اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710113373710095

درمان شقاق در طب سنتی با داروهای گیاهی

کد: 139710113373710095

https://goo.gl/Lovdni

، تهران , (اخبار رسمی): درد و خونریزی مقعدی به دنبال دفع مدفوع دو نشانه اصلی شقاق هستند و طبیعی است هر چه عمق و طول ترک‌های پوستی ناشی از شقاق کمتر باشد علائم آن خفیف‌تر و درمان آن سریع‌تر خواهد بود.

درمان شقاق در طب سنتی با داروهای گیاهی
درمان شقاق در طب سنتی با داروهای گیاهی

قبل از انتخاب درمان گیاهی مناسب برای شقاق یا فیشر مقعدی خود بهتر است ابتدا برای تشخیص قطعی مشکل خود نزد پزشک رفته تا به طور کامل شقاق را بررسی و وجود آن تایید شود

عواملی نظیر ابتلا به یبوست مزمن و فشار بیش از اندازه هنگام دفع مدفوع می تواند به دیواره‌های اطراف مقعد آسیب برساند و باعث ایجاد ترک و شکاف‌های پوستی شود. به چنین وضعیتی اصطلاحا شقاق یا فیشر مقعدی می‌گویند. برای درمان شقاق در طب سنتی نسخه‌های زیادی وجود دارد که در ادامه با موثرترین روش‌های درمان گیاهی شقاق آشنا خواهید شد.

درمان گیاهی شقاق یا فیشر

در صورتی که شقاق از نوع خفیف تشخیص داده شد می‌توان درمان گیاهی شقاق خود را در خانه آغاز کرد. درمان شقاق در طب سنتی زمانی نتیجه مثبتی در بر خواهد داشت که علائم و نشانه‌های شقاق در حد خفیف باشد در غیر این صورت نیاز به مداخلات پزشکی خواهد داشت و روش‌های درمان خانگی شقاق گزینه‌ی مناسبی نیست. در ادامه با چند روش اثربخش و فوق‌العاده موثر برای درمان گیاهی شقاق آشنا خواهید شد.

درمان گیاهی شقاق با روغن زیتون

اگر به دنبال درمان گیاهی شقاق خود هستید، روغن زیتون یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای درمان شقاق در طب سنتی به آن اشاره شده است. روغن زیتون حاوی مقادیر فراوانی از چربی‌های سالم است که کمک می‌کند سیستم روده‌ها روان‌تر و دفع مدفوع آسان‌تر شود. اگر به شقاق مبتلا شده‌اید یا از یبوست‌های مزمن رنج می‌برید بهتر است همراه وعده‌های غذایی خود روغن زیتون میل کنید. همچنین روغن زیتون سرشار از املاح مفیدی است که خاصیت ضد التهابی دارند و به کاهش درد و التهاب شقاق مقعدی کمک زیادی می‌کند.

روش دیگر استفاده از روغن زیتون به این صورت است که مقادیر مساوی از روغن زیتون، عسل و موم زنبور عسل را ترکیب کرده و آنها را تا جایی که موم زنبور عسل به طور کامل ذوب می‌شود حرارت دهید. سپس پس از سرد شدن کامل آن، ترکیب را به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب‌دیده استعمال کنید.

درمان گیاهی شقاق با آلوئه ورا

برای درمان شقاق در طب سنتی روی آلوئه ورا تاکید فراوانی شده است. آلوئه ورا به احیای مجدد بافت‌های آسیب دیده پوست و تسکین درد و التهاب ناشی از شقاق کمک زیادی می‌کند. برای درمان گیاهی شقاق فقط کافی است برگ آلوئه ورا را باز کرده و ژل داخل آن را به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده مقعد استعمال کرد. می‌توان روزی چند بار از این روش درمانی استفاده کرد.

درمان گیاهی شقاق با سرکه سیب

سرکه سیب یکی قوی‌ترین گزینه‌ها برای درمان گیاهی شقاق است که بارها به منظور درمان شقاق در طب سنتی به آن اشاره شده است. سرکه سیب برای درمان یبوست هم گزینه‌ای عالی است و به بهبود حرکات روده کمک زیادی می‌کند. از آنجایی که سرکه سیب دارای خواص ضدعفونی کننده بسیاری قدرتمندی است می‌توان کمی آن را با آب رقیق کرده و مقعد  خود را با آن شستشو داد. همچنین می‌توان 1 الی 2 قاشق غذاخوری سرکه سیب را با یک لیوان آب ترکیب کرده و با کمی عسل میل کرد. این ترکیب را روزی 2 بار تهیه کرده و میل کنید.

درمان گیاهی شقاق با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان گیاهی شقاق است. خاصیت روان‌کنندگی این روغن می‌تواند به درمان و بهبودی سریع‌تر شقاق کمک زیادی کند. روزی 2 الی 3 بار روغن نارگیل را به طور مستقیم بر روی ناحیه آسیب دیده استعمال کنید تا به خوبی جذب شود. همچنین برای درمان شقاق در طب سنتی تاکید شده است که روغن نارگیل را در طول روز میل کنید.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مرتبط می‌توانند اینجا کلیک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک مهنا

کلینیک مهنا مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله: فیستول مقعدی، کیست مویی، شقاق، بواسیر (هموروئید) و زگیل تناسلی با به روز ترین متد جراحی (لیزر درمانی)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان