اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139710163382910692

بهترین انواع چوب برای ساخت درب

کد: 139710163382910692

https://goo.gl/Ho46Ep

، (اخبار رسمی): به عنوان صاحبخانه، همه به اندازه کافی برای حفظ خانه‌های خود در شرایط اولیه کار می‌کنند. به طور منظم آن را تمیز کرده و به بازسازی داخلی می‌پردازند، حتی خیلی‌ها هرساله رنگ‌های متنوع و جدیدی را بر روی دیوار خانه امتحان می‌کنند تا به ظاهر آن تنوع ببخشند.

بهترین انواع چوب برای ساخت درب
بهترین انواع چوب برای ساخت درب

رطوبت در فصل بهار و نم شدید باعث می‌شود که درب ورودی منزل ورم کند و پیچ و تاب بردارد و یا حتی در اتاق خواب شکاف بردارد. به هرحال درب نیز همانند سایر اجزا نیاز به جایگزینی دارد

گاهی اوقات آب و هوا، آفتاب و سایر عوامل در ایجاد این تغییرات برخلاف تصور عمل می‌کنند. به عنوان مثال رطوبت در فصل بهار و نم شدید باعث می‌شود که درب ورودی منزل ورم کند و پیچ و تاب بردارد و یا حتی در اتاق خواب شکاف بردارد. به هرحال درب نیز همانند سایر اجزا نیاز به جایگزینی دارد.

برای تغییر و تعویض درب‌های منزل جایگزین‌های متفاوتی از جنس چوب وجود دارد که در ادامه معرفی شده‌اند.

چوب ماهون

ماهون یکی از بهترین انواع چوب به شمار می‌آید که در ساخت درب به کار می‌رود. ضخامت و سختی آن فوق‌العاده با دوام است. علاوه بر این استحکام آن سبب مقاومت ماهون در برابر پوسیدگی می‌شود، به طوری که اگر منزل در آب و هوای مرطوب و دارای نم زیاد باشد، بهترین گزینه پیشنهادی برای ساخت درب چوب ماهون به شمار می‌آید.

متاسفانه اکثر چوب‌هایی که به رنگ قرمز، قهوه‌ای در بازار موجود هستند، با نام چوب ماهاگونی شناخته می‌شوند که این درست نیست، زیرا امکان دارد آن‌ها چوب ماهون نبوده و از نوع دیگری باشند. برای شناسایی چوب ماهون توصیه می‌شود که به برچسب‌های زیر دقت شود:

- Swietenia macrophylla
- Khaya ivorensis

علاوه براین برچسب‌های کشوری که چوب از آنجا وارد کشور شده است نیز حائز اهمیت است، که عبارتند از:
– هندوراس
– برزیل
– غرب آفریقا
– جمهوری دومینیکن
– بلیز
چوب ماهون آمریکایی (Swietenia Macrophylla ) و یا هرگونه چوب ماهونی که در آمریکای لاتین یا آمریکای جنوبی تولید می‌شود، بادوام‌ترین گونه چوب ماهون به شمار می‌آید، زیرا درختان این منطقه در آب و هوای داغ، مرطوب و آفتابی رشد می‌کنند.

چوب ماهون آفریقایی (Khaya Ivorensis )نیز یک نوع چوب با کیفیت بالا بIشمار می‌آید، اگرچه همانند نوع آمریکایی آن دوام ندارد.

چوب ماهون به طور باورنکردنی رنگ را به خود می‌گیرد، بنابراین اگر می‌خواهید در منزل خود را هر ساله رنگ کنید، بهترین گزینه چوب ماهون است.

چوب بلوط

درختان بلوط بومی نیمکره شمالی هستند که به پایداری معروف هستند. سطوح بالای تانین موجود در این نوع چوب، آن را در برابر حشرات و قارچ‌ها مقاوم کرده است. در قرن‌های نهم و دهم، از چوب بلوط برای ساخت کشتی وایکینگ‌ها استفاده می‌شد و علت آن ضدآب بودن این گونه از چوب بود.

چوب بلوط انواع بسیاری دارد، از جمله بلوط قرمز، بلوط چوب پنبه‌ای، بلوط سفید. برای ساخت درب بهتر است نوع بلوطی را انتخاب کنید که بتواند شرایط آب و هوایی محل سکونت را تحمل کند. به عنوان مثال، چوب بلوط قرمز دارای منافذ باز است و اگر چوب با مواد نگهدارنده مخصوص بهبودی پیدا نکند، به راحتی رطوبت را جذب می‌کند. از سوی دیگر، بلوط سفید به علت ساختار سلولی تنگ و فشرده‌ای که دارد، امکان جذب رطوبت را ندارد. البته این به آن معنا است که چوب هیچ یک از مواد نگهدارنده را جذب نخواهد کرد و با گذشت زمان دچار پوسیدگی می‌شود.

چوب اوکالیپتوس مارگیناتا (جارا)

این چوب استرالیایی، گونه‌ای از درخت اوکالیپتوس است، بنابراین چوب سنگین و فیبری به شمار می‌آید که در طول زمان به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای در می‌آید. این نوع از چوب در برابر موریانه مقاوم است که یک ویژگی ایده آل برای درب، نرده و سایر اجزای چوبی خانه به شمار می‌آید.

زمانی که جارا تازه بریده می‌شود، نجاران به راحتی می‌توانند با آن کار کنند و به آن شکل دهند. اما با گذشت زمان، این چوب سخت‌تر و محکم‌تر می‌شود به گونه‌ای که از ابزارآلات سنتی نمی‌توان بر روی آن استفاده کرد.

جارا در برابر آب و پوسیدگی نیز کاملا مقاوم است، پس اگر این نوع چوب را برای درب ورودی منزل انتخاب شود، می‌توان مطمئن بود که عمر بیشتری از انواع مشابه خواهد داشت.

چوب گیلاس

این چوب جنگلی تنوع رنگی بالایی از قرمز تا قرمز روشن مایل به قهوه‌ای دارد. به علاوه این نوع چوب با گذشت زمان تیره‌تر می‌شود، به خصوص زمانی که در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد.

چوب گیلاس بافت هموار و نرمی دارد و همچنین منافذ آن امر رنگ آمیزی را آسان کرده‌اند. گاهی اوقات رگه‌های بلوند در داخل چوب به چشم می‌خورد که آن را تبدیل به چوبی منحصربه‌فرد برای درب می‌کند. اگر می‌‌خواهید وسایل چوبی داخل منزل را تغییر دهید، چوب گیلاس قابل اعتمادترین گزینه برای این کار است.

چوب افرا

یکی دیگر از چوب‌های محکم و متراکم، افرا است که بابت طول عمر، بافت هموار، رگه‌ها و استقامت آن شناخته شده است. دانه درخت افرا در اشکال و الگوهای مختلف از جمله:

– راه راه ببری (افرای شعله ور)
– چین های بسته (افرای بسته)
– چشمان سرگردان (افرای چشم پرنده)
– موج دار ( افرای گره دار)

چوب افرا را به راحتی با توجه به رنگ گرم، ملایم و رگه‌های تیره موجود در آن می‌توان شناخت. اگر می‌خواهید که درب خانه دارای طراحی منحصربه‌فردی باشد، بهترین گزینه چوب افرا است. با این حال، فراموش نشود که این چوب می‌تواند شکننده باشد، بنابراین هوای نامطبوع برای آن خوب نیست. برای جلوگیری از هزینه‌های بالای تعمیر و نگهداری، بهتر است از این چوب در داخل خانه استفاده شود.

– چوب گردو

چوب گردو همچنان یکی از متنوع‌ترین انواع چوب به شمار می‌آید. استحکام و چوب سخت آن در نتیجه منافذ فشرده آن است که واکس و پرداخت را به خوبی جذب می‌کند. درب‌های ساخته شده با چوب گردو را می‌توان در رنگ‌های متنوع پیدا کرد که عبارتند از:
– کرم سفید
– قهوه‌ای شکلاتی
– قهوه‌ای خنک یا روشن
– قهوه‌ای مایل به بنفش

از آنجا که این چوب واکس مخصوص را سریعا جذب می‌کند، می‌توان درب چوب گردوی خود را در رنگ‌های گوناگون دیگر نظیر قهوه‌ای تیره و یا طلایی نیز رنگ‌آمیزی کنید. با این حال، طبیعت پر منفذ این چوب، بدان معنا است که باید آن را با لاک الکی و سایر مواد نگهدارنده بپوشانید، تا در برابر آب مقاوم شود. توصیه می‌شود که برای در ورودی منزل خود از چوب گردو استفاده کند.

فراموش نشود که اگر قصد تغییر درب یا لوازم چوبی داخل منزل را دارید بهتر است ابتدا در رابطه با انواع چوب، نوع کاربرد و میزان مقاومت آن‌ها در آب و هوای گوناگون اطلاعات کسب کنید و سپس به انتخاب شکل، و نصب آنها بپردازید.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به گروه صنعتی درباران مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل