اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711013421210692

۵ راه حل برای مقابله با سر و صدای درب

کد: 139711013421210692

https://goo.gl/ju2Xyh

، (اخبار رسمی): آیا درب‌های داخل منزل شما هم پر سروصدا هستند؟ در این مقاله ۵ نکته جهت رفع جیرجیر، تپ تپ و تلق تلق کردن درب معرفی خواهد شد.

۵ راه حل برای مقابله با سروصدای “درب”
۵ راه حل برای مقابله با سر و صدای درب

۱ – تنظیم صفحه قفل و لاستیک پای درب

صفحه ی قفل را حرکت داده، ناحیه‌ای بر روی چهارچوب درب که قفل در آن چفت می شود، باید از انبردست استفاده شود تا زبانه آن را کمی خم کرده همانند لبه بیرون زده، در این حالت درب محکم در مقابل زیر دری می‌ایستد. اگر تنظیم صفحه کلید جیرجیر درب را متوقف نکرد، سعی کنید زیردری را حرکت دهید، در این حالت متناسب با درب و محکم قرار خواهد گرفت. برای انجام این کار از یک چاقو استفاده کنید تا زیردری را از دو طرف آزاد کنید، سپس از یک چکش و تخته چوبی استفاده کرده و با ضربات آهسته به زیردری بزنید، در این حالت به درب نزدیک‌تر خواهد شد.

درب را باز و بسته کرده تا متوجه شوید که درست شده یا خیر، همچنین درب باید همزمان به زیردری و چفت برخورد کند.

۲ – دربی که تلوتلو می‌خورد و بسته می‌شود

اگر درب با نوسان بسته شود، چهارچوب آن عمود قرار نگرفته که این امر می‌تواند به علت نصب نادرست یا شکل طبیعی خانه باشد. آسان‌ترین راه جهت حل این مشکل، این است که مقاومت لولاها را با بیرون آوردن پیچ‌های آن و ضربه زدن به آنها با چکشی کوچک جهت خم کردن بالا برده تا به راحتی اندازه سوراخ‌های لولا شوند.

۳ – درب به سختی بسته می‌شود

آیا باید درب را هل دهید تا بسته شود؟ احتمالا درب پیچ و تاب دارد و یا لولاها دارای مشکل هستند، بدین معنا که لولا قبل از بسته شدن درب، کامل بسته می شود،

پیچ و تاب‌های درب را با بستن درب و چک کردن اینکه آیا به تمامی چهارچوب‌‌ها از بالا تا پایین و کناره‌ها گیر می‌کند یا خیر، رفع کنید. در صورت لزوم، لولاها را با بریدن نوارهای باریک مقوایی، طول آنها برابر با طول لولا و نصف عرض آن باشد، تنظیم کنید.

لولاها را از لنگه درب جدا کنید ، یک گوه به عنوان تکیه‌گاه زیر درب قرار داده و هر کدام از این نوارهای مقوایی را درون یک لولا قرار دهید.

درب‌های چوبی رطوبت را به خود جذب می‌کنند، که این امر باعث باد کردن آنها و گیر کردن در حین باز و بسته شدن می‌شود. از طریق رنگ زدن و صیقل دادن اطمینان حاصل کنید که بالا و پایین درب به آسانی و بدون گیر کردن باز و بسته می‌شود. قبل از رنگ قدرت و ماندگاری آن را با بتونه‌کاری در ناحیه زیرین افزایش دهید.

۴ – درب چفت نمی‌شود

اگر درب به درستی چفت نمی‌شود، به این علت است که صفحه کلید بالاتر از پیچ قرار گرفته، با کمی سوهان کاری می‌توان مشکل را حل کرد. با دقت مشاهده کنید که چگونه در حین بستن درب، چفت پیچ به صفحه کلید که روی چهارچوب قرار گرفته اصابت می‌کند. به دنبال خطوطی باشید که در اثر اصابت بر روی چهارچوب ایجاد شده‌اند. به آرامی سوراخ نزدیک صفحه کلید را سوهان زده، تا سوراخ آن بزرگ‌تر شده و پیچ در آن چفت شود. همچنین می‌توان از سوهان استفاده کرد و لبه‌های پیچ را گرد کرده تا چفت شود.

۵ – حفره‌های پیچ مشکل دارند

اگر برخی از حفره‌های پیچ لولا از بین رفته‌اند برای مقابله با این مشکل دو راه حل دارید. می‌توان یک‌عدد پیچ جدید در همان سایز را جایگزین آن کنید، اما دقت کنید که ۵/۲ سانتی متر بلندتر باشد، تا بتوان آن را داخل چوب چهارچوب جا داد. همچنین می‌توان پیچ‌ها را بردارید و سوراخ‌ها را با خلال دندان‌های چوبی که به چسب چوب آغشته‌اند، ببندید. زمانی‌که چسب خشک شد، انتهای خلال دندان‌ها را با چاقو صاف کنید، سپس سوراخ‌های جدیدی ایجاد کنید و پیچ‌ها را از طریق صفحه لولایی به جای خود برگردانید.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت گروه صنعتی درباران مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021665***** - 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل