اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971024340359089

بهترین شکل پاسخگویی به کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی

کد: 13971024340359089

https://goo.gl/Mn1fZG

، تهران , (اخبار رسمی): کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار عجول‌ هستند. آنها با داشتن چندین شبکه‌ی اجتماعی و فالو کردن صد‌ها اکانت، فرصت چک کردن تمام آن‌ها را ندارند و به دنبال سریع‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به هدف خود هستند.

بهترین شکل پاسخگویی به کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی
بهترین شکل پاسخگویی به کامنت‌ها در شبکه‌های اجتماعی

پاسخگویی مناسب و به موقع به کامنت یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب و حفظ مخاطب است.

کامنت خالص‌ترین نوع ارتباط را در شبکه اجتماعی نشان می‌دهد به شکلی که کامنت خوب، مشتری خوب به همراه دارد ولی پاسخگویی نامناسب به آن می‌تواند وجهه را خراب کند.

کاربران شبکه‌های اجتماعی بسیار عجول‌ هستند. آنها با داشتن چندین شبکه‌ی اجتماعی و فالو کردن صد‌ها اکانت فرصت چک کردن تمام آن‌ها را ندارند و به دنبال سریع‌ترین و بهترین راه برای رسیدن به هدف خود هستند. پس با این حساب زمانی که مشتری کامنت می‌دهد منتظر پاسخی سریع و کاربردی است.

مدیریت شبکه‌های اجتماعی می‌تواند کاری سخت و زمان‌گیر باشد به خصوص زمانی که بخواهید محتوا را به بهترین شکل منتشر کنید یا شبکه‌های اجتماعی رشد کند و تعامل کاربران بیشتر شود.

با استفاده از ابزار مدیریت و پاسخگویی به نظرات شبکه‌های اجتماعی در نوین هاب همه کامنت‌ها را می‌توان در یک صفحه دید، پاسخ داد و یا در صورت لزوم حذف کرد. چه خود شما مسؤلیت شبکه‌های اجتماعی را بر عهده دارید و چه فردی را برای این کار قرار دادید، برای آنکه به درستی به کامنت‌ها پاسخ دهید به یک سری قوانین و استراتژی مدون نیاز دارید زیرا اشتباه در پاسخگوی نظرات به ضرر کل برند تمام می‌شود و باید از این خطر جلوگیری کرد.

قطعا پاسخگویی به کاربران بر اساس هر برند و هر کسب و کاری متفاوت است ولی این قوانین، با درنظرگیری تفاوت‌ها‌ی موجود در هر برند، همگانی هستند:

مخاطب و هدف مشخص

اولین گام برای ساخت هر استراتژی مشخص کردن هدف است. برای خود و کسی که پاسخگوی کامنت است هدف برند و نوع مخاطب خود را کاملا مشخص کنید. مثلا رده‌ی سنی مخاطب مهم است زیرا صحبت کردن با کودک ۱۰ ساله با یک فرد ۶۰ ساله قطعا متفاوت است و عوامل متفاوتی آنها را جذب می‌کند.

سرعت

همانطور که قبلا ذکر شد اولین و مهم‌ترین نکته پاسخگویی سریع است. مخاطبان وقت زیادی برای دریافت پاسخ ندارند. حتی پاسخ نگرفتن می‌تواند توهین آمیز تلقی شود. یک راه برای سرعت بیشتر پاسخگویی، ساخت یک سری سوال و جواب پیش‌فرض (FAQ) است تا براساس آن پاسخ را پیدا کرده و به مشتری یا مخاطب خود ارائه دهید.

همچنین از کپی کردن جواب‌های تکراری باید پرهیز کرد زیرا یک پاسخگویی صمیمی و حقیقی براساس شخصیت کاربر تاثیر بیشتری بر او می‌گذارد.

گاهی تعداد بسیار زیادی کامنت وجود دارد و وقت کافی برای پاسخگویی وجود موجود نیست. در نتیجه گزینش لازم است. به این صورت که به تعداد کمی از کامنت‌های مثبت پاسخ داده و بقیه را رها یا لایک کرده، در ضمن شناختن کامنت‌های مردم‌آزاران و ترول‌ها بسیار مهم است و باید از آنها دوری شود.

خوش‌رویی

خوشرویی و صمیمیت با مشتری قطعا حائز اهمیت است باید به خاطر داشت که شما به عنوان شخص پاسخگو نیستید بلکه زبان برند به حساب می‌آیید. پس حتما از راه دادن اعتقادات (مخصوصا اعتقاداتی که برای بخشی از مردم توهین آمیز است) دوری کرده مگر آنکه پایه‌ی اکانت براین مبنا باشد. همچنین از صمیمیت بیش از اندازه باید پرهیز کرد.

بحث کوتاه

پاسخ کوتاه‌تر و جامع هم به نفع مشتری است و هم زمان کمتری از مسئول شبکه‌های اجتماعی می‌گیرد.حتی اگر کسی کامنت چند پاراگرافی ارسال کند لزومی ندارد مانند او برخورد شود و در حد امکان بحث‌های طولانی را به سمت ایمیل یا پرایوت باید هدایت کرد.

پس باید به خاطر داشت که پاسخگویی کامنت بسیار حائز اهمیت است چون مشتری‌ را ثابت و به رشد کسب‌و‌کار کمک می‌کند!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نوین هاب

نوین هاب برترین ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]