کد: 139710283412810181

رونمایی از جدیدترین ماهواره chameleon انگلستان

کد: 139710283412810181

https://goo.gl/EWQSL6

، لواسان , (اخبار رسمی): ماهواره chameleon تحولی عظیم در دنیای هوافضا است. زیرا قابلیت برنامه‌ریزی شدن برای تغییر جابجایی در مدارهای مختلف را دارا است که این تحول موجب صرفه‌جویی عظیم در ساخت ماهواره‌ها برای قرار گرفتن در مدار مخصوص می‌شود.

رونمایی از جدیدترین ماهواره chameleon انگلستان
رونمایی از جدیدترین ماهواره chameleon انگلستان

پس از مدت‌ها بالاخره نمونه نهایی از ماهواره ساخت انگلستان با نام «chameleon» رونمایی شد تا از این پس مونتاژ شود. این ماهواره از سری ماهواره‌های «Eutelsat Quantum» است که در شهر گیلدفورد انگلستان از آن به صورت رسمی رونمایی شده است و قرار است تا توسط شرکت ایرباس فرانسه مونتاژ شود. این ماهواره قابلیت این را دارد که هر مدار دلخواه پیکربندی شود و شروع به فعالیت کند.

به گزارش اخبار فناوری تک نیوز به نقل از UK Space Agency پس از به فضا پرتاب کردن ماهواره «تلستار 1» که در سال 1962 به فضا فرستاده شد و اولین ماهواره مخابراتی جهان بود، ماهواره‌های بسیاری برای ایجاد ارتباطات و با اهداف مخابراتی به فضا فرستاده شدند که تحولات بسیاری را به وجود آورده‌اند. از تحولات این ماهواره‌ها می‌توان گفت که هم اکنون می‌توان با یک تماس تلفنی ساده به راحتی با فردی که در فاصله بسیار دوری از ما قرار دارد ارتباط برقرار کنیم، به راحتی و با سرعت بسیار بالا به اطلاعات دسترسی داشته باشیم و بسیاری از فعالیت‌های دیگر که تحت تاثیر این ماهواره‌ها هستند.

ماهواره‌ها می‌توانند یه منطقه خاص را بر اساس مداری که در آن وجود دارند، تحت پوشش خود قرار دهند اما اگر لازم باشد که یک منطقه دیگر نیز تحت پوشش قرار گیرد، باید یک ماهواره پر هزینه دیگر ساخته شود تا در مدار مورد نظر قرار گیرد. بر مبنای گفته‌های سازمان فضایی بریتانیا و آژانس فضایی اروپا، ماهواره‌های سری «یوتلست کوانتوم» دارای ویژگی‌های جدیدی هستند. بر خلاف ماهواره‌های دیگر که یکبار پلتفرم آنها طراحی می‌شود، این ماهواره‌ها قابلیت این را دارند که دوباره برنامه‌ریزی شوند و در مدار مورد نظر قرار گیرند حتی اگر در مداری به اندازه 35 کیلومتر بالای زمین قرار گیرند.

ماهواره chameleon تحولی عظیم در دنیای هوافضا است زیرا قابلیت برنامه‌ریزی شدن برای تغییر جابجایی در مدارهای مختلف را دارا است که این تحول موجب صرفه‌جویی عظیم در ساخت ماهواره‌ها برای قرار گرفتن در مدار مخصوص می‌شود. این بدان معنی است که ماهواره Chameleon قابلیت تنظیم سطح پوشش، فرکانس، قدرت و موقعیت مداری خود را تغییر دهد. این ماهواره می‌تواند حتی یک منطقه پوشش را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کند، فرکانس‌های پویا و متنوعی را تولید کند و حتی کل منطقه قابل مشاهده زمین را به جای یک منطقه از پیش تعیین شده کوچک پوشش دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع به این ماهواره و مطالعه بیشتر جزئیات این خبر می‌توان روی دکمه زیر کلیک کرد:

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تک نیوز ( تکنولوژی نیوز )

تکنا از سال 1389 با هدف انعکاس خبرهای علمی فناوری توسط جمعی از دانشجویان IT دانشگاه تهران تاسیس شد و رسالت آن دسترسی ایرانیان به خبرهای حوزه تکنولوژی و فناوری روز دنیا می باشد.