اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711033425210352

پارک خودرو در سایه فناوری

کد: 139711033425210352

https://goo.gl/FWXvcc

، تهران , (اخبار رسمی): تعداد پارکینگ‌های مجهز به سیستم‌های هوشمند و آنلاین در ایران، بسیار اندک است. ایجاد پارکینگ تمام هوشمند، مسیری است که استارتاپ الوپارک مدتی است آن را آغاز کرده است.

پارک خودرو در سایه فناوری
هوشمندسازی پارکینگ های عمومی و خصوصی توسط الوپارک

در ایران، تعداد پارکینگ‌هایی که به سیستم‌های هوشمند مجهز باشند به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. ایجاد پارکینگ تمام هوشمند، مسیری است که استارتاپ الوپارک مدتی است آن را آغاز کردهاست.

روند استفاده از تکنولوژِی در حل مسائل گوناگون، هر روز با سرعت بیشتری به پیش می‌رود. به لطف رشد فناوری، ابزارهای نوین، امکان پیاده‌سازی راهکارهای نوآورانه را برای مسائل گوناگون فراهم کرده‌اند و به‌طور مستمر، راه‌حل‌های جدیدی برای مسائل گذشته عرضه می‌شود.

شهروندان در مواجهه با پدیده‌های مختلف، تبدیل به کاربرانی هوشمند گشته‌اند که دیگر با راهکارهای سنتی به وجد نمی‌آیند. کاربر هوشمند به تعامل با تکنولوژی خو گرفته و ایده‌هایش را در عرصه عمل نیز قابل انجام می‌پندارد و حالا این شهر است که نیاز دارد تا برای هماهنگی با شهروندش هوشمند شود.

از مصائب سنتی که در شهرهای زیادی به یک معضل بزرگ تبدیل شده است، ترافیک عمومی و معضل یافتن جای پارک است. کمبود جای پارک، یکی از شایع‌ترین مسائلی است که شهروندان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و البته راهکارهای متفاوتی برای حل آن ارائه شده است. یکی از این راهکارها که در بستر پیشرفت فناوری محقق شده است، پارکینگ‌های هوشمند هستند. پارکینگ هوشمند، پارکینگی است که ورود و خروج خودروها و در دسترس بودن یا نبودن مکان‌های پارک خودرو در آن به‌صورت هوشمند رصد و ثبت می‌شود.

اما کاربری سیستم‌های هوشمند در پارکینگ‌ها تنها به راه‌حل‌های مکانیکی محدود نمی‌گردد. در دنیای امروز، تعاریف هوشمند بودن، مهم‌ترین معیار هوشمندی یک مجموعه را، چگونگی تعامل آن با کاربرانش قلمداد می‌کنند؛ ویژگی‌هایی نظیر:

- دسترسی به مدیریت ورود و خروج برای هر کاربر

- قابلیت پرداخت هزینه به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به حضور فیزیکی در مکان پارکینگ

- امکان دریافت اشتراک پارکینگ به‌صورت آنلاین

- استعلام هزینه برای بازه زمانی مشخصی که خودرو در پارکینگ حضور خواهد داشت

- عدم نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی در پارکینگ

- و نهایتا امکان رزرو آنلاین جای پارک

به این ترتیب، کاربر بابت زمان حضور در پارکینگ، تکمیل بودن ظرفیت پارکینگ و یا پرداخت هرگونه هزینه اضافه نگرانی نخواهد داشت و به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند مدیریت پارکینگ، تجربه استفاده از آن را برای کاربران به سطحی بالاتر ارتقا خواهد داد.

در ایران، استفاده از فناوری در پارکینگ‌ها چندان جا نیفتاده است و پارکینگ‌داری هنوز به روال سنتی جریان دارد. موضوعی که عدم تناسب میان خدمات ارائه شده در پارکینگ و نیاز کاربران را آشکار می‌سازد و این به معنی وجود فرصت بزرگی برای پر کردن این خلاء با پیاده‌سازی سیستم‌های آنلاین و پوشش تقاضای کاربران است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

الوپارک

الوپارک، سامانه آنلاین جستجو و رزرو جای پارک و پارکینگ می‌باشد که از اسفند سال 96 فعالیت خویش را آغاز کرد. با الوپارک می‌توانید در هر کجای شهر، تنها با چند کلیک ساده، جای پارک مناسب خود را پیدا کرده، آن را رزرو و در زمان مقرر در آن‌جا پارک کنید. الوپارک به‌عنوان پلتفرم اشتراک فضای پارک خصوصی(پارکینگ‌های خصوصی شامل پارکینگ‌های شرکت‌ها، سازمان‌ها، مجتمع‌های مسکونی، منازل و غیره ) نیز فعالیت می‌کند

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]