اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711103441410143

بازاریابی دیجیتالی فعالیت های جذب و حفظ مشتری از طریق ابزارهای دیجیتالی است

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کد: 139711103441410143

https://goo.gl/gTYWXU

، اهواز , (اخبار رسمی): دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یا بازاریابی دیجیتالی به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که جهت تبلیغ محصولات و خدمات یک کسب‌وکار و از طریق ابزارهای الکترونیکی مانند موتورهای جستجو، وب سایت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و اپلیکیشن‌های موبایلی صورت می‌پذیرد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در این مقاله به صورت مفصل مبحث دیجیتال مارکتینگ ارائه می‌شود تا بتوان از طریق ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نسبت به جذب مشتریان به موفقیت بیشتری رسید.

تفاوت بازاریابی دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی چیست؟

خیلی از افراد فکر می‌کنند بازاریابی دیجیتالی با بازاریابی اینترنتی یکسان هستند. به همین دلیل هر کدام از این موارد تعریف می‌شود تا تفاوت آنها را متوجه شوید.

بازاریابی دیجیتالی به مجموعه فعالیت‌های جذب و حفظ مشتری از طریق ابزارهای دیجیتالی (الکترونیک) گفته می‌شود. این ابزارهای دیجیتالی شامل موتورهای جستجو، وب‌سایت‌ها، بازاریابی پیامکی، سئو، ایمیل، اپلیکیشن موبایل، شبکه‌های اجتماعی است.

بازاریابی اینترنتی به مجموعه فعالیت‌های جذب و حفظ مشتری از طریق ابزارهای اینترنتی آنلاین گفته می‌شود. یعنی در بازاریابی اینترنتی فقط ابزارهای آنلاین استفاده می‌شوند.

در واقع بازاریابی اینترنتی زیر مجموعه بازاریابی دیجیتالی است که نیاز همیشگی به اتصال با اینترنت دارد.

دلایل استفاده از دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استفاده از اینترنت روز به روز در حال گسترش است. اگر در خیابان‌ها، ادارات، اتوبوس‌ها و حتی مهمانی‌ها دقت کرده باشید اکثر افراد در حال استفاده از گوشی همراه خود هستند. بعضی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و واتس آپ هستند، تعدادی در حال وبگردی و جستجوهای اینترنتی هستند، بعضی از آنها در حال مکالمه و تعدادی نیز در حال خواندن و یا ارسال پیامک هستند و چندین نفر هم به مطالعه ایمیل‌های دریافتی و یا ارسال ایمیل به دوستان خود مشغولند.

حتما برای خیلی‌ها، پیش آمده که در مکانی که تلویزیون روشن است تعداد زیادی از افراد با گوشی خود کار می‌کنند و توجهی به تلویزیون ندارند و یا در لابه لای برنامه‌های تلویزیونی و یا در هنگام پخش پیام‌های بازرگانی سریعا به سراغ گوشی خود می‌روند.

حتی در دور افتاده‌ترین روستاها نیز اینترنت وجود دارد و افراد از ابزارهای دیجیتالی به شکل گسترده‌ای استفاده می‌کنند.

همین مثال‌ها کافی بود که متوجه شوید دیجیتال مارکتینگ در زندگی روزمره افراد استفاده فراوانی دارند و بسترهای خوبی برای انجام کمپین‌های بازاریابی دیجیتالی وجود دارد.

البته باید به این نکته توجه کرد که بازاریابی دیجیتالی صرفا مختص کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین نیست بلکه کسب‌وکارهای سنتی نیز می‌توانند برای تبلیغ محصولات و خدمات خود از ابزارهای بازاریابی دیجیتالی استفاده کنند. مثلا یک فروشگاه پوشاک می‌تواند یک متن تبلیغاتی را آماده کند و با پرداخت هزینه از طریق کانال‌های تلگرام و یا پیج‌های اینستاگرام تبلیغ کند.

تفاوت تبلیغات دیجیتالی با تبلیغات سنتی

فرض کنید صاحب یک فروشگاه پوشاک زنانه هستید و قصد تبلیغ جهت معرفی فروشگاه خود را دارید. ممکن است فروشگاه  دارای یک وب سایت نیز باشد. برای انجام تبلیغ دو راه وجود دارد که بررسی می‌شود.

روش اول این است که از طریق بیلبورد و تراکت‌های تبلیغاتی و بازاریابان نسبت به تبلیغ اقدام شود. در این روش اگر بخواهید بیلبوردهایی در سطح هر شهر تبلیغ کنید برای کوچکترین بیلبورد باید هزینه‌های بالای یک میلیون تومان و تا ۱۰ میلیون تومان نیز پرداخت شود. پخش تراکت نیز هزینه‌های طراحی و چاپ و پخش زیادی دارد.

روش دوم تبلیغ از طریق ابزارهای دیجیتالی مارکتینگ است. اگر از ابزارهای رایگان استفاده شود باید از آموزش سئو بهره ببرید و روش‌های سئو و بهینه‌سازی سایت را فرا بگیرید و به صورت رایگان کسب و کار را تبلیغ کرد. همچنین می‌توان از طریق سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتالی با تولید محتوای مناسب به صورت رایگان به جذب مشتری پرداخت. اگر هم بخواهید با پرداخت هزینه تبلیغات کنید نسبت به تبلیغات سنتی هزینه‌ای خیلی کمتر و بازدهی خیلی بیشتری خواهد داشت. مثلا با پرداخت مبلغ یک میلیون تومان می‌توان یک رپورتاژ آگهی در سایتی معتبر و یا تبلیغ در یک پیج اینستا و یا کانال تلگرام داشت.

ابزارهای بازاریابی دیجیتالی آنلاین

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد بازاریابی دیجیتالی دارای ابزارهای متفاوتی است که می‌توان از طریق آن ابزارها به جذب مشتری و ترافیک سایت رسید. این ابزارها را به دو گروه ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آنلاین و دیجیتال مارکتینگ آفلاین تقسیم بندی می‌توان کرد. ابتدا ابزارهای دیجیتال مارکتینگ آنلاین معرفی می‌شود.

بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو (SEM)

بازاریابی توسط موتورهای جستجو  (Search Engine Marketing) به روشی گفته می‌شود که در آن از طریق موتورهای جستجویی مثل گوگل، یاهو، بینگ و غیره نسبت به بازاریابی اقدام می‌شود. در این روش می‌توان به دو صورت رایگان و پولی بازاریابی دیجیتالی انجام داد.

روش اول بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) است که به کمک آن می‌توان به صورت رایگان نسبت به جذب مشتری و افزایش فروش سایت رسید.

روش دوم تبلیغات کلیکی (PPC) است. در این روش تبلیغ سایت در صفحات اولیه گوگل درج می‌شود و به ازای هر کلیکی که بر روی می‌شود هزینه‌ای دریافت می‌شود.

به طور یقین می‌توان گفت سئو یکی از بهترین روش‌ها و کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی دیجیتالی است.

اگر اصول سئو را یاد بگیرید با طراحی یک سایت کاربرپسند و محتوای هدفمند و سئو شده می‌توان یک ترافیک ارگانیک را از طریق موتورهای جستجو دریافت کنید.

وقتی کاربران در وب به دنبال کالا یا خدمات خاصی می‌گردند اگر از طریق جستجوی خود به اولیت سایتی که می‌رسند سایت شما باشد پس تکنیک‌های سئو را به خوبی در کسب و کار اینترنتی خود پیاده سازی کرده‌اید و قطعا از طریق این روش جذب مشتری فراوانی خواهید داشت.

گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی گوگل است که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی با پرداخت هزینه می‌توانند برای تعدادی از کلمات کلیدی کسب و کار خود به تبلیغ بپردازند. مثلا اگر سایت در زمینه طراحی سایت است می‌توان برای کلمات کلیدی طراحی سایت، طراحی سایت بدون کدنویسی، طراحی سایت ارزان، ساخت سایت و غیره در گوگل ادوردز تبلیغ کرد. این تبلیغ یک تبلیغ هدفمند خواهد بود که قادر خواهد بود هزینه‌های تبلیغ را جبران کند و همچنین ترافیکی نیز به سایت تزریق کند.

مثلا اگر یک محصول با قیمت ۶۰ هزار تومان تولید شود و یک صفحه محصول خوب با توضیحات عالی و تکان دهنده طراحی شود و برای تبلیغ ۳۰۰ هزار تومان هزینه شود کافی است که ۵ نسخه از محصول به فروش برسد تا هزینه خود را جبران کند. در کنار فروش محصول تعداد زیادی از کاربران وارد سایت می‌شوند که می‌توانند علاوه ایجاد ترافیک روزانه تبدیل به مشتریان بالقوه سایت شوند. البته باید ساز و کاری را طراحی کرد که بتوان حداقل ایمیل آنها دریافت شود.

شبکه‌های اجتماعی امروزه تبدیل به یک سرگرمی و منبع کسب درآمد عالی شده‌اند. افراد زیادی با صرفا با کار در منزل از طریق شبکه‌های اجتماعی توانسته‌اند کسب درآمد اینترنتی خوبی داشته باشند. این افراد صرفا با داشتن یک پیج اینستاگرام و یا یک کانال در تلگرام هر ماه چند میلیون تومان درآمد دارند.

کسب و کارهای اینترنتی می‌توانند در کنار وب سایت خود از طریق اینستاگرام و تلگرام نسبت به معرفی کسب و کار و فروش محصولات خود استفاده کنند.

حتی اگر سایت داشته باشید ولی شبکه‌های اجتماعی خود را راه اندازی نکرده باشید می‌توان با پرداخت هزینه از طریق این ابزارها نسبت به جذب کاربر برای سایت خود استفاده کرد.

با یک آمار سر انگشتی می‌توان متوجه شد از هر ۱۰ نفری که از گوشی خود استفاده می‌کنند حداقل ۸ نفر از شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده می‌کنند. این ابزار دیجیتال مارکتینگ را نباید فراموش کرد و برای جذب ترافیک سایت حتما باید از آن استفاده کرد.

فیسبوک، توتیتر، گوگل پلاس، اینستاگرام، لینکداین، پینترست، یوتیوب، تلگرام، تامبلر، میت آپ، ردیت و …  از جمله شبکه‌های اجتماعی معروف هستند که ایجاد پروفایل و فعالیت در آنها یکی از عوامل موثر بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ است.

از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی می‌توان با تولید محتوای جدید، به اشتراک گذاری تصاویر و ویدیو و همچنین درج لینک مطالب وب سایت، اطلاعات مورد نظر به شکل ویروسی بین کاربران شبکه‌های اجتماعی پخش شود و باعث افزایش ترافیک و برندسازی کسب و کار اینترنتی شود. 

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیجیتال مارکتینگ می‌توانند به سایت مدیر گوگل مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مدیر گوگل

وب سایت مدیر گوگل در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی و آموزش کسب و کار اینترنتی با مدیریت منصور غلامی فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی