اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971122346948508

نکات طلایی برای کسب رتبه بالا در گوگل

کد: 13971122346948508

https://goo.gl/cuQqr3

، تهران , (اخبار رسمی): در هر سایتی هیچ چیز بهتر از سئو سایت و کسب رتبه بالا در گوگل نیست. با سئو سایت می‌توان به رایگان تعداد زیادی مشتری به دست آورد.

نکات طلایی برای کسب رتبه بالا در گوگل
نکات طلایی برای کسب رتبه بالا در گوگل

امروزه نقش گوگل در رشد کسب و کارهای آنلاین بر کسی پوشیده نیست. تاثیری که گوگل بر دیده شدن و جذب مخاطبان حقیقی می‌گذارد قابل مقایسه با هیچ کانال ورودی دیگری نیست. از این رو توجه به سئو و بهینه‌سازی سایت برای کسب رتبه‌های بالاتر گوگل به اولویت اصلی وب مستران مبدل شده است.

اما چه معیارهایی برای سئو حقیقی وجود دارند؟ و چطور می‌توان از دید گوگل انتخاب شایسته‌تری نسبت به رقبا داشت؟

1- از کلمات ترکیبی استفاده کنید!

باید سعی شود به جای استفاده از عبارت‌های تک واژه‌ای، از عنوان‌های ترکیبی استفاده شود. به صورتی که  دقیقا مخاطبان هدف را شامل شود. به عنوان مثال اگر یک آرایشگاه است عنوان‌‌ «بهترین آرایشگاه» عنوان خوبی نیست چون علاوه بر این که رقابت زیادی بر سر این کلمه است، افرادی که از این طریق این آرایشگاه را پیدا می‌کنند، ممکن است مخاطب هدف نباشند. در عوض می‌توان نوشت «بهترین آرایشگاه زنانه در پونک». برای این عنوان رقابت کمی است و احتمال اینکه سایت به بالای گوگل برسد زیاد است و از طرفی هم دقیقا مخاطبان هدف را شامل می‌شود.

همچنین باید سعی کرد با کلمات بازی کرد. به ترکیب‌های متداول، حرف یا کلمه‌ی دیگری اضافه کرد. به تمام عناوینی که ممکن است در کنار موضوع اصلی توسط کاربران جست و جو شود نیز فکر کرد.

فراموش نباید کرد که عاملی که باعث می‌شود کاربران از طریق گوگل به سایت بیایند، محبوبیت محتوا براساس نیازهای کاربر است. بنابراین در تهیه محتوا سایت، خود را جای کاربر فرض کنید و در مورد مطالبی که ممکن است مخطاب جستجو کند، مطلب بنویسید.

2- از دامنه مناسب استفاده کنید

یک دامنه خوب علاوه بر ماندگاری در ذهن مخاطبان، می‌تواند برای موتورهای جست و جو هم جذاب باشد. یک دامنه خوب علاوه برا کوتاه بودن باید شامل نام کسب و کار یا موضوع سایت هم باشد. درست است که غالب کلمات پرکاربرد و اسامی زیبا پیش‌تر توسط اشخاص دیگر یا حتی شرکت‌های فروش دامنه به ثبت رسیده است، اما با کمی خلاقیت می‌توان یک دامنه خوب برای خود پیدا کرد. بدین ترتیب نه تنها از محدودیت‌ها گذر کرد، بلکه توانسته‌اید امضای خود را هم در دل دامنه جای داد که می‌توان اتفاق جالبی در برندینگ نیز باشد.

همچنین باید سعی کرد کلمات مرتبط را  در آدرس سایت قرار داد تا برای طیف بیشتری از مخاطب و حتی گوگل بهتر قابل تشخیص باشد. ترکیب واژه‌های فارسی و انگلیسی هم می‌تواند ایده جالبی باشد.

3- مخاطب موبایل را خیلی جدی بگیرید!

طراحی مناسب برای موبایل و توجه به نسخه ریسپانسیو سایت، می‌توان برگ برنده در سئو باشد. توجه بیشتر گوگل به سایت‌های Mobile Friendly برای کاربرانی که به وسیله موبایل به جست و جوی می‌پردازند، آنقدر مهم است که بعضا بدون درنظر گرفتن پارامترهای اساسی سئو نظیر پیج آتوریتی، در مقایسه با رقبا به رتبه‌های برتری دست خواهید یافت. از این جهت به دلیل کیفیت سایت و افزایش سهولت استفاده از آن، رفته رفته در گوگل پیشرفت خواهید کرد.

4- از تیتر و توضیحات صحیح و کاربردی استفاده کنید

عنوان‌هایی که برای صفحه نخست سایت و دیگر صفحات انتخاب می‌شود با ارزش‌ترین فاکتور سئو هستند. دو قسمت مهمی که گوگل توجه زیادی به آنها دارد، تیتر (Title) و توضیحات (Descriptions) هر صفحه از سایت هستند. تیتر در دو یا چند کلمه به کاربر می‌گوید محتوای این صفحه درباره‌ی چیست و توضیحات اطلاعات بیشتری درباره آن صفحه را می‌گوید.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که تیتر و توضیحات تنها به صفحه‌ی اول اختصاص دارد، در صورتی که گوگل برای هر صفحه از سایت به دنبال عنوان منحصر به فردی است. بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتما برای صفحات عنوان‌های جداگانه‌ای نوشت. توجه شود که از تکرار پرهیز شود، چرا که گوگل ارزش زیادی برای صفحاتی با تیترهای تکراری قائل نیست. علاوه بر مد نظر قرار دادن این مورد، باید سعی شود کلمه‌هایی را برگزید که برای کاربر جذاب و قابل فهم باشند. عنوان‌های ابهام برانگیز اصلا مناسب نیستند و باعث می‌شوند که مخاطب حتی قبل از تمام کردن جمله‌، روی لینک رقیب کلیک کند.

برخی به اشتباه تصور می‌کنند که تیتر و توضیحات تنها به صفحه‌ی اول اختصاص دارد، در صورتی که گوگل برای هر صفحه از سایت به دنبال عنوان منحصر به فردی است.

5- به سئو محلی هم فکر کنید

درست است که اینترنت از محدودیت‌های مکانی رهایی می‌بخشد، اما افرادی که صاحب کسب و کار فیزیکی هستند می‌توانند بسته به مکان و گستردگی طیف خدمات، هدف گذاری روی کاربران محلی نیز انجام دهند، برای مثال کسب و کاری در شرق تهران راه اندازی شده است. پروسه خرید، ارائه خدمت یا هر چیز که به اصطلاح هدف (Goal) از راه اندازی سایت است؛ به نحوی ساکنان در آن منطقه را در برمی‌گیرد. در این شرایط رقابت روی ترکیب‌هایی با عبارت «شرق تهران» یا نام منطقه مورد نظر  به مراتب ساده‌تر از رقابت بر سر عبارات کلی و سراسری است که در طول روز در گوگل یا هر موتور جست و جوی دیگر جستجو می‌شود.

6- ساختار مناسبی برای سایت طراحی کنید

اهمیت ساختار یک سایت علاوه بر اینکه به بهبود تجربه کاربری سایت کمک می‌کند، برای گوگل هم نکته بسیار مهمی تلقی می‌شود. ساختار سایت باید به گونه‌ای باشه که کاربر سایت با یک نگاه متوجه شود چگونه می‌تواند به قسمت مورد نظر برسد. از طرفی هم ساختار سایت باید به گونه‌ای باشد که کاربر برای رسیدن به بخش مورد نظر نیاز به بیش از دو کلیک نداشته باشد. ساختار سایت مناسب باعث می‌شود کاربر زمان بیشتری را در سایت سپری کند که این موضوع یکی از عوامل مهم در رتبه بندی سایت‌ها در گوگل است.

از طرفی دیگر در ساختار سایت نباید اهمیت تگ‌ها Heading مثل H1 و H2 را نادیده گرفت. خوشبختانه در سایت ساز وبزی به راحتی می‌توان ساختار سایت را به بهترین شکل تنظیم کرد. 

باید در ابتدای سایت منو را قرار داد. همچنین هر جا که نیاز است لینک به دیگر قسمت‌های سایت قرار داد. همچنین در هر صفحه یک تگ H1 و چندین تگ H2 در نظر گرفت. این نکته را باید در نظر داشت که یک صفحه نباید بیش از یک تگ H1 داشته باشد. برای تنظیم ساختار تگ نوشته‌ها در سایت ساز وبزی کافی است هنگام ویرایش متن، تگ مورد نظر را انتخاب کرد.

هر چه ساختار بهتری برای سایت در نظر گرفته شود باعث خوانایی بیشتر مطالب سایت و ماندگاری بیشتر بازدید کننده در سایت می‌شود.

در صورتی که سایت با وبزی راه اندازی شده باشد، نگران هیچ کدام از این موارد لازم نیست بود. چرا که ساختار وبزی بر طبق آخرین استانداردهای گوگل بنا شده و به اصطلاح Google-Friendly است. از این جهت برای رسیدن به رتبه‌های بالاتر گوگل نیاز به انجام کارهای خارق العاده نیستو تنها با رعایت نکته‌های کوچکی می‌توان در زمان کوتاهی به سئو خوبی دست پیدا کرد. در هر صفحه تنها یک تگ H1 و ۳ تا ۵ تا تگ H2 قرار داد.

7- برای تصاویر توضیحات اضافه کنید

وب سایت بدون تصویر، مثل یک آهنگ بدون شعر است. تاثیری که تصاویر جذاب روی صفحات سایت می‌گذارند، هیچ محتوای دیگری نمی تواند بگذارد. تصاویر مناسب ارتباط سایت و کاربران را به طرز شگفت انگیزی افزایش می‌دهند.

اما گوگل چطور می‌تواند بفهمد هر تصویر درباره چه موضعی است؟ این یک حقیقت است که گوگل، نمی‌تواند همانند ما محتوای یک عکس را بفهمد، از این رو به کمک Title ، Alt و توضیحات ارائه شده هر تصویر را در یک دسته بندی مشخص قرار می‌دهد و با توجه به ارزش کلمات نوشته شده طبق الگوریتم‌های سئو و قواعد مطرح شده، آن‌ها را برای پیشنهاد دادن به مخاطب مرتب می‌کند.
بنابراین اگر می‌خواهید تصاویر و محتوای همراه آن از سئوی خوبی بهره‌مند شود، نوشتن alt و توضیحات مرتبط را نباید فراموش کرد.

در وبزی هر جا عکسی قرار می‌گیرد، در تنظیمات عکس عنوان و چیزی که در عکس می‌‌بینید توضیح داده شده است.

8- محتوای ارزشمند بنویسید

تنها یک نکته برای رسیدن به سئوی وجود دارد و آن این است که محتوای ارزشمند بنویسید! بنا به شعار معروف گوگل برای اهمیت بخشیدن به ارزش این نکته «محتوا پادشاه است!»
محتوا معیار اصلی برای رتبه بندی سایت‌ها توسط گوگل محسوب می‌شود. اما نکته اصلی اینجا است، چه محتوایی؟ 
سه پیشنهاد گوگل برای نوشتن یک مطلب استاندارد عبارتند از:
۱. منحصر به فرد باشد.
۲. به روز باشد.
۳. ارزشمند باشد.

فضای وب سرشار از محتواهای رنگارنگ در بی‌نهایت موضوع و دسته بندی است، پیش از شما قطعا افرادی با پرداخت به موضوعات از دیدگاه‌های گوناگون و ارائه‌های مختلف، به تولید و انتشار مطالب مشغول بودند. نکته اول گوشزد می‌کند که تولید کننده باشید! نوشته‌های کپی شده نه تنها ارزشی برای گوگل ندارند بلکه باعث تنزل رتبه خواهند شد. با استفاده کردن از این دست مطالب حتی خطر اخراج از گوگل را هم برای خود متصور شود! زیرا هیچ‌کس احتیاجی به مطالب تکراری و کپی‌های ناشیانه ندارد. از این رو تمام تمرکز را باید روی تولید محتوا گذاشت.

باید همیشه به روز بود و مطالب تازه اضافه کرد. این توصیه دوم گوگل است. باید سعی شود به روزرسانی‌ها را در زمان‌های معین انجام داد. محتواهایی تهیه کرد که کاربران فقط در وب‌سایت بتوانند پیدا کنند. این به شما ارزش می‌بخشد. همان چیزی که گوگل در توصیه سوم به دنبال آن است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

وبزی

با استفاده از وبزی هر کسی بدون نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی میتونه یک وب سایت اختصاصی با سلیقه خودش درست کنه. کار کردن با وبزی ساده است و هر کسی در چند دقیقه میتونه سایت دلخواهش را درست کنه.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]