اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711253477211061

سیر تا پیاز راه اندازی فروشگاه اینترنتی

هر آنچه که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید بدانیم

کد: 139711253477211061

https://goo.gl/H2UUnG

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه ایجاد برند بدون فعالیت موثر در فضای مجازی امکان‌پذیر نیست و شرکت‌های بزرگ و کوچک هم به این موضوع پی برده‌اند. در نتیجه تعداد فروشگاه‌های اینترنتی نیز روز به روز درحال افزایش است. بنابراین بسیار مهم است که از سیر تا پیاز چگونگی راه اندازی فروشگاه اینترنتی توضیح داده شود.

هر آنچه که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید بدانیم
هر آنچه که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید بدانیم

راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به تب داغ این روزها تبدیل شده، با توجه به دسترسی مردم به اینترنت، فروش از حالت سنتی خارج شده و طبیعی است که تجارت‌های سنتی باید با شیوه‌های جدید تجارت اینترنتی آشنا شوند

با گسترش استفاده از فضای مجازی و هم چنین امکاناتی که هر روز این فرآیند را تسهیل می‌کنند، تعداد فروشگاه‌های اینترنتی نیز روز به روز درحال افزایش است. 

راه اندازی فروشگاه اینترنتی به تب داغ این روزها در بین مردم تبدیل شده است. البته با توجه به دسترسی بیشتر اغلب مردم به اینترنت، فروش از حالت سنتی خارج شده و طبیعی است که تجارت‌های سنتی اگر بخواهند ادامه حیات داشته باشند باید با شیوه‌های جدید تجارت یعنی بازاریابی و فروش اینترنتی آشنا شوند.

 مراحل و نحوه راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی:

مرحله اول در راه اندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی: محصول را باید مشخص کرد و این موارد را در نظر گرفت!

این مرحله با راه اندازی یک فروشگاه یا مغازه واقعی هیچ تفاوتی ندارد. برای این که تبلیغات اینترنتی را به بهترین شکل انجام دهید، باید مشخص شود تصمیم به فروش چه محصولی دارید. مثلا یک بوتیک فروش لباس‌های زنانه مجموعه‌ای از لباس‌های مربوط به بازه سنی 18 الی 40 سال را به فروش می‌رساند. ممکن است کالاهایی را در نظر داشت که گروه سنی خاصی مصرف می‌کنند و یا از کالاهایی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند فروشگاه اینترنتی خود را راه‌اندازی کنید. باید در انتخاب دقت به خرج داد. مشخص کرد که مزیت شخص برای فعالیت روی این کالاها چیست؟

آیا نماینده انحصاری این دسته از محصولات است و یا خودش تولیدکننده محصولات است؟

آیا در حوزه‌ای که قرار است کالاهای خود را به فروش برساند، تخصص دارد؟

آیا امکان فروش اینترنتی محصول وجود دارد و یا به عبارت دیگر فرهنگ خرید اینترنتی آن محصول بین مردم جا افتاده است؟

آیا کالای مورد نظر در حوزه علاقه مندی‌های شخصی قرار دارد؟

آیا حوزه‌ای که برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب شده است، رقبای زیادی دارد یا خیر؟

به این نکته مهم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی باید توجه کرد که باید ارزش افزوده‌ای را به مشتریان ارائه کرد. در واقع این موضوع یک اصل در تمامی کسب‌وکارها است و موضوع مجازی بودن فروشگاه نباید از این امر غافل‌گیرکننده باشد.

مرحله دوم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی مشخص کردن بازار هدف است.

فرض کنید که حوزه پوشاک برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی انتخاب شده است. در این صورت بازار هدف کدام دسته از مشتریان هستند؟

آیا به صورت اختصاصی روی فروش پوشاک خانم‌ها تمرکز دارد؟

آیا در زمینه پوشاک کودک فعالیت دارد؟

روی چه دسته از مشتریان تمرکز دارد؟

روی چه درجه‌های کیفی پوشاک فعالیت خواهد داشت و مشتریان با چه سطح درآمدی هستند؟

به طورکلی موارد زیر را برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی باید در نظر داشت:

سن، جنس و محل اقامت مشتریان

متوسط سطح درآمد

الگوهای رفتاری مشتریان

هدف آن‌ها از خرید چیست؟

بزرگ‌ترین مشکل آن‌ها چیست؟ چه راه حلی دارند؟

بنابراین باید توجه کرد که انتخاب نوع بازار هدف پس از انتخاب نوع کالا درآینده فروشگاه و پس از راه اندازی فروشگاه اینترنتی سرنوشت ساز خواهد بود.

مرحله سوم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی: از این مرحله به بعد وارد فاز اجرا باید شد. مسئولیت شخص در این مرحله انتخاب یک نام، ثبت دامنه اینترنتی و در نهایت انتخاب یک سیستم مدیریت محتوا برای فعالیت است. هم چنین در صورتی که به برندسازی در طولانی مدت فکر می‌شود، گام‌های اول را باید درست برداشت. در انتخاب نام برند دقت کافی را باید به خرج داد. طراحی یک لوگو که فروشگاه با آن شناخته شود هم ضروری است.

انتخاب دامنه

دامنه همان آدرس اینترنتی سایت یا فروشگاه است. مثلاً saprenco.com یک دامنه است. البته خود دامنه شامل دو بخش است: نام دامنه و پسوند.

نام دامنه می‌تواند نام برند، کسب‌وکار و یا هر نامی که فکر می‌کنید برای یک فروشگاه اینترنتی مناسب‌تر است، باشد. 

پسوند دامنه: پسوندهای زیادی در اینترنت موجود است که با توجه به نوع کسب‌ وکار می‌توان یکی را انتخاب کرد. برای مثال دامنۀ ir مخصوص وب‌سایت‌های ایرانی و com یک دامنه جهانی است. 

انتخاب هاست

بعد از خرید دامنه، نوبت به خرید هاست می‌رسد. هاست، یا سرویس میزبانی وب، همان فضایی است که شخص اجاره می‌کند، تا اطلاعات سایت خود از متن و عکس گرفته تا کدهای قالب را در آن ذخیره کند که شرکت‌های میزبانی وب این فضا را با دریافت هزینه سالانه در اختیار قرار می‌دهند. 

​​​مرحله چهارم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی جذب نیروها و در واقع تیمی است که باید به آن وسیله کار خود را انجام داد. کار با طراحی سایت در راه اندازی اولیه فروشگاه اینترنتی به اتمام نمی‌رسد. تولید محتوا فروشگاه اینترنتی یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید به آن توجه کرد. بدون محتوا سایت، چیزی برای ارائه به مشتریان نخواهد داشت. با در نظر گرفتن موارد تخصصی در تولید محتوا است که بخش بزرگی از فرآیند بازاریابی آنلاین در فروشگاه اینترنتی پوشش پیدا می‌کند.

مرحله پنجم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی، اخذ نماد اعتماد الکترونیک و مجوزهای دیگر در صورت نیاز است. ای‌نماد (eNAMAD)، علامتی است باید از مرکز توسعه تجارت الکترونیک (وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت) آن را دریافت کرد.

این علامت برای این است که نشان دهد سایت یا فروشگاه اینترنتی قابل اعتماد است و توسط سازمان‌های مربوطه کنترل می‌شود. با مراجعه به سایت enamad.ir می‌توان مراحل دریافت نماد را آغاز کرد تا هر چه سریع‌تر آن را دریافت کرد. پس از ثبت‌ نام مراحل کار از سوی کارشناسان این مجموعه دولتی پی‌گیری می‌شود. ای نماد پس از بررسی سایت و احراز هویت وصلاحیت صاحب فروشگاه برای مدت یک سال صادر می‌شود و اگر کسی در این مدت شکایت کند، ای نماد پس گرفته می‌شود و دیگر از درگاه پرداخت هم نمی‌توان استفاده کرد! 

اهمیت دریافت نماد در آن است که زمانی که نیاز به درگاه مستقیم بانکی باشد یکی از ملزومات دریافت درگاه پرداخت بانکی، داشتن نماد اعتماد است و مورد دیگر مهمی که وجود دارد تاثیر آن در ذهن کاربران است. نماد اعتماد می‌تواند به مشتریان اطمینان دهد که شما قلابی یا Fake نیستید، آدرس و شماره تلفن تایید شده دارید و می‌تواند به شما اعتماد کند.

مرحله ششم در راه اندازی فروشگاه اینترنتی دریافت درگاه‌های پرداخت اینترنتی برای کسب و کار است. فروشگاه‌های مختلف روش‌های مختلفی را برای پرداخت وجه محصول، پیش روی مشتری قرار می‌دهند. از جمله پرداخت آنلاین، واریز به شماره حساب یا پرداخت نقدی در محل از این گزینه‌ها است. این روزها با توجه به گسترش خدمات الکترونیک بانکی، اغلب افراد گزینه‌ی پرداخت آنلاین را ترجیح می‌دهند. بنابراین دریافت درگاه از بانک‌های معتبر باید در برنامه باشد.

البته راه دیگری هم برای دریافت درگاه پرداخت نیز وجود دارد. می‌توان از درگاه‌های پرداخت شخص ثالت استفاده کرد. نمونه این درگاه‌ها پی پال، جهان پی، زرین پال، آیدی پی و … است.

نحوه‌ی کار این سیستم‌ها به این گونه است که با ثبت نام در آنها، یک صفحه‌ی پرداخت اختصاصی در اختیار قرار می‌گیرد که مشتری می‌تواند پرداخت خود را از طریق این درگاه‌ها انجام دهد. استفاده از بعضی از این درگاه‌ها رایگان است و برای برخی دیگر باید درصدی را از هر مبلغ واریزی به عنوان کارمزد به آن‌ها ارائه کرد. نکته خوشحال کننده در مورد این درگاه‌ها این موضوع است که نیازی به اخذ نماد اعتماد برای راه اندازی درگاه نیست.

پس از آنکه این مراحل انجام شد، یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد و می‌توان کار را با بارگذاری محصولات در فروشگاه و تولید محتوا شروع کرد. 

هزینه طراحی سایت چقدر خواهد بود؟

هزینه راه‌اندازی و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی با تعداد زیادی مخاطب در سراسر کشور، بسیار کمتر از راه‌اندازی فروشگاه در یکی از خیابان‌های تهران است.

هزینه طراحی سایت فروشگاهی به صورت اختصاصی، بیشتر از سایر روش‌ها است و خیلی تعرفه مشخصی ندارد. مثلاً ممکن است شرکتی برای طراحی سایت فروشگاهی 50  میلیون تومان پول بگیرد و شرکت دیگری همان سایت را با 10 میلیون تومان تحویل بدهد. 

تعرفه و هزینه راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی با استفاده از فروشگاه‌ساز چقدر است؟ فروشگاه‌سازهای ایرانی مختلفی وجود دارند که خدمات مشابهی را ارائه می‌دهند و هر کدام یک سری نقاط قوت و نقاط ضعف دارند.

فهمیدن اینکه کدام فروشگاه ساز بهتر است به انتظارات از یک فروشگاه اینترنتی بستگی دارد؛ متاسفانه چون برای کار طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی هیچ نرخ ثابتی و جامعی وجود ندارد، برخی از مجموعه‌ها از این قضیه سوءاستفاده کرده و به اصطلاح کلاه‌برداری می‌کنند. برای اینکه این اتفاق پیش نیاید، همیشه قیمت نهایی و تمام شده کار را قبل از شروع همکاری باید گرفت. البته بسیاری از مجموعه‌ها هم قیمت دقیقی نمی‌گویند تا بتوان بعد از انجام کار، مبالغ بالاتری از آنها گرفت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ساپرن

شرکت سانا پرداز نارین با برند ساپرن در سال ۱۳۹۴ با هدف اصلی خدمات در حوزه فناوری اطلاعات به ثبت رسیده است. اهداف اولیه این شرکت تولید و طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی وب سایت توریستی و گردشگری ، طراحی وب سایت رستوارن، کافی شاپ و فست فود، طراحی سایت اتوبار و باربری، طراحی وب سیات های شرکتی و سازمانی، نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری و گسترش فعالیت های وابسته به آنها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]