اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712103524111061

تمام آن چیزهایی که درباره سئو لازم است بدانید

کد: 139712103524111061

https://goo.gl/oxi4cu

، تهران , (اخبار رسمی): اکثر کاربران اینترنتی صفحات مورد نظر خود را از موتورهای جستجوی اصلی مانند گوگل، بینگ و یاهو پیدا می‌کنند، موتورهای جستجو همان چیزی را دراختیار کاربران قرار می‌دهند که آنها به دنبالش هستند، بنابراین سئو مناسب، کلید رسیدن به بازدید بیشتر است.

جهت سئو وب سایت چه مطالبی را باید بدانیم و انجام دهیم
تمام آن چیزهایی که درباره سئو لازم است بدانید

تعریف سئو:

سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مجموعه فعالیت‌هایی است که در طراحی سایت، تعیین استراتژی محتوایی و تولید محتوا انجام می‌شود تا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب کرده و بازدیدکننده بیشتری برای سایت جذب شود.

مفهوم سئو صرفا مربوط به موتورهای جستجو نیست بلکه مناسب سازی طراحی وب سایت برای بازدیدکنندگان نیزاز فاکتورهای اصلی آن است. به طوری که در چند سال اخیر سیاست‌های گوگل با انتظارات بازدیدکنندگان ازسایت‌ها همسو شده است. در واقع سئو یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وب سایت در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است.

از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو می‌کنند و همین‌طور کلمات کلیدی تایپ شده و اینکه کدام یک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان مورد توجه قرار می‌گیرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

بهینه‌سازی وب سایت شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچ‌تی‌ام‌ال و برنامه‌نویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیت‌های نمایه‌سازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینک‌های ورودی، و دیگر تاکتیک‌های جستجوگرها است.

از روش‌های مؤثر در برتری در لینک‌های گوگل می‌توان به سوشیال‌ها (صفحات اجتماعی) ساخت بک لینک‌های طبیعی در صفحات اجتماعی و کامنت‌گذاری در وب‌سایت‌های دیگران اشاره کرد .

تکنیک‌های سئو می‌توانند به سه گروه عمده طبقه‌بندی شوند:

تکنیک‌های کلاه سفید: تکنیک‌هایی که موتورهای جستجو به عنوان بخشی از یک طراحی خوب توصیه می‌کنند. تکنیک‌های کلاه سفید تمایل به تولید نتایجی دارند که مدت زمان زیادی برقرار هستند.

تکنیک‌های کلاه سیاه: تکنیک‌هایی که مورد تأیید موتورهای جستجو نیست و موتورهای جستجو تلاش می‌کنند که اثر دسته دوم را کاهش دهند.

تکنیک‌های سئو کلاه سیاه تلاش می‌کنند تا رتبه‌بندی را از طریق فریب از روش‌ها و راه‌هایی که مورد تأیید موتور جستجو نیست، بهبود دهند. یک تکنیک کلاه سیاه از متن پنهان شده به عنوان متن رنگ‌آمیز شده مشابه با پس زمینه یک div نامرئی، یا به عنوان متنی در خارج از صفحه نمایش استفاده می‌کنند. 

تکنیک کلاه خاکستری: دسته دیگری که گاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد، سئو کلاه خاکستری است. این تکنیک بین کلاه سفید و سیاه است که از روش‌هایی استفاده می‌کند که از مجازات سایت جلوگیری می‌کند، اما با این وجود، بهترین محتوا را برای کاربر مهیا نکرده و ترجیحاً روی بهبود رتبه‌بندی‌های موتور جستجو تمرکز می‌کند.

تاثیر رفتار کاربران بر سئو چیست؟

الگوریتم های جدید گوگل تلاش می‌کنند تا رفتار کاربران هنگام جستجو را آنالیز کرده و متناسب با همان رتبه بندی نتایج را بهینه کنند. هر زمان کاربر عبارتی را در گوگل جستجو می‌کند و یک یا چند نتیجه موجود در پیشنهادات گوگل را انتخاب خواهد کرد. گوگل به انتخاب کاربران توجه زیادی خواهد کرد. به عنوان مثال اگر یک سایت در رتبه پایینی از نتایج گوگل باشد ولی کاربران زیادی بر روی آن کلیک کنند گوگل جایگاه این سایت را بهبود خواهد داد.

علاوه براین زمان حضور کاربران در یک سایت تا جستجوی دوباره در گوگل اهمیت ویژه‌ای خواهد داشت. از زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود تا زمانی‌که مجدد همان عبارت یا عبارتی مشابه با آن را در گوگل جستجو می‌کند Dwell Time  نامیده می‌شود.

سئو اشتباه می‌تواند سایت را از دید کاربران پنهان کرده و تمام تلاش را هدر دهد، در نتیجه رقبا با محتوایی ضعیف‌تر بازدید و محبوبیت بیشتری داشته باشند.

برای موفقیت در سئو هر سایت نیازمند 3 عامل اساسی است که عبارتند از:

1- سئو تکنیکال

استانداردسازی کدنویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی، نشانه گذاری استاندارد، بهینه سازی سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و مواردی از این دست را سئو تکنیکال نامیده می‌شود. 

2- بازاریابی محتوا

فعالیت‌هایی شامل شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز رقبا، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوای ارزشمند، برچسب‌گذاری و دسته بندی، لینک سازی داخلی و … را می‌توان بخشی از فرآیند بازاریابی محتوا دانست. موفقیت در سئو بدون محتوا تقریبا غیرممکن است.

3- لینک‌سازی هدفمند

رعایت استانداردهای سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند می‌تواند سایت را به صفحه اول نتایج گوگل برساند ولی برای کسب رتبه 1 و رقابت با سایت‌های قدیمی‌تر نیازمند لینک‌سازی خارجی برای سایت هستید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌های تخصصی، کامنت مارکتینگ، خرید بک لینک، خرید رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامند که اول باید SEO On-page را رعایت کرده تا به SEO Off-page رسید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ساپرن

شرکت سانا پرداز نارین با برند ساپرن در سال ۱۳۹۴ با هدف اصلی خدمات در حوزه فناوری اطلاعات به ثبت رسیده است. اهداف اولیه این شرکت تولید و طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی، طراحی وب سایت توریستی و گردشگری ، طراحی وب سایت رستوارن، کافی شاپ و فست فود، طراحی سایت اتوبار و باربری، طراحی وب سیات های شرکتی و سازمانی، نصب و راه اندازی شبکه های کامپیوتری و گسترش فعالیت های وابسته به آنها بوده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]