اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971125347759950

روانشناسی تیپ شخصیتی زوج در ازدواج

کد: 13971125347759950

https://goo.gl/DqkwXq

، (اخبار رسمی): به عقیده روانشناسان هنگامی‌ که صحبت از ازدواج به میان می‌آید، باید با نامزد خود توافق داشت. دو طرف ازدواج باید از دیدگاه یکسانی در زندگی برخوردار باشند؛ باید چشم‌انداز روشنی از آنچه آینده برای آنها به‌ عنوان یک زوج رقم خواهد زد، داشته باشند.

روانشناسی تیپ شخصیتی زوج در ازدواج
تیپ شخصیتی ازدواج موفق و مشاوره ازدواج

این که چرا زوج بعد از ازدواج ، کم‌کم یکدیگر را به‌جای «من», «ما» خطاب می‌کنند دلیل خاصی دارد که ازدواج، زندگی زن و مرد را در تلاش برای دستیابی به یک سرنوشت مشترک به یکدیگر پیوند می‌زند.

 با توجه به توصیه‌های اکید مشاوران خانواده و روانشناسان بر اهمیت ایجاد شناخت و آشنایی قبل از ازدواج در انتخاب همسر، آیا ازدواج کردن با فردی که تیپ شخصیتی مشابهی با شما دارد منطقی نیست؟ چه چیزی می‌تواند سازگارتر از یک تیپ شخصیتی مشابه دستیابی به یک ازدواج موفق را تضمین کند؟ آیا اگر زوج از لحاظ تیپ شخصیتی بسیار شبیه به هم باشند، ازدواج آنها مثل آب خوردن آسان خواهد بود؟ یقیناً، می‌تواند چنین باشد، اما نه همیشه. در این مقاله نظر یک مشاور خانواده در مورد مزایا و معایب داشتن تیپ شخصیتی مشابه بعد از ازدواج مرور خواهد شد:

داشتن تیپ شخصیتی INTP مشابه در ازدواج

دو زوج که به ظاهر کاملا با هم متفاوت هستند هم از لحاظ ظاهری و هم خصوصیات اخلاقی، قبل از ازدواج تست روانشناسی شخصیت را انجام می‌دهند و پاسخ تست روانشناسی ازدواج هر دوی آنها تیپ شخصیتی INTP است. در ابتدا این زوج شوکه خواهند شد اما کم‌کم متوجه می‌شوند که چگونه ممکن است دو انسان کاملاً متفاوت به طرز شگفت‌انگیزی از درون شبیه به هم باشند. پس از اندکی تأمل، موضوع روشن و روشن‌تر می‌شود و آنها تازه متوجه می‌شوند که چگونه برخورداری از تیپ‌های شخصیتی یکسان در تمام سال‌های زندگی مشترک و ازدواج را تحت تأثیر قرار داده است.

مزایای ازدواج با فردی که تیپ شخصیتی مشابه دارد

به عقیده این مشاور خانواده، ازدواج با فردی که از تیپ شخصیتی مشابه است مزایای بی‌شماری دارد. اما شاید بدیهی‌ترین آن‌ها این باشد که برخورد دو طرف با دنیا یکسان است. جهان‌بینی‌های آنها همواره در یک راستا قرار دارد. آنها قضاوت یکسانی درباره مشکلات زندگی و راه‌حل‌های آن دارند. هیچ‌گاه اختلاف نظری درباره درک اساسی از دنیا، اجتماع و حتی مسائل جزئی‌تر مرتبط با زندگی زناشویی وجود ندارد. به‌طورکلی، دو طرف با هم تفاهم کامل دارند. زوج با تیپ شخصیتی مشابه می‌دانند مهارت ارتباطی خوبی دارند.

معایب ازدواج با فردی که دارای تیپ شخصیتی مشابه است

از نظر روانشناسی، بزرگ‌ترین اشکال ازدواج با فردی که دارای تیپ شخصیتی مشابه است بزرگ‌ترین مزیت آن نیز محسوب می‌شود: زوج دیدگاه یکسانی نسبت به دنیا و مشکلات زندگی که با آن مواجه می‌شوید دارند.

به‌عبارت‌دیگر هنگامی‌که دو طرف باید به‌عنوان یک زوج مسئله‌ای را بررسی کنند، با یکدیگر هماهنگ هستند. این می‌تواند بسیار عالی باشد که معمولاً هم‌چنین است! اما نکته اینجا است که اگر راه‌حل دوطرفه و موردتوافق یک انتخاب اشتباه باشد چه خواهد شد؟ آنها گرفتار خواهند شد.

از آنجا که هر دو طرف به دلیل داشتن تیپ شخصیتی مشابه، از دیدگاه مشابهی به مسئله نگاه می‌کنند، در اولین شکست هیچ گزینه جدیدی پیش روی نخواهد بود. این موضوع می‌تواند منجر به تلاشی باطل برای حل‌وفصل یک مسئله شود؛ آنها ناامیدانه در انتظار یک ایده جدید هستند اما هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

ازدواج با تیپ شخصیتی همسان، هیچ‌کس نیست تا تصمیم‌گیری ضعیف را به چالش بکشد. باوجوداینکه داشتن ویژگی‌های مثبت مشترک با همسر بسیار عالی است, اما کاستی‌های مشابهی نیز خواهند داشت. نتیجه چنین شرایطی این است که احتمالاً اشتباهات و تصمیم‌گیری‌های ضعیف‌شان بیشتر می‌شود چرا که هیچ‌کس نیست تا عقاید و تصمیمات اشتباه زندگی مشترک را به آنهایادآوری کند.

همچنین داشتن تیپ شخصیتی یکسان با همسر می‌تواند منجر به اشتباهات جدی در زندگی مشترک شود زیرا فردی که بهتر از همه مراقب بدترین تصمیم‌های ناگهانی است، ممکن است شخص را به دنبال کردن همان تصمیم‌های ناگهانی ترغیب کند. 

نتیجه‌گیری نقش تیپ شخصیتی همسر در ازدواج

ازدواج با فردی که دارای تیپ شخصیتی مشابه باشد به وجود هماهنگی در رابطه زناشویی کمک می‌کند اما این به معنای تضمین قطعی در برابر اختلافات و مشکلات زناشویی نیست. تیپ‌های شخصیتی، افراد را تا جای خاصی پیش می‌برند؛ مابقی حاصل پیوند میان زوج و تمایل آن‌ها به سازش با یکدیگر است.

بر اساس آنچه گفته شد، هنگامی‌که صحبت از یاد گرفتن زندگی در کنار یکدیگر باشد، زوج با تیپ شخصیتی مشابه بهتر می‌توانند خود را با یکدیگر تطبیق دهند. به‌هرحال این شرط به تنهائی و فی‌نفسه برای برقراری یک رابطه زناشویی موفق کافی نیست و فقط یک شروع خوب است!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021448*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت