اطلاعات تماس
  • 090361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712253567411390

ادغام قریب‌الوقوع فیسبوک با اینستاگرام و واتس اپ

کد: 139712253567411390

https://goo.gl/YZ7c9D

، (اخبار رسمی): فیسبوک و اینستاگرام و واتس‌اپ یک پارچه خواهند شد.

ادغام قریب‌الوقوع فیسبوک با اینستاگرام و واتس اپ
ادغام قریب‌الوقوع فیسبوک با اینستاگرام و واتس اپ

به گزارش پارس اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ که سهام فیسبوک به صورت عمومی به بازار بورس عرضه شد زاکربرگ ماموریت این شرکت را تبدیل کردن دنیا به جایی «بازتر و هوشمندتر» اعلام کرد. او در نامه‌اش چنین نوشت: «به لطف فیسبوک کسب و کارها قابل اعتمادتر خواهند بود، روابط انسانی قوی‌تر و دولت‌ها مسئولیت‌پذیرتر. دنیای بازتر دنیای بهتری است.»

مدیرعامل فیسبوک حالا ادعا می‌کند که تغییر بزرگی در این دیدگاهش ایجاد شده است. وی در مقاله ۳۲۰۰ کلمه‌ای که با عنوان چشم‌انداز شبکه‌های اجتماعی با تمرکز بر حریم خصوصی در اکانت فیسبوک خود منتشر کرد اعلام کرد می‌خواهد پلتفرم ساده‌تری بسازد که حفظ حریم خصوصی نیز اولویت نخست آن باشد. او در کمال تعجب ادامه مطلب خود را این‌طور نوشته است: «مردم این روزها می‌خواهند که در اتاق‌های نشیمن دیجیتالی به صورت خصوصی با هم در ارتباط باشند.»

زاکربرگ این مقاله را طوری به رشته تحریر در آورده که در انتهای آن خواننده ناخودآگاه این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که اگر قرار باشد از حریم خصوصی‌اش حفاظت شود، فیسبوک چاره‌ای جز تفکیک شدن به بخش‌های مختلف ندارد. در کمال تعجب اما زاکربرگ سعی دارد این‌گونه به مخاطبانش القا کند که تنها راه برای حفظ حریم خصوصی، ادغام شدن سرویس‌های مختلف آن، شامل اینستاگرام و واتس اپ با فیسبوک است.

در مورد این شبکه اجتماعی که البته این روزها به کم‌ترین میزان محبوبیت خود در ایران رسیده باید گفنه شود که در سطح دنیا آن‌قدر رشد کرده که حالا برای خود دسته بندی‌های مختلفی دارد. فیسبوک هم‌زمان یک روزنامه، اداره پست و مرکز تبادل ارتباطات تلفنی است. فیسبوک، تریبونی برای مناقشات سیاسی است و هم‌زمان می‌شود با آن رقابت‌های ورزشی را دنبال کرد. فیسبوک همچنین به عنوان یکی از رسالت‌های اولیه خود یک آلبوم عکس بسیار بزرگ است که همه این امکانات را زیر یک چتر برای مخاطبانش گرد هم آورده است.

فیسبوک شرکتی است که سال گذشته بالغ بر ۵۵ میلیارد دلار از بخش تبلیغات، درآمد داشته است و حاشیه سود آن نیز برابر با ۴۵ درصد عنوان شد. با در نظر داشتن آن‌چه گفته شد، فیسبوک یکی از پر‌سود‌ترین کسب‌و‌کارها در تاریخ بشر محسوب می‌شود.

در ادامه این مطلب بلند بالا زاکربرگ این‌طور نوشته: «متاسفانه در برهه کنونی ما اعتبار خوبی از نظر حفاظت از حریم خصوصی کاربرانمان نداریم با این حال اما اعتبار فیسبوک مساله کلیدی نیست؛ پرسش کلیدی در اینجا الگوی کاری فیسبوک است. اگر قرار بود که فیسبوک مکانیزم‌های امنیتی قدرتمندی را برای حفاظت حریم خصوصی کاربرانش ایجاد کند آن‌گاه غیر از اطلاعات مخاطبان چیزی برای عرضه به شرکت‌های تبلیغاتی نداشت.

پیشنهاد تازه فیسبوک را می‌توان به طعمه و سوئیچ تشبیه کرد. آنچه زاکربرگ در مقاله خود سعی در ترسیمش دارد نسخه‌ای اندک بهبود‌یافته از واتس‌اپ است. برخی از پیشنهاداتی هم که زاکربرگ برای این منظور ارائه داده در نوع خود، ارزشمند هستند؛ رمزگذاری قوی‌تر می‌تواند بسیار سودمند واقع شود و البته تعهد این شرکت به عدم استقرار پایگاه‌های داده‌ای خود در برخی کشورها از جمله روسیه، اما باقی پیشنهادات زاکربرگ عموما در راستای قدرتمندتر نمودن سلطه وی بر شبکه‌های اجتماعی هستند.

زاکربرگ در حرف‌هایش به پلتفرم‌های جدید برای اشتراک گذاری خصوصی اشاره کرده که قرار نیست جای امکانات قبلی را بگیرند و صرفا به آن‌ها اضافه می‌شوند.

وی در ادامه گفته: «شبکه‌های اجتماعی عمومی همچنان در زندگی مردم اهمیت خواهند داشت اما دیگر تعاملات با دوستان و خانواده در فیسبوک به تجربه‌ای خصوصی‌تر بدل می‌شود.»

زاکربرگ در مقاله خود خاطرنشان کرده: «مردم باید بین سرویس‌های پیام‌رسان حق انتخاب داشته باشند؛ برخی شاید بخواهند از مسنجر فیسبوک استفاده کنند، برخی ترجیح دهند از واتس‌اپ و برخی از اینستاگرام. استفاده هم‌زمان از همه این‌ها عذاب‌آور است و به همین خاطر آن‌طور که زاکربرگ گفته است، کاربران باید بتوانند از هر کدام از این پیام رسان‌ها به دیگری پیام بدهند.

این مدیرعامل جوان خاطر نشان کرد که فراهم کردن امکان ارتباط در خارج از کنترل فیسبوک (ارسال پیام در خارج از نظارت سیستم های امنیتی فیسبوک) خطرناک خواهد بود؛ به همین وی باور دارد که کاربران باید بتوانند تحت نظارت فیسبوک از این پیام رسان‌ها استفاده کنند و در واقع خواهان یکپارچه‌سازی و ادغام هرچه بیشتر سرویس‌های تحت مالکیت فیسبوک با یک‌دیگر شده است.

با این حال اما بسیاری معتقدند که زاکربرگ با مطرح کردن این حرف ها به دنبال گسترش دادن نفوذ و سلطه خود در فضای مجازی است کما اینکه خودش اینطور گفته:«ما می‌توانیم پلتفرم‌هایی برای اشتراک گذاری خصوصی محتوا بسازیم که اهمیت آن‌ها برای مردم بیشتر از پلتفرم‌هایی است که پیشتر برای کمک به ارتباط باز و عمومی آن‌ها ساخته بودیم.»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها