اطلاعات تماس
  • 090361*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912235059011390

سه برند معروف کفش موجود در ایران و جهان که باید بخرید

کد: 139912235059011390

https://bit.ly/3qIagNH

، (اخبار رسمی): همه ما می‌دانیم که به پاها قلب دوم می گویند، اما واقعا چقدر به این قلب اهمیت می دهید؟ از آنجا که اکثر فعالیت ما خارج از خانه و بوسیله پاهایمان انجام می شود آیا از برند کفش مناسبی استفاده می کنیم ؟

3 برند معروف کفش موجود در ایران و جهان که باید بخرید
سه برند معروف کفش موجود در ایران و جهان که باید بخرید

همه ما می دانیم که به پاها قلب دوم می گویند ، اما واقعا چقدر به این قلب اهمیت می دهید؟ از آنجا که اکثر فعالیت ما خارج از خانه و بوسیله پاهایمان انجام می شود آیا از برند کفش مناسبی استفاده می کنیم ؟ در ادامه لیست برندهای معروف کفش جهان همراه با تاریخ ساخت آن را به شما معرفی می کنیم. اگر هم به دنبال برندهای کفش و کتونی ارزان هستید این مقاله ار پنداریم را بخوانید.

اگر می دانستید داشتن یک کفش راحت چقدر از خستگی شما کم می کند بی درنگ یک جفت کفش مناسب خریداری می کردید. این مقاله به پرفروش ترین کفش های برند در ایران و دنیا اختصاص دارد. شاید برای شما سوال پیش بیایید که بهترین کفش دنیا در سال ۲۰۲۰ کدام است ؟

برند نایک (اصل کلمه نایکی می باشد که در ایران تلفظ رایج همان نایک است)که قبلاً به نام محصولات ورزشی روبان آبی (Blue Ribbon Sports) که به اختصار ” RBS ” نامیده می شد ، در سال ۱۹۶۴ توسط فیل نایت و بیل باورمن تاسیس شد. فیل نایت یک دونده نیمه استقامتی بود که تحت مربیگری بیل باورمن آموزش دیده بود. بیل باورمن که همیشه به دنبال راه هایی برای افزایش عملکرد شاگردش بود ، در اوقات بیکاری سعی می کرد کفش های ورزشی او را بهبود بخشد.

او ترکیبات بسیار متفاوتی را امتحان کرد ولی زیاد موفقیت آمیز نبودند. در این زمان “فیل نایت” برای ادامه تحصیل در رشته مدیریت امور مالی راهی دانشگاه “استنفورد” شد. در آنجا او پیشنهادی به یک شرکت سازنده کفش ژاپنی ارائه داد و برای آنها نوشت که کاری خواهد کرد تا این شرکت بتواند با بهترین برندهای آلمانی به رقابت بپردازد.

این پیشرفت مهم منجر به ارائه ی عمومی این محصول در سال ۱۹۸۰ شد. کمی بعد برند نایک میان رشته های ورزشی بسیار محبوب شد و در سال ۱۹۸۲ توانست به تولید کننده شماره یک کفش ورزشی در آمریکا تبدیل شود. لوگوی برند نایک اسووش و شعار این برند “فقط انجام بده!” یا (‘Just Do It’) خیلی زود بین خانواده های آمریکایی شناخته شد. کفش نایک برای کفش کشتی بسیار مناسب است.

۲ – کفش ریبوک (Reebok)

برند تجاری ریبوک (Reebok brand) در سال ۱۹۵۸ توسط دو نوه بنیان‌گذار کفش‌دوزی ایجاد شد و نام آن را با الهام از یک غزال آفریقایی ، ریبوک نامیدند که نهایتا با کمپانی فاستر و پسران ادغام گردید. جو و جف فاستر این نام را در لغت‌نامه‌ای پیدا کردند که جو فاستر در دوران نوجوانی در یک مسابقه برنده شده بود. این دیکشنری نسخه‌ جنوب آفریقایی بود که تلفظ آن با تلفظ انگلیسی تفاوت داشت.

در سال ۱۹۸۱ ، مجموع فروش علامت تجاری ریباک به ۵٫۱ میلیون دلار رسید. نقطه عطف فروش این شرکت زمانی بود که یک سال بعد ، نشان تجاری ریبوک اولین کفش ورزشی طراحی شده برای بانوان را عرضه کرد که به نام کفش‌های فری استایل معروف شد. در سال‌ ۱۹۸۶ میزان فروش به طور غیرمنتظره‌ای به بیش از سه برابر افزایش و به ۹۱۹ میلیون دلار رسید.

میزان فروش در سال ۱۹۸۷ به ۴٫۱ میلیارد دلار و در سال ۱۹۹۱ به ۷٫۲ میلیارد دلار بالغ گردید و برند تجاری ریباک به عنوان بهترین و نوآورترین شرکت سازنده وسایل ورزشی در جهان شناخته شد. در سال ۱۹۸۷ ارزش سهام نام تجاری ریبوک در صنعت کفش‌های ورزشی به لحاظ فروش ۴٫۱ میلیارد دلار از رقیب اصلی‌ خود یعنی “نایک” بالاتر رفت ، ولی پس از مدتی سرعت رشد فروش لوازم ورزشی ریبوک کم شد و در سال ۱۹۹۰ فروش شرکت نایک نسبت به ریبوک افزایش یافت.

در این زمان ناگهان برند تجاری ریبوک شروع به از دست دادن تدریجی موقعیت خود در بازار کرد و باعث نگرانی سهامداران ریبوک شد. قسمتی از جابه‌جایی موقعیت رقابتی برند ریبوک و افت فروش این برند به دلیل سرمایه‌گذاری سنگین شرکت لوازم ورزشی نایک (Nike Company) در تبلیغات و استفاده از ستاره‌های ورزشی گران قیمت بود.

پل فایرمن توزیع کننده لوازم ورزشی ریبوک در آمریکای ‌شمالی برای بازگرداندن موقعیت برند ریبوک ، ابتدا از بخش بسکتبال آغاز کرد. در آن زمان ، مایکل جردن در بسکتبال بازنشسته شده بود و در غیاب مایکل جردن که در فروش کفش‌های نایک تاثیر زیادی داشت ، ریبوک برای تبلیغات خود از ستاره معروفی به نام شکیل اونیل استفاده کرد و قراردادی را با او امضا کرد که باعث افزایش چشمگیر فروش این شرکت در آن سال‌ها شد.

در جریان مسابقات NBA در سال ۱۹۹۴ نام تجاری ریبوک به عرضه کفش‌های طرح جدید و بدون بند و قابل شارژ به وسیله گاز کربنیک پرداخت. قیمت این کفش‌ها ۱۳۰ دلار بود که بسیار معقول تعیین شد و فایرمن انتظار داشت که با این نوآوری سهم بازار خود را در طول سه سال تا ۱۰ درصد افزایش دهد.

برند تجاری ریبوک همچنین در ژانویه ۱۹۹۳ کفش‌های بنددار مخصوص را برای ورزشکاران دبیرستانی عرضه کرد. همچنین در سال ۱۹۹۴ با ۱۲ نوع کفش و انتظار فروش۱۰۰ میلیون دلار وارد بازار‌ هاکی شد. فایرمن پیش‌بینی کرد که با افزایش میزان فروش ، درآمد آن‌ها سه برابر شود ، ولی تلاش‌های گسترده او برای نوسازی شرکت برای مقابله با شرکت نایک و نیل به پیشگامی ‌در بازار با اقبال مواجه نشد و پاره‌ای مشکلات در رابطه با قیمت بالای محصولات ریبوک ظاهر گردید.

وینس ویلیامز ستاره تنیس در سال ۲۰۰۰ میلادی قراردادی با برند ریبوک امضا کرد و در المپیک و ویمبلدون همان سال از کفش‌های ریبوک استفاده کرد. امروزه تیم ملی هاکی آمریکا نیز با ریبوک قرارداد دارد. شرکت لوازم ورزشی آدیداس (Adidas Company) در اواخر سال ۲۰۰۵ میلادی اقدام به خرید برند تجاری ریبوک کرد.

مدیران آدیداس پس از خرید علامت تجاری ریبوک نام این شرکت تجاری را تغییر ندادند و فقط تکنولوژی آدیداس را در خطوط ساخت محصولات علامت تجاری ریبوک جایگزین کردند ، زیرا نمی‌خواستند با این اقدام بازار فروش خود را از دست بدهند. ادغام آدیداس با ریبوک در ژانویه سال ۲۰۰۶ را می‌توان فصل جدیدی در تاریخ ریبوک دانست.

۳ – ونس (vans)

ونس vans یکی از برندهای محبوب امریکایی با سابقه ی درخشان در زمینه تولید کفش و کتانی اسپرت ، اسکیت بورد و کوله پشتی در دنیا می باشد. برند ونس که در سال ۱۹۶۶ توسط دو برادر با نام های پل ون دورن و جیمی ون درون به همراه شرکای تجاریشان گوردون لی و سرگ در آناهیم در کالیفرنیا تاسیس شد و توانست در همان روز اول ۱۲ کفش بفروشد که تمامی آن محصولات در همان روز تولید شدند.

تا بعد از ظهر به دست مشتری ها رسیدند و همین موضوع نشان دهنده ی این بود که این شرکت چقدر مستعد پیشرفت های چشمگیر است. ونس زمانی که زیره های وفل کلاسیک را برای اولین بار تولید کرد برای بسیاری از مردم بسیار عجیب و غریب بودند ، اما از دیدگاه امروزی ، این امر منجر به یکی از بزرگترین نقاط عطف در تولید کفش اسنیکر امروزی شده است.

جالب است بدانید طراحی های کتانی های محبوب ونس توسط پسر یکی از شرکای شرکت انجام شد و هم اکنون از آن به عنوان یک سبک بسیار محبوب استفاده می شود و در بین مردم بسیار پرطرفدار است. شما باید بدانید که محصولات ونس فقط محدود به کفش و کتانی نمی شود و این برند در زمینه تولید کیف ، کفش های مخصوص برف یا بوت ، تیشرت ، هودی ، اسکیت بورد و لوازم موج سواری نیز فعالیت بسیار خوبی دارد.

ونس در زمینه ی برند سازی بسیار موفق عمل کرده است و توانسته است از دهه ی ۶۰ میلادی تا کنون خود را به عنوان یک کمپانی بسیار قدرتمند ثابت کند که از کودکان تا ستاره های ورزشی نیز مشتاق به استفاده از محصولاتش باشند. جالب است بدانید که ونس اولین سری کفش های خود را مخصوص اسکیت سواری تولید کرد که بسیار محبوب شدند و توانست فروش بسیار فوق العاده ی را برای آن ها به همراه داشته باشد.

یکی از دلایل موفقیت این برند احترام به سلیقه و فهم مشتری بود به گونه ای که محصولات ونس با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسبی عرضه می شدند که هر فردی از هر طبقه ی اجتماعی بتواند از محصولات این برند استفاده کند. همانطور که در بالا نیز در رابطه با زیره های شطرنجی وافل در کتانی های ونس توضیح دادیم باید بگوییم چیزی که این زیره ها را از زیره های عادی متمایز می کند خاصیت کشسانی و اصطکاک خوبی است که با سطح زمین دارند.

این زیره ، کشش و اصطکاک کفش‌های ونس را به شدت بالا برد و اگر چه هدف ون دورن در ابتدا تولید کفش‌های مناسب اسکیت‌سواری نبود ، به دلیل این ویژگی ، کفش‌های او به نخستین انتخاب اسکیت ‌سواران تبدیل شدند. مطمئنا یکی از عواملی که سبب شد ونس تا این اندازه پیشرفت کند تولید کفش هایی مخصوص اسکیت سواران بود و این کار را با کمک اسکیت سواران حرفه ای انجام داد و سبب شد که کفش هایی کاملا مناسب ورزش اسکیت بورینگ تولید کند.

یکی از برتری های کفش های ونس در زمینه ی اسکیت سواری چسبندگی بالایی است که در قسمت پشت پا به وجود می آورد که سبب می شود شما بتوانید راحت تر اسکیت را کنترل کنید و حرکات نمایشی را راحت تر اجرا کنید. از اولین و بهترین سری کفش های اسکیت سواری تولید شده توسط ونس می توان به سری old skool اشاره کرد که با طراحی فوق العاده خاصی که دارد توانسته است فروش جهانی و فوق العاده ای را برای این شرکت آمریکایی به همراه داشته باشد.

این مدل از اولین سری کفش هایی است که در قسمت هایی از آن از چرم استفاده شده است که همین موضوع سبب افزایش دوام این کفش های بسیار افزایش یابد. همچنین جالب است بدانید که سری old skool محصول مشترکی از شرکت های Supreme  و vans بوده است. اصلی ترین دلایل خاص بودن کفش های old skool استفاده از یک نوار بر روی کفش است که به نوار jazz stripe هم معروف است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 090361*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | مد و لباس