اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801103580910095

حمام سیتز درمانی برای بیماری‌های نشیمنگاهی

کد: 139801103580910095

https://goo.gl/qHz7Sa

، تهران , (اخبار رسمی): هدف از حمام sitz، آب درمانی در ناحیه میان دو راه (پرینه) است و می‌تواند در درمان بیماری‌های نشیمنگاه از جمله بواسیر (هموروئید)، شقاق، کیست مویی و فیستول و حتی درمان بیماری‌هایی نظیر عفونت مهبل و تسکین بعد از جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

حمام sitz یا نشیمن اصطلاحاً به حمامی گفته می‌شود که در آن تنها کفل‌ها یا نشیمنگاه مورد شستشو قرار می‌گیرد

هدف از حمام sitz، آب درمانی در ناحیه میان دو راه (پرینه) است و می‌تواند در درمان بیماری‌های نشیمنگاه از جمله بواسیر (هموروئید)، شقاق، کیست مویی و فیستول و حتی درمان بیماری‌هایی نظیر عفونت مهبل و تسکین بعد از جراحی مورد استفاده قرار گیرد.

چگونه حمام sitz بسازیم؟

برای تهیه این حمام می‌توان از لگن‌های آماده که برای این منظور تعبیه شده است، استفاده کرد و آن را بر روی توالت فرنگی قرار داد همچنین در صورت عدم دسترسی به این لگن می‌توان از وان آب برای این منظور استفاده کرد.

ابتدا وان آب را به خوبی باید شست تا عاری از هر گونه باکتری شود همچنین لازم است مواد شوینده موجود روی سطح وان به خوبی شسته شوند. سپس آن را با استفاده از آب گرم که خیلی داغ نباشد باید پر کرد. باید به یاد داشت آب بیش از حد گرم می‌تواند موجب التهاب عروق آب دیده شده و نتیجه عکسی را به دنبال داشته باشد در حالی که آب گرم می‌تواند باعث افزایش گردش خون در این ناحیه شده و موجب درمان بیماری و التهاب شود.

چگونه از حمام sitz استفاده کنیم؟

وان را تا ۷ الی ۱۰ سانتی متر با آب باید پر کرد، همچنین می‌توان از مواد تسکین‌دهنده در آن استفاده کرد به طور مثال مقداری نمک در آب ریخت. (هنگام اضافه کردن نمک دمای آب باید کمی بیشتر باشد تا نمک در آن حل شود.) در مرحله ی بعد برای مدت زمان ۱۵ الی ۳۰ دقیقه در وان نشست و سپس خود را بدون دخالت دست و با استفاده از حوله نرم خشک کرد، زیرا مالش و خشک کردن با دست می‌تواند باعث میزان شدت وخامت شود.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کلینیک مهنا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک مهنا

کلینیک مهنا مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله: فیستول مقعدی، کیست مویی، شقاق، بواسیر (هموروئید) و زگیل تناسلی با به روز ترین متد جراحی (لیزر درمانی)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان