اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801183588410095

بهترین روش‌های درمان خانگی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

کد: 139801183588410095

http://bit.ly/2Inkn80

، تهران , (اخبار رسمی): کیست مویی یا سینوس پیلونیدال یکی از بیماری های مقعدی است که با درد و عفونت زیادی همراه است. هنوز به درستی علت اینکه چرا چنین عارضه‌ای در بدن رخ می‌دهد مشخص نشده است ولی با توجه به نمای کلی این بیماری می‌توان حدس زد که برگشتن مو به داخل پوست علت اصلی آن باشد. 

بهترین روش‌های درمان خانگی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال
بهترین روش‌های درمان خانگی کیست مویی یا سینوس پیلونیدال

چند روش موثر برای درمان خانگی کیست مویی وجود دارد که برای مواقع خفیف‌تر و یا کاهش و کنترل عفونت ناشی از کیست مویی قبل از انجام عمل جراحی یا لیزر درمانی آن، اثربخش است

بدن این مو را به عنوان عامل بیگانه شناسایی می‌کند و با آغاز واکنش دفاعی علیه آن، عفونت و التهاب در محل کیست مویی آغاز می‌شود. تجمع عفونت و چرک در محل ایجاد کیست مویی می‌تواند به مرور زمان باعث به وجود آمدن درد و تب شود. از این رو درمان آن به وسیله ی تخلیه ی کامل چرک و بافت های تخریب شده ی محل کیست مویی امکان پذیر است.

درمان خانگی کیست مویی

چند روش موثر برای درمان خانگی کیست مویی وجود دارد که برای مواقع خفیف تر و یا کاهش و کنترل عفونت ناشی از کیست مویی قبل از انجام عمل جراحی یا لیزر درمانی آن، اثربخش است.

درمان خانگی کیست مویی با سیر

سیر یکی از قوی‌ترین درمان‌ها برای کنترل و از بین بردن عفونت ناشی از کیست مویی است. سیر سرشار از آنتی بیوتیک است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در مقابله با عفونت‌ها قوی‌تر کند.

طریقه مصرف:

اگر ترشحات عفونی و چرکین در محل کیست مویی وجود دارد و پوست اطراف آن ملتهب شده است یک عدد سیر را له کرده و باید روی کیست مویی به مدت ۱۰ دقیقه قرار داد. بهتر است پس از گذاشتن سیر، روی کیست مویی خود را با گاز تمیز پوشانید. در پایان محل کیست مویی را با آب ولرم شسته و خشک کرد. از این روش درمانی هر روز می‌تواند برای کاهش درد و کنترل عفونت کیست مویی استفاده شود.

درمان کیست مویی با زردچوبه

اگر شخصی برای درمان التهاب و تورم محل کیست مویی اگر به دنبال یک درمان خانگی قوی است باید به سراغ زردچوبه برود. زردچوبه خواص ضد التهابی بسیار قوی و موثری دارد که برای درمان التهاب و درد کیست مویی گزینه‌ای فوق‌العاده است. همچنین استفاده از زردچوبه می‌تواند عفونت ناشی از کیست مویی را هم کاهش دهد زیرا زردچوبه یک ضدعفونی کننده قدرتمند است.

طریقه مصرف:

یک قاشق غذاخوری زردچوبه را باید با آب ترکیب کرده تا به شکل خمیری یک‌دست و نرم در بیاید. به جای آب می‌توان از شیر هم استفاده کرد. این خمیر را بر روی کیست مویی خود به مدت چند دقیقه قرار داد تا خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید. از این روش می‌توان روزانه دو بار برای مدت زمان چندین روز استفاده کرد.

درمان خانگی کیست مویی با عسل

عسل صدها خاصیت دارد ولی یکی از مهمترین آنها خاصیت ضدالتهابی آن است که به درمان کیست مویی می‌تواند کمک کند. همچنین عسل می‌تواند عفونت و چرک محل کیست مویی را به نحوه قابل توجهی کاهش دهد و آن را کنترل کند.

طریقه مصرف:

برای درمان خانگی کیست مویی با عسل می‌توان کمی عسل طبیعی و خالص را به صورت مستقیم بر روی کیست مویی خود قرار دادد تا جذب شود. همچنین بهتر است هر روز صبح یک قاشق غذاخوری عسل را با یک فنجان آب گرم ترکیب کرده و میل کرد.

درمان کیست مویی با آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از قوی‌ترین و موثرترین روش‌ها برای درمان خانگی کیست مویی است که به کنترل، کاهش و تسکین علائم و نشانه‌های ناشی از آن می‌تواند کمک زیادی کند. آلوئه ورا دو خاصیت بسیار مفید دارد: هم یک ضدعفونی کننده بسیار قوی است و هم خاصیت ضدالتهابی فوق العاده‌ای دارد به همین دلیل همزمان می‌تواند هم به کاهش عفونت محل کیست مویی کمک کند و برای کاهش التهاب و درد بسیار مفید است.

طریقه مصرف:

باید برگ آلوئه ورای تازه را باز کرده و ژل داخل آن را مستقیما بر روی محل کیست مویی قرار داد. ۲۰ دقیقه صبر کرد و سپس محل کیست مویی را با آب گرم شست. این روش درمانی را ۴ الی ۵ بار در طول روز باید تکرار کرد.

درمان کیست مویی با سرکه سیب

سرکه سیب به درمان بسیاری از عفونت‌های بدن می‌تواند کمک کند. خاصیت اسیدی بودن سرکه سیب باعث می‌شود PH پوست به صورت طبیعی تنظیم شود و چرک و عفونتی که در محل کیست مویی وجود دارد به مرور زمان کاهش یابد و از بین برود. برای کنترل و کاهش عفونت ناشی از کیست مویی می‌توان از سرکه سیب همراه با غذاهای خود استفاده کرد.

طریقه مصرف:

مقداری پنبه تمیز را با کمی سرکه باید سیب آغشته کرده و آن را به آرامی روی محل کیست مویی مالید. سپس با کمک یک باند تمیز پنبه را در محل کیست مویی ثابت کرد تا روی آن قرار گیرد. پس از ۲۰ دقیقه محل کیست مویی را با آب گرم شست و خشک کرد. از این روش می‌توان دو بار در روز استفاده کرد.

درمان خانگی کیست مویی با کمپرس آب گرم

کمپرس آب گرم می‌تواند درد و التهابات ناشی از انواع عفونت‌ها به خصوص کیست مویی را کاهش دهد. اگر درد و التهاب کیست مویی بیشتر شده است می‌توان از هرگونه کمپرس آب گرمی برای تسکین آن استفاده کرد.

طریقه مصرف:

یک حوله تمیز را در آب گرم خیس کرده و آب آن را کاملا گرفت. سپس آن را برای ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی محل کیست مویی استفاده کرد. به جای حوله می‌توان از کیسه آب گرم هم استفاده کرد. این روش را ۴ الی ۵ بار در طول روز می‌توانید استفاده کرد.

درمان کیست مویی با چای کیسه‌ای

چای کیسه‌ای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها است ولی برای درمان خانگی کیست مویی هم می‌توان از چای کیسه‌ای استفاده کرد. چای کیسه‌ای ترکیباتی دارد که برای کاهش عفونت بسیار موثر است و می‌تواند به کاهش سوزش، درد و التهاب ناشی از کیست مویی کمک زیادی کند.

طریقه مصرف:

یک عدد چای کیسه‌ای را در یک لیوان آب ولرم برای مدت پنج دقیقه قرار داده تا کاملا خیس شود. سپس کیسه چای را از لیوان خارج کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه بر روی محل کیست مویی قرار داد. این روش را می‌توان چندین بار در روز انجام داد تا شاهد اثرات مثبت آن بود.

درمان خانگی کیست مویی با نمک

از زمان‌های قدیم مرسوم است که از نمک به عنوان یک ضدعفونی کننده بسیار قوی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌شده است. یکی از این بیماری‌ها کیست مویی است. استفاده از نمک باعث می‌شود که مایعات عفونی داخل کیست مویی به مرور زمان تخلیه شود و از آنجایی که نمک ذاتا ضدعفونی‌کننده است می‌تواند به کاهش چرک و عفونت ناشی از کیست مویی کمک زیادی کند.

طریقه مصرف:

برای درمان خانگی کیست مویی با نمک می‌توان از حمام نشسته آب نمک استفاده کرد. وان حمام یا ظرف بزرگی را از آب گرم و نمک پر کردو برای مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه داخل آن نشست. برای این کار می‌توان از هر نوع نمکی که دلخواه است استفاده کرد.

درمان کیست مویی با روغن کرچک

روغن کرچک یکی از روغن‌های طبیعی است که سرشار از خواص ضد التهابی است. از همین رو برای کاهش التهاب ناشی از کیست مویی و کنترل و کاهش درد و سوزش محل آن بسیار مفید است.

طریقه مصرف:

کمی پنبه را با روغن کرچک آغشته کرده و بر روی کیست مویی قرار داد. سپس محل پنبه را با کمک یک باند تمیز بست تا ثابت بماند. از این روش می‌توان سه بار در طول روز استفاده کنند.

درمان کیست مویی با عصاره درخت چای

عصاره درخت چای یکی از بهترین و موثرترین روش‌های درمان خانگی برای کیست مویی به شمار می ‌رود. عصاره درخت چای خاصیت‌های مفیدی مانند خواص آنتی باکتریال و ضد التهاب دارد که هر دو برای درمان کیست مویی می‌تواند موثر باشد. عصاره درخت چای می‌تواند عفونت و التهاب محل کیست مویی را به طرز چشمگیری کاهش دهد و برای تسکین درد و سوزش ناشی از آن جز بهترین گزینه‌هاست.

طریقه مصرف:

باید کمی عصاره درخت چای را با کمی آب ولرم ترکیب کرده پوست محل کیست مویی را با آن مالش داد و اجازه داد این ترکیب برای مدت زمان ۱۰ دقیقه بر روی پوست ناحیه کیست مویی قرار گیرد و به عمق پوست نفوذ کند. سپس محل کیست مویی را با آب گرم شست و خشک کرد. این روش را  سه بار در روز می‌توان تکرار کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به کلینیک مهنا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک مهنا

کلینیک مهنا مرکز تخصصی درمان بیماری های نشیمنگاهی از جمله: فیستول مقعدی، کیست مویی، شقاق، بواسیر (هموروئید) و زگیل تناسلی با به روز ترین متد جراحی (لیزر درمانی)

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان