اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802083638511648

کدام بخش‌ها ارزش سرمایه‌گذاری بیشتری دارد

معرفی مهمترین بخش‌های یک آشپزخانه رستورانی

کد: 139802083638511648

http://bit.ly/2GUrgwy

، اصفهان , (اخبار رسمی): در یک آشپزخانه رستوران یا فست فود، بعضی از وسایل و تجهیزات ارزش دراز مدت بیشتری دارد و در دراز مدت علاوه بر بازگشت سرمایه اولیه، موجب سود بیشتر و رضایت بالاتر کارکنان و مشتریان می‌شود. این موارد کدام است ؟

معرفی مهمترین بخشهای یک آشپزخانه رستورانی
معرفی مهمترین بخش‌های یک آشپزخانه رستورانی

برای راه اندازی یک رستوران سنتی یا فست فود، آشپزخانه مهمترین بخش است که بیشترین زمان و هزینه را برای طراحی و پیاده‌سازی باید صرف آن کرد. اما در این بین، تجهیزاتی هستند که توجه به کیفیت آنها، اهمیت بیشتری دارد و سرمایه‌گذاری برای این تجهیزات، حاشیه سود را بالا می‌برد. در این گزارش به معرفی تعدادی از این تجهیزات پرداخته شده است.

برای راه اندازی رستوران علل و عوامل بسیاری در رونق رستوران وجود دارد یکی از این عوامل که بسیار هم مهم است تجهیزات رستوران است.

نظافت و بهداشت در رستوران‌ها و آشپزخانه صنعتی بسیار مهم است به طوری که می‌توان گفت حدود 80 درصد موفقیت یک مدیر رستوران در گرو بهداشت رستوران است زیرا برای مشتریانی که می‌خواهند در بیرون از خانه غذا بخورند شاید اولین عاملی که به ذهن آن‌ها در انتخاب رستوران می‌رسد بهداشت و تمیزی رستوران است.

نظافت رستوران و جلوگیری از ورود حشره‌های موذی در آشپزخانه صنعتی را می‌توان با تجهیزات و وسایل رستوران مناسب فراهم آورد.

معرفی مهمترین تجهیزات رستوران

اجاق گاز زمینی:

این وسیله یکی دیگر از تجهیزات رستوران و آشپزخانه‌های صنعتی است.

اجاق گاز زمینی در آشپزخانه صنعتی برای جوش آوردن آب برنج و غلیدن برنج و همچنین برای سرخ کردن و دیگر موارد پخت‌وپز استفاده می‌شود. این اجاق‌ها در انواع تک ردیفه (شعله گرد)، دو ردیفه، سه ردیفه و چهار ردیفه ساخته می‌شود که هر کدام از آنها کاربرد خود را دارد. عموما برای استفاده جهت غلیدن برنج باید در وسط اجاق یک مشعل فشار قوی تعبیه کرد که در اصطلاح به آن ونتوری یا ژوپن نیز می‌گویند.

اجاق گازهای زمینی از جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود، که در اینجا به انواع آن اشاره شده است. این اجاق‌ها در انواع بدنه آهن با رویه‌های از جنس پروفیل آهن با روکش رنگ معمولی و یا رنگ استاتیک و همچنین از بدنه استیل با رویه چدن ریخته‌گری شده، ساخته می‌شود.

کباب سیخ گیر

در آشپزخانه‌های مدرن امروزی که نیاز به تولید بالا و رعایت بهداشت در اولویت است. دستگاه کباب سیخ‌گیر اتوماتیک یکی از ضروری‌ترین تجهیزات رستوران است. این دستگاه از یک مخزن استیل که گوشت چرخ شده آماده در آن قرار دارد تشکیل شده و توسط یک سیلندر، گوشت از مخزن به داخل قالب که سیخ از قبل در داخل آن قرار داده شده است، تزریق می‌شود.

قالب دستگاه از جنس چدن است که پوشش تفلون دارد. همچنین برای اینکه گوشت به قالب نچسبد یک المنت در زیر قالب‌ها کار شده است که سبب گرم کردن قالب می‌شود. سیستم تزریق گوشت از مخزن به قالب به صورت هیدرولیکی است. این دستگاه توانایی تولید 500 تا 700 سیخ کباب کوبیده را در طی یک ساعت دارد.

کانتر گرم

در بعضی از رستوران‌ها و در اکثر کترینگ‌ها (واحدهای تهیه غذا) غذاهای آماده به صورت نمایشی در دستگاه کانتر گرم در جلو مشتری گرم نگه داشته می‌شود و جهت فروش به مشتری از ظرف‌های بخاری موجود در کانتر گرم غذا پرس می‌شود. این دستگاه در حالت برقی یا گازی ساخته می‌شود.

بدنه دوان کانتر گرم از جنس استیل است و با توجه به سلیقه و کاربری مشتری می‌توان در نمای جلوی دستگاه ریل استیل و همچنین  طبقه شیشه‌دار کار کرد.

کباب پز

یکی از اجزای مهم در هر آشپزخانه صنعتی غذاهای ایرانی کباب پز با منقل است. منقل کباب تجهیزات رستوران در دو نوع گازی یا ذغالی ساخته می‌شود. بدنه بیرونی دستگاه عموما از ورق استیل و مابقی قسمت‌ها از آهن است در کباب پزهای گازی لوله‌های فلزی که شعله از آن‌ها خارج می‌شود را با روکش‌هایی از چدن یا استیل می‌پوشانند که این کار سبب جلوگیری از گرفتگی سوراخ‌های شعله به وسیله روغن غذا و همچنین جهت غیر مستقیم شدن حرارت می‌شود.

در کباب پزهای ذغالی یک صفحه چدن در کف منقل قرار می‌گیرد که در سطح آن سوراخ‌هایی نیز تعبیه شده که خاکستر ذغال در سینی زیر منقل بریزد، همچنین یک فن دهنده در زیر منقل تعبیه شده است که جریان هوا را از طریق لوله‌ها به سطح منقل می‌کند.

البته در کباب پزهای گازی هم با توجه به سفارش مشتری می‌توان یک فن دمنده در زیر منقل تعبیه کرد که این جریان هوای تولید شده سبب پخش شدن یکنواخت حرارت در سطح منقل می‌شود.

با توجه به اینکه در آشپزخانه صنعتی مربوط به ادارات، پادگان‌ها، کارخانجات و دانشگاه نیاز به تولید تعداد زیادی کباب در یک شیفت کاری است. اگر قرار باشد از کباب پزهای سنتی استفاده شود باید فضای زیادی را به قسمت پخت کباب اختصاص داد. کباب پزهای اتوماتیک عمودی به صورت پخت بدون دود است و در سه ظرفیت 500، 700، 900 سیخ در ساعت است.

در این دستگاه به خاطر اینکه شعله در زیر کباب قرار نمی‌گیرد و روغن کباب روی شعله نمی‌ریزد بنابراین هیچ دودی در زمان پخت ایجاد نمی‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات آشپزخانه صنعتی مجملی

تجهیزات آشپزخانه مُجمِلی با داشتن کارگاهی مجهز و با تجربه ۳۰ ساله در زمینه تولید انواع فرهای شیرینی و پیتزا وصادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه و آفریقایی از سال ۱۳۸۵ بسته به نیاز بازار وارد حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی شد و با داشتن کادر مجرب و تجهیزات کارگاهی مجهز و پیشرفته شروع به تولید تجهیزات این صنعت به صورت حرفه ای و کامل از صفر تا صد نمود. در سالهای اخیر با داشتن روابط خوب با شرکت های خارجی، موفق به اخذ نمایندگی شرکت معتبر GARLAND گردید و تجهیزات این شرکت را به طور انحصاری با ۳ سال گارانتی معتبر در اختیار مشتریان محترم قرار خواهد داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی