اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802083637211648

پخت صنعتی، عطر و طعم خانگی

معرفی انواع مختلف فر پیتزا

کد: 139802083637211648

http://bit.ly/2J34h3X

، اصفهان , (اخبار رسمی): از آن جایی که در دنیای امروزی، زمان حرف نخست را می‌زند. انسان‌ها برای رسیدن به مشغله‌های روزمره خود ترجیح می‌دهند برای تغذیه و خوراک خود به دنبال غذاهایی که زمان پخت کمتری نسبت به بقیه دارند بروند.

معرفی انواع مختلف فر پیتزا
معرفی انواع مختلف فر پیتزا

از جمله غذاهایی که در کشورهای مختلف محبوبیت خاصی دارد و کمتر کسی پیش می‌آید که با ذائقه او سازگار نباشد پیتزا است. به همین سبب باعث شده تا پخت پیتزا در کشورهای مختلف به روش گوناگونی طبخ و سرو شود. اما بر کسی پوشیده نیست که پخت پیتزا در فر و به صورت دستور اصلی آن جای دیگری در میان علاقه‌مندان دارد.

فر پیتزا چیست؟

یکی از دستگاه‌های پر کاربرد و پر طرفدار در راه اندازی رستوران، راه اندازی فست فود و همین طور آشپزخانه صنعتی فر پیتزا است. به بیان ساده‌تر پیتزا پز و یا فر پیتزا به دستگاهی گفته می‌شود که تمامی مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا را بعد از مخلوط کردن آن‌ها روی خمیر پیتزا قرار داده و بعد از دادن زمان مشخص برای مدت پخت آن داخل دستگاه قرار می‌دهند تا پیتزا بپزد.

قیمت فر پیتزا

قیمت فر پیتزا بسته به مدل فر، ظرفیت و گنجایش آن و جنس فر پیتزا بستگی دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی فست فود

امروزه پیتزا یکی محصولات و غذاهای مورد علاقه تمام مردم دنیا به حساب می‌آید و این غذای خوشمزه روز به روز در حال گسترش به تمام دنیا است با توجه به این نکته، یکی از مراکزی که می‌تواند نقطه عالی برای سرمایه‌گذاری به حساب بیاید، راه اندازی فست فود یا پیتزا فروشی است. حال برای این راه‌اندازی، در وهله اول باید اطلاعاتی راجع به تجهیزات مورد نیاز پیتزا و همینظور روش پخت آن فرا گرفته شود.

برای راه اندازی خط تولید پیتزا در رستوران و فست فود نیاز به تجهیزاتی از جمله خمیر گیر، پروفر پیتزا، خمیر پهن کن، فر پیتزا، قالب پیتزا، انبر برداشتن قالب پیتزا و کاتر پیتزا است.

نکته‌ای که در اینجا جای تامل بیشتری دارد، توجه به نوع محصول خروجی است. یعنی هر یک از فرهای پیتزا قابلیت تولید یک سبک خاص از پیتزاها را به طور بهینه دارند و بسته به نوع نیاز خود و مقدار مشتری و یا شناخت ذائقه مشتری باید انتخاب شوند. 

انواع فر پیتزا

برای این کار لازم است تا با انواع فر پیتزا آشنایی داشت و مشخصات هر کدام از آن‌ها را با توجه به بودجه در نظر گرفته شده بررسی کرد. برای انتخاب فر پیتزا باید دانست که چند نوع فر پیتزا پز وجود دارد و مشخصات هر پیتزا پز و قیمت پیتزا پز را دانست. چند مدل از معروف‌ترین و پرکاربردترین فرهای پیتزا که در بازار موجود هستند شاملفر صندوقی پیتزا، فر پیتزا ریلی، فر پیتزا گردان و فر پیتزا سنگی است. 

هر کدام از اینها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود است و بنابر نیاز و ظرفیت قابل انتخاب است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که در اکثر نقاط دنیا فرهای پیتزا به صورت برقی تولید و فروخته می‌شود اما در ایران به جهت پایین بودن نرخ گاز به نسبت برق اکثر کارفرماها ترجیح می‌دهند که نوع گازی آن را تهیه کنند. پخت پیتزا دورن فرهای برقی به نسبت گازی بهتر است البته این نظر صدرصد نیست و کارشناسانی نیز وجود دارند که کیفیت پیتزای گازی را بهتر از نوع برقی آن می‌دانند.

تفاوت فر صندوقی و فر ریلی

فر صندوقی پیتزا

فر صندوقی پیتزا از لحاظ زمانی قدیمی‌تر از فر ریلی پیتزا است و اصولا فست فودهای سنتی و قدیمی‌تر از این نوع فر استفاده می‌کنند که روش پخت پیتزا در فرهای صندوقی پیتزا به این صورت است که پیتزا در محفظه فر قرار می‌گیرد و بدون جابه‌جای و گردش پخت را شروع می‌کند و به اتمام می‌رساند، در این فر زمان پخت پیتزا بیشتر است و نکته بعدی اینکه اگر شخصی در آن واحد تعداد بیشتری پیتزا برای پخت احتیاج داشته باشد نمی‌تواند از این پیتزا پز استفاده کند.

فر ریلی پیتزا

حال فر پیتزا ریلی دارای تکنولوژی جدیدتری است و هم در پخت پیتزا انرژی کمتری صرف می‌شود و هم سرعت فر ریلی بالاتر از فر صندوقی است و نکته دیگر این که در پخت باعث پخت متوازن و بهتر پیتزا می‌شود و نکته قابل توجه اینکه از فر ریلی پیتزا در انواع فست فودها و پیتزا فروشی‌ها که روزانه پذیرای تعداد زیادی مشتری هستند و پیتزا با تیراژهای بالا نیاز دارند و یا آشپزخانه‌های صنعتی استفاده می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات آشپزخانه صنعتی مجملی

تجهیزات آشپزخانه مُجمِلی با داشتن کارگاهی مجهز و با تجربه ۳۰ ساله در زمینه تولید انواع فرهای شیرینی و پیتزا وصادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه و آفریقایی از سال ۱۳۸۵ بسته به نیاز بازار وارد حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی شد و با داشتن کادر مجرب و تجهیزات کارگاهی مجهز و پیشرفته شروع به تولید تجهیزات این صنعت به صورت حرفه ای و کامل از صفر تا صد نمود. در سالهای اخیر با داشتن روابط خوب با شرکت های خارجی، موفق به اخذ نمایندگی شرکت معتبر GARLAND گردید و تجهیزات این شرکت را به طور انحصاری با ۳ سال گارانتی معتبر در اختیار مشتریان محترم قرار خواهد داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی