اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803043710111648

لیست تجهیزات فست فود در قسمت آماده‌سازی

کد: 139803043710111648

http://bit.ly/2QErQC4

، اصفهان , (اخبار رسمی): مراحل قبل از پخت و وسایل شست و شو و به طور کلی آماده‌سازی قبل از پخت مربوط به تجهیزات آماده سازی فست فود است.در ادامه به بررسی جزئی هر یک از تجهیزات پرداخته می‌شود.

لیست تجهیزات فست فود در قسمت آماده سازی
لیست تجهیزات فست فود در قسمت آماده‌سازی

سینک ظرف شویی:

وظیفه سینک ظرف شویی در رستوران یا فست فود محل شستشو مواد اولیه است. حال سینک‌ها با توجه به نیاز مشتری و ابعاد آشپزخانه در مدل‌های مختلف و ابعاد مختلف ساخته می‌شوند.

هر مجموعه‌ای اعم از فست فود یا رستوران در مرحله راه اندازی فست فود یا رستوران خود نیاز متفاوتی دارد. افراد می‌توانند با توجه به ابعاد و فضای در اختیار خود و همچنین بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اند اقدام به خرید سینک ظرف شویی مورد نظر کنند.

آبچکان:

همان‌طور که از نام آن پیدا است و اصولا همه افراد با آبچکان‌ها آشنا هستند، به طوری که در هر خانه‌ای بالای هر سینک ظرف‌شویی یک آبچکان وجود دارد.

یخچال:

یخچال یکی از کلیدی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی اعم از فست فود و رستوران به شمار می‌آید. قطعا افراد با کاربرد یخچال‌ها آشنا هستند. اصولا یخچال‌ها وظیفه نگهداری مواد غذایی را در دمای دو تا پنج درجه بر عهده دارند. و گاها از یخچال‌ها به عنوان دیس پلی نیز استفاده می‌شود تا مواد غذایی را که به دمای پایین برای نگهداری نیاز دارند را نشان بدهند.

یخچال‌های ایستاده در مدل‌های متفاوتی مثل موتور بالا یا موتور پایین و با ابعاد مختلف وجود دارند. به طور مثال ۸۰ سانت، ۱۵۰ سانت یا ۲۰۰ سانت که هر کدام می‌تواند درهای متفاوتی داشته باشد. ولی به صورت عرف به دو در، چهار در و شش در تقسیم می‌شوند. البته ممکن است یخچال ایستاده ۸۰ سانت با دو یا یک در عرضه شود یا اینکه یخچال‌ها تمام استیل باشند و یا در شیشه‌ای داشته باشند. تاپینگ‌ها نیز ابعاد متفاوتی دارند که اصولا در ابعاد زیر ساخته می‌شوند:

فریزر:

فریزر‌ها یکی دیگر از از کلیدی‌ترین تجهیزات آشپزخانه‌های صنعتی اعم از فست فود و رستوران هستند. حتما افراد با کاربرد فریزرها آشنا هستند اصولا فریزرها وظیفه نگهداریمواد غذایی به مدت طولانی را در دمای منفی ده تا 18 درجه بر عهده دارند.

میز کار:

تمامی فعالیت‌های آماده‌سازی روی میزهای کار صورت می‌گیرد و هم‌چنین میزهای کار وسیله مناسبی برای نگهداری تجهیزات رو میزی هستند. از آن‌جا که محیط آشپزخانه یک محیط مرطوب و بهداشتی است، افراد باید از میزهای مناسب این محیط که همان میزهای استیل هستند استفاده کنند. میزهای کار استیل در آشپزخانه‌های صنعتی فست فود و رستوران در ابعاد مختلفی بنا به کارایی و نیاز ساخته می‌شوند. این ابعاد ممکن است در طول، عرض و ارتفاع تفاوت ایجاد کند، البته گاها از میز کارهای استیل در دار نیز استفاده می‌شود که باعث بالا رفتن هزینه تجهیز آشپزخانه می‌شود.

کابینت استیل:

کابینت‌ها اصولا باعث مرتب شدن و سازمان یافته‌تر شدن آشپزخانه‌های فست فود یا رستوران می‌شوند. کابینت‌ها معمولا از مدل دیواری بوده که برخی در پایین و برخی دیگر بالای دیوار‌ها نصب می‌شوند. کابینت‌های مورد استفاده در فست فود یا رستوران باید از جنس استیل باشد تا بتوان به سادگی آن را شست و از آن استفاده کرد. البته برخی از کابینت‌ها در دار و برخی دیگر فاقد در استیل هستند.

ماشین ظرف‌شویی:

ماشین‌های ظرف شویی بیشتر برای رستوران‌ها و مکان‌هایی که شست‌و‌شوی ظروف بالایی دارند استفاده می‌شوند. قطعا افراد ماشین‌های ظرف‌شویی را در منازل دیده‌اند ولی ماشین‌های ظرف شویی که در رستوران ها استفاده می‌شوند، هم به صورت صنعتی ساخته شده‌اند و هم ظرفیت بسیار بالایی دارند. اصولا ماشین‌های ظرف شویی را بر اساس ظرفیت تقسیم بندی می‌کنند و با تغییر ظرفیت شکل ظاهری آن‌ها نیز تغییر پیدا می‌کند. این ظرفیت ها معمولا ۵۰۰، ۱۲۰۰ یا ۲۰۰۰ بشقابی هستند.

هود استیل:

یکی از تجهیزات مهمی که در رستوران‌ها و فست فودها استفاده می‌شود، هود‌های صنعتی است. هودهای صنعتی در دو مدل خشک و چربی تقسیم‌بندی می‌شوند.

اصولا هودهای خشک برای پخت‌هایی استفاده می‌شود که در آن روغن، نقشی بازی نمی‌کند. البته هودها در اشکال هندسی متفاوتی ساخته می‌شوند که جایی برای بحث در این مطلب ندارند اما در مورد هود‌های چربی‌گیر‌دار یا هودهای فیلتر‌دار، می توان گفت که هودهای چربی‌گیر‌دار مجهز به فیلتر جذب روغن هستند. اصولا این فیلتر‌ها به صورت مکانیکی عمل می‌کند و باعث تسویه هوای روغن‌دار می‌شود تا بخارات روغن از هود نگذرد و به کانال تخلیه هوا و سانتریفیوژ برسد که در این صورت باعث بسته شدن راه هوایی و کاهش قدرت سانتریفیوژ می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجهیزات آشپزخانه صنعتی مجملی

تجهیزات آشپزخانه مُجمِلی با داشتن کارگاهی مجهز و با تجربه ۳۰ ساله در زمینه تولید انواع فرهای شیرینی و پیتزا وصادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس ، روسیه و آفریقایی از سال ۱۳۸۵ بسته به نیاز بازار وارد حوزه تجهیزات آشپزخانه صنعتی شد و با داشتن کادر مجرب و تجهیزات کارگاهی مجهز و پیشرفته شروع به تولید تجهیزات این صنعت به صورت حرفه ای و کامل از صفر تا صد نمود. در سالهای اخیر با داشتن روابط خوب با شرکت های خارجی، موفق به اخذ نمایندگی شرکت معتبر GARLAND گردید و تجهیزات این شرکت را به طور انحصاری با ۳ سال گارانتی معتبر در اختیار مشتریان محترم قرار خواهد داد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی