اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802183663611670

راهنمای خرید کولر آبی مناسب

کد: 139802183663611670

http://bit.ly/2YkyQX5

، تهران , (اخبار رسمی): لازمه خرید و استفاده از هر محصولی، داشتن دانش نسبی درباره آن است. برای خرید کولر آبی باید نکاتی را مد نظر قرار داد. در نتیجه قبل از خرید کولر آبی باید با مدل‌های گوناگون و تفاوت آن‌ها با یک‌دیگر آشنا شد و سپس اقدام به خرید کرد.

راهنمای خرید کولر آبی مناسب
راهنمای خرید کولر آبی مناسب

کولر آبی چیست و چگونه کار می‌کند؟

دستگاهی سرمازا که با تکیه بر انرژی برق و استفاده از آب، هوایی خنک را در خروجی تحویل می‌دهد. کولر آبی از مجموعه قطعاتی تشکیل شده است که دستگاهی کاربردی و در عین حال ساده را تشکیل می‌دهند.

ساختمان اصلی از بدنه و کف تشکیل شده است که قسمت کف باید از ورق گالوانیزه ضخیم به همراه پوشش مناسب باشد. دیواره‌ها پوشال یا از جنس سلولوز و دیگر قسمت‌های موجود در یک کولر آبی شامل پمپ آب، موتور، تسمه موتور، یاتاقان و پره فن است. عدم کارکرد درست هر کدام از این گزینه‌ها باعث افت کارایی یا خرابی کل مجموعه خواهد شد. موارد متعددی موجب تفاوت در کولر آبی می‌شوند.

اندازه و حجم ظاهری، توانایی در مکش و ظرفیت کولر، از اصلی‌ترین گزینه‌های موجود در این محصولات هستند. بیش‌ترین خنک کننده هوا مصرفی در ایران، کولر آبی است. این محصول قیمتی مناسب‌تر از موارد گازی دارد و اکثر قطعات مصرفی آن در داخل کشور تولید می‌شود. به غیر از چند منطقه خاص آب و هوایی، به کارگیری این دستگاه در مابقی مناطق مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولزی

تفاوت این دو نوع کولر فقط در همان پوشال و سلولز است. روند کاری و قطعات دیگر در این دو دستگاه کاملا مشابه بوده و تفاوتی ندارد. کولرهای سلولزی که به تازگی به صورت گسترده به بازار وارد شدند، موجب بهبود روند کاری در کولر آبی می‌شوند. در کولر سلولزی، این لایه که جانشین پوشال شده است، قابلیت جذب آب بسیار بالایی دارد. در نتیجه در زمان تبادل حرارتی با هوا، تاثیر بسیار مطلوبی بر آن می‌گذارد.

به‌طور متوسط هر یک یا دو سال باید پوشال را تعویض کرد. در کولر سلولزی این روند هر ساله به کاری سه تا چهار سال یک‌بار بدل می‌شود. همچنین به دلیل تراکم بالای پد سلولزی افراد از خطر ورود ذرات ریز و گرد و غبار به داخل کانال و در نهایت فضای منزل دور خواهند بود.

با بررسی ساده انجام شده می‌توان به این نتیجه رسید که کولرهای دارای پد سلولزی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند. البته نباید قیمت بالای این محصولات را در مقایسه با پوشال از قلم انداخت. اما در هر صورت کولر دارای پد سلولزی کیفیتی مطلوب‌تر را به افراد ارائه می‌دهد و دردسر کمتری را برای آغاز فصل گرما خواهند داشت.

ظرفیت کولر آبی

برای داشتن اطلاع دقیق از میزان ظرفیت کولر آبی باید به دو نکته اشاره کرد. اول چگونگی محاسبه ظرفیت کولر آبی برای یک فضای خاص و دوم میزان ظرفیت کولر آبی که برای آن معرفی شده است.

برای این‌که افراد بدانند کولر مورد استفاده در منزل چه ظرفیتی دارد یا به زبان دیگر حجم هوادهی آن به چه میزانی است، می‌توانند با مراجعه به پلاک موجود روی دستگاه، از این مقدار مطلع شوند. این اعداد به شکل 3000CFM یا 6000CFM نوشته شده‌اند. عدد به کار رفته در زمانی معنا پیدا می‌کند که بدانیم CFM مخفف چیست. CFM یا Cubic feet per Minute به معنی فوت مکعب در دقیقه است. پس با رویت این ترکیب، افراد متوجه خواهند شد که به عنوان مثال کولر آبی قابلیت هوادهی برابر با 3000 فوت در دقیقه را دارد.

افراد می‌توانند با یک روش بسیار ساده، محاسبه ظرفیت کولر مناسب برای خانه را فرا بگیرند. در این روش باید متراژ یا همان مساحت خانه را تقسیم بر عدد 0.027 و سپس عدد به دست آمده را ضرب در عدد 2 کرد. با این روش فرد به راحتی ظرفیت کولر آبی مناسب برای خانه را درمی‌یابند، برای مثال خانه‌ای با مساحت 60 متر داریم. محاسبه به صورت زیر است.

2.222 = 0.027 / 60  حال حاصل را در عدد 2 ضرب کرده  4/444 = 2 * 2.222 با این نتیجه می‌توان بین کولرهایی با ظرفیت 4000 و 5000 انتخاب کرد.

موارد بسیاری در این انتخاب و خرید کولر آبی تاثیر خواهند داشت. موقعیت مکانی ساختمان (طبقه چندم قرار داشته باشد)، تابش یا عدم تابش مستقیم خورشید به کولر و میزان علاقمندی فرد به سرما و ... در نهایت باید گفت که هر دو این ظرفیت‌ها برای چنین خانه‌ای مناسب است و انتخاب باید با توجه به نکات گفته شده انجام شود.

نکات کلیدی برای استفاده از کولر آبی

برای این که بتوان هر سال به راحتی از کولر آبی استفاده کرد، باید سرویس دوره‌ای آن به صورت منظم صورت بگیرد. تعویض پوشال در مدل‌های دارای آن بسیار لازم بوده و تاثیر مثبت این عمل بر کارایی کولر و سلامت مصرف کننده فوق‌العاده مطلوب است.

قبل از فشردن دکمه استارت موتور، باید پمپ آب را روشن کرد. این کار موجب می‌شود افراد از آغاز هوایی خنک داشته باشند. همچنین ذرات معلق و گرد و خاک وارد منزل نمی‌شود (لازم به ذکر است روشن بودن پمپ آب هیچ تاثیری بر روند کاری و سلامت موتور دستگاه نداشته و این یک باور اشتباه است.)

علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید یا کسب اطلاعات بیشتربه سایت فروشگاه اینترنتی شیانچی مراجعه کنند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی شیانچی

شیانچی در لغت به معنای آینده نگری است. آینده‌ای که با سرعت باور نکردنی به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود و انجام تمامی کارها به صورت آنلاین خواهد شد. در این روزها مکان‌های عمومی، خیابان ها و شهر‌ها به دلیل شلوغی زیاد آرامش قبل را از ما گرفته اند. برای رهایی از این شلوغی‌ها، می‌توانید کالاهای مورد نیاز خود را از لوازم خانگی گرفته تا زیورآلات و محصولات زیبایی و آرایشی به صورت آنلاین سفارش داده و به راحتی درب منزل تحویل بگیرید. می‌توانید با خرید آنلاین در زمان صرفه‌جویی کرده و همچنین تنوع بیشتری از محصولات را در اختیار داشته باشید. هدف فروشگاه اینترنتی شیانچی فراهم کردن بستر مناسب برای یک خرید آنلاین راحت در حوزه‌های مختلف می‌باشد و با دیدگاه صرفه جویی در وقت، پول و انرژی شما گام در این مسیر نهادیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل