اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803093723010520

مشخصات انواع تابلو فرش ماشینی و دستباف کاشان

کد: 139803093723010520

http://bit.ly/2QDpMtX

، کاشان , (اخبار رسمی): یکی از بهترین انواع وسایل تزیینی برای منازل که از زمان‌های قدیم تا امروز مورد استفاده قرار گرفته است تابلو فرش است. این محصول در واقع در دسته‌بندی انواع فرش قرار دارد اما به دلیل کابرد متفاوتی که دارد به دسته‌ای مجزا تبدیل شده است.

مشخصات انواع تابلو فرش ماشینی و دستباف کاشان با بهترین بررسی تخصصی
مشخصات انواع تابلو فرش ماشینی و دستباف کاشان

از این کالا برای زینت دادن بسیاری از مکان‌ها از جمله منازل، مکان‌های عمومی، مکان‌های مذهبی و غیره استفاده می‌شود و همه حتما طرح‌های متنوع و زیبا در انواع محصولات جدید تابلو فرش را دیده‌اند.

با توجه به کاربردی که این محصول دارد بافت و تولید آن بسیار مورد توجه قرار گرفته است و انواع روش‌های بافت و تولید آن رایج است.

بنابراین می‌توان بر اساس نیاز و مشخصات هر یک از این محصولات، بهترین تابلو فرش را انتخاب کرد و حتی به عنوان هدیه‌ای نفیس به عزیزان خود تقدیم کرد.

اولین تابلوها مانند فرش و گلیم به صورت دستباف تولید شده‌اند و گره‌های آنها آمیخته با هنر بافندگان ایرانی بوده است. امروزه نیز تابلو فرش دستباف جایگاه ویژه‌ای خود در بین مردم را دارد اما در کنار آن نوع ماشینی نیز به بازار راه یافته است که هر یک مزایای خاص خود را دارند.

معرفی و بررسی انواع تابلو فرش

همانطور که گفته شد این محصولات در دو دسته کلی با عنوان دستباف و ماشینی قرار می‌گیرند که از قدمت تا روش بافت دارای تفاوت‌های عمده است.

انواع تابلو فرش دستباف: تولید و بافت این محصول دارای پیشینه و سابقه بسیار زیاد است و قدیمی‌ترین انواع محصولات تابلو فرش دستباف به دستور و سفارش افراد مشهور بافته شده‌اند و امروزه در موزه‌های بزرگ جهان نگهداری می‌شوند.

با توجه به ارزشی که این محصولات دارند همواره تولید آن‌ها ادامه دارد و با تنوع بیشتر از گذشته بافته می‌شوند.

در تابلو فرش دستباف از الیاف‌های طبیعی از جمله ابریشم، پشم، کرک و غیره استفاده می‌شود که برگرفته از طبیعت و پوست حیوانات هستند و اثر سوء بر محیط زیست ندارد.

هم چنین ماندگاری و طول عمر آن‌ها بسیار زیاد است. البته در موارد محدود ممکن است برای بعضی افراد آلرژی ایجاد کند و حساسیت‌زا باشد.

از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این محصول این است که تمام گره‌های آن توسط نیروهای انسانی ایجاد می‌شوند و در روند بافت آن هیچ گونه ابزار خاص و پیشرفته‌ای به کار نمی‌رود.

این دو ویژگی از مهم‌ترین عواملی هستند که در نفیس و گران‌بها بودن تابلو فرش دستباف نقش دارند.

از دیگر مشخصات منحصر به فرد این محصولات می‌توان به مواد رنگ‌زای استفاده شده در آن‌ها اشاره کرد. در بهترین نوع محصولات برای رنگرزی الیاف‌ها از مواد رنگزای طبیعی استفاده می‌شود که بر ارزش و زیبایی محصول می‌افزاید.

انواع تابلو فرش ماشینی: دارای قدمت بسیار کمتر از نوع دستباف است اما توانسته است جایگاه مناسبی در بازار بیابد و این امر به دلیل وجود تنوع و کیفیت مطلوب در آن‌هاست.

در این محصولات بر خلاف نوع دستباف از الیاف‌های مصنوعی مانند پلی استر و آکریلیک استفاده می‌شود . هم چنین بافت و تولید تابلو فرش ماشینی با استفاده از دستگاه‌های صنعتی و بدون دخالت نیروهای انسانی انجام می‌شود.

با توجه به این عوامل می‌توان گفت که در حالت کلی قیمت تابلوهای دستباف نسبت به ماشینی بیشتر است که به جنس آن‌ها و روش بافت مربوط می‌شود.

تابلو فرش ماشینی خود به دو دسته بافت و چاپی تقسیم می‌شود که دارای تفاوت‌هایی هستند.

نوع بافت مانند فرش‌های ماشینی بر اساس میزان شانه و تراکم تقسیم‌بندی می‌شود که اکثرا به صورت 700، 1000 و 1200 شانه هستند و هر یک ظرافت و زیبایی خاص خود را دارند.

برای تولید نوع چاپی در مرحله بافت از الیاف‌های رنگی استفاده نمی‌شود و زمینه به صورت خام و بدون رنگ تولید می‌شود و سپس با استفاده از دستگاه‌های چاپ مخصوص طرح و نقشه مورد نظر با استفاده از تعداد رنگ‌های بیشتر روی آن قرار می‌گیرد.

تابلو فرش جنبه تزیینی دارد و بیشتر از نظر زیبایی ظاهری مورد توجه قرار می‌‍‌‌گیرد زیرا در معرض آسیب زیادی نیست تا کیفیت آن مهم واقع شود.

اما با توجه به این که روش بافت و جنس نخ در نوع دستباف و هم چنین شانه و تراکم و جنس نخ خاب در نوع ماشینی بر ظاهر محصول تاثیر دارند بهتر است این موارد را نیز در نظر داشت.

سبک طرح و نقشه‌هایی که در هر یک از این محصولات استفاده می‌شوند تقریبا یکسان است و دیگر عوامل که ذکر شد نیز بر جلوه تابلو فرش تاثیر دارند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت زر فرش

شرکت زر فرش عرضه کننده انواع فرش ماشینی از کارخانه برای خریداران می باشد که با حذف واسطه ها توانسته است جایگاه مناسب و محبوبیت بالایی پیدا کند. محصولات این شرکت فرش های سنتی ، فانتزی ، گلیم ، تابلو فرش و ... می باشد

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کسب و کار و خرده فروشی | صنایع دستی