کد: 13980314373769951

نیاز به تجدید نظر جدی در ارتباط با رعایت استانداردها

آیا دستگاه‌های بدنسازی در پارک‌ها استاندارد هستند؟

کد: 13980314373769951

http://bit.ly/2MAfNqT

، (اخبار رسمی): دستگاه‌های بدنسازی نصب شده در پارک‌ها چون از استانداردهای علمی و فنی برخوردار نیستند، برای افرادی که دچار مشکلات اسکلتی و عضلانی هستند، قابلیت درمانی ندارند.

آیا دستگاه‌های بدنسازی در پارک‌ها استاندارد هستند؟
آیا دستگاه‌های بدنسازی در پارک‌ها استاندارد هستند؟

دستگاه‌های بدنسازی پارک‌ها می‌توانند به خصوص برای سالمندان و افراد با مشکلات جسمی، خطرناک باشند

به گزارش ورزش و دانش دکتر احمد باقری مقدم (متخصص پزشکی ورزشی) اعلام کرده است: «هرچند استفاده از دستگاه‌های بدنسازی در پارک‌ها قابل قبول است، ولی رعایت استانداردهای علمی و فنی آن از اهمیت بیشتری برخوردار است. دستگاه‌های موجود در پارک‌ها به منظور افزایش آمادگی جسمانی پیش‌بینی شده‌اند و به هیچ وجه قابلیت درمانی ندارند. بنابراین افرادی که دچار مشکلات اسکلتی ـ عضلانی هستند، نباید از این وسایل جهت بهبود بیماری خود استفاده کنند.»

وی گفت: «در برنامه ورزشی سلامت‌ محور در پارک‌ها 4 جزء مهم وجود دارد که عبارت هستند از تمرینات هوازی، تمرینات تقویت عضلات، تمرینات انعطاف‌پذیری مفاصل و تمرینات تعادلی که باید بر این اساس دستگاه‌ها طراحی و نصب شوند، اما متأسفانه شاهد این هستیم که در بسیاری از پارک‌ها این اصول رعایت نشده است. دستگاه‌ها باید از ثبات کامل از طریق فونداسیون‌ریزی صحیح برخوردار باشند، رنگ‌های مختلف بین قطعات ثابت و متحرک باشد، همچنین از حفاظ جهت تسمه‌ها، پولی‌ها، کابل‌ها و وزنه‌ها برخوردار و در برابر شرایط محیطی، رطوبت بالا و اختلاف دمای زیاد، استحکام و قدرت تحمل بالایی داشته باشند. بنابراین در صورت رعایت استانداردهای فنی فوق و توجه به اصول برنامه‌های ورزشی سلامت محور در دستگاه‌های موجود در پارک‌ها، نظم و ترتیب تمرینات مربوطه و آموزش به صورت تابلو اعلانات یا آموزش حضوری کارشناسان ورزشی این دستگاه‌ها قابل استفاده خواهند بود.

این متخصص پزشکی ورزشی در پایان خاطرنشان کرد: «با توجه به شرایط موجود و نحوه بهره‌برداری از این دستگاه‌ها، نیاز به تجدید نظر جدی در ارتباط با چینش و رعایت استانداردهای مربوطه چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ علمی است، در غیر این صورت این دستگاه‌ها می‌تواند به خصوص برای سالمندان و افراد با مشکلات جسمی، خطرناک هم باشد. بنابراین توصیه می‌شود در پارک‌ها یک نفر کارشناس ورزشی در ساعت مشخصی که تعداد ورزشکاران به اندازه کافی هست، جهت امر آموزشی و نظارت، حضور داشته باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ورزش و دانش

پایگاه اطلاع رسانی «ورزش و دانش» به عنوان رسانه تخصصی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی در زمینه سرفصل‌هایی مانند گرایش‌ها، دانشگاه‌ها و آزمون‌‌های کنکور رشته تربیت‌بدنی _ کتاب‌‌‌ ورزشی، کتابخانه‌ها و ناشران _ پایان‌نامه، پرسش‌نامه، مقاله، نشریه‌ها، همایش و کارگاه‌های علمی ورزشی _ نمایشگاه‌، جشنواره و مسابقات مرتبط _ سازمان‌های ورزشی، انجمن‌های تخصصی علمی ورزشی و غیره، اخبار و اطلاعاتی کاربردی منتشر می‌کند.

منتشر شده در سرویس:

تجهیزات ورزشی