استفاده از موزیک ترجمه شده، بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی است

کد: 139803183743711976

http://bit.ly/2MCTdOu

، تهران , (اخبار رسمی): بهترین روش فراگرفتن زبان انگلیسی، جذاب کردن یادگیری آن از طریق عادت‌های صحیح است و یکی از بهترین این عادت‌ها گوش دادن به موسیقی است. پیشنهاد گروه آموزش زبان انگلیسی "زبان نکته این است که انگلیسی را از طریق موسیقی و آهنگ آموخت.

استفاده از موزیک ترجمه شده، بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی است
آموزش زبان انگلیسی با موزیک ترجمه شده

اما چرا از طریق موسیقی و آهنگ زبان انگلیسی را آموخت؟ اصولا آهنگ‌ها چه خاصیتی دارند که تبدیل به ابزارهای موثر در یادگیری انگلیسی شده‌اند؟

1- تحقیقات نشان می‌دهند این راه نتیجه بخش است: تحقیقات فراوانی وجود دارند که نشان می‌دهند موسیقی می‌تواند فراگیران زبان‌های دوم را در یادگیری گرامر، دایره لغات و تلفظ کردن کلمات کمک کند.

2- در موزیک از زبان روزمره و محاوره‌ای استفاده شده است: موزیک و آهنگ‌های انگلیسی تقریبا همیشه دارای لغات، اصطلاحات و عبارت‌های مفیدی هستند و از آنجایی که مخاطبان این آهنگ‌ها اصولا زبان مادری آنها انگلیسی است، اصطلاحات و محاوره‌های صورت گرفته به روز هستند. اگر موسیقی درستی انتخاب شود، زبان استفاده شده در آنها معمولا قابل استفاده و غیر رسمی است.

3- با آوای انگیسی آشنا خواهید شد: گوش فرا دادن به آهنگ‌ها اجازه می‌دهد که بر تلفظ تمرکز کرد و درک خود را از ریتم و آوای زبان انگلیسی بالا برد.

4- لغات انگلیسی در ذهن  باقی می‌مانند: بسیاری از کلمات و الگوها در طول یک آهنگ مرتب تکرار می‌شوند و این باعث می‌شود که این کلمات در ذهن باقی بمانند. موسیقی قدرت خاصی برای تثبیت در مغز دارد. تمام این مسائل کمک خواهند کرد تا از طریق حفظ شدن لغات و اصطلاحات، انگلیسی را راحت‌تر آموخت.

5- آهنگ‌ها سرشار از احساس هستند: رابطه‌ی انسان با موسیقی، عمیق و قدرتمند است. موسیقی مانند کلیدی عمل می‌کند که احساسات انسان را آزاد می‌سازد، بر وضعیت روحی تاثیر می‌گذارد و سلامت جسم و روح را بالا می‌برد. وقتی چیزی احساسی باشد، یادآوری آن راحت‌تر خواهد بود.

6- گوش دادن به موزیک یک عادت بی دردسر است: یکی از دلایلی که انسان در یادگیری زبان مشکل دارد این است که زمان اضافی برای پرداختن به آن وجود ندارد. اما وقتی از طریق موزیک به یادگیری زبان انگلیسی پرداخته شود، لازم نیست زمان طولانی را برای آن اختصاص داد زیرا می‌توان آن را هرجایی همراه داشت. می‌توان در ماشین، اتوبوس، مترو، پیاده روی، زمان آشپزی و... به آهنگ‌های انگلیسی گوش داد. 

7- موزیک انگلیسی فرهنگ را می‌آموزد: پیوند موسیقی و فرهنگ ناگسستنی است. موسیقی در مورد فرهنگ موطن خود اطلاعات می‌دهد و می‌آموزد که آنان چه احساس و تفکری دارند. با گوش دادن به موزیک انگلیسی و درک معنای آن با فرهنگ و هنر غرب نیز می‌توان آشنا شد.

8- موضوعی برای گپ زدن وجود دارد: آشنایی با موزیک‌‌ها و خوانندگان مشهور انگلیسی زبان می‌تواند موضوع گپ زدن با دوستان انگلیسی زبان مشخص کند.

چگونه با موزیک انگلیسی، زبان انگلیسی بیاموزیم؟

باید برای آموختن زبان انگلیسی از طریق گوش دادن به موزیک، نکات مهمی را مد نظر داشت. اگر بدون توجه به این نکات شروع به گوش دادن بدون نظم و برنامه به موسیقی انگلیسی کرد، احتمالا پس از مدتی با عدم دستیابی به موفقیت در بهبود کیفیت زبان انگلیسی، از این روش خسته شده و این رشو دیگر مناسب نخواهد بود. 

1- موزیک درستی را انتخاب کرد: موزیک انتخابی نباید از زبان سختی استفاده کرده باشد که خیلی معمول نیست. بهتر است از موزیک‌هایی استفاده شود که از زبان عامیانه و رایج تری استفاده می‌کنند. همینطور نباید سرعت موزیک خیلی بالا باشد چون یادگیری را مشکل می‌کند.  وب سایت زبان نکته به روزترین، قابل فهم ترین و زیباترین موزیک‌های روز جهان را که به زبان انگلیسی هستند، فراهم کرده است.

2- آهنگ‌‍ها را از وب سایت‌ های معتبر پیدا کرد: لازم است تا منابع، شعر و ترجمه صحیحی از موزیک ارائه کرده باشند. به هر ترجمه‌ای نباید اعتماد کرد.

3-سبک درستی انتخاب شود: بهتر است با آهنگ‌های پاپ شروع کرد و بعد به سراغ سبک‌های دیگر نیز رفت. موسیقی پاپ بیشتر در مورد عشق و علاقه خوانده می‌شود و به همین دلیل لغات مدام تکرار خواهند شد. ضمن اینکه در این سبک معمولا کلمات درست هجی می‌شوند. بعد از آمادگی کافی می‌توان به سراغ سایر سبک‌ها رفت.

4- اشعار انگلیسی و ترجمه را با دقت مطالعه کرد: علاوه بر فهم محتوا، لازم است که آهنگ را کلمه به کلمه تجزیه کرد و هر کلمه را کاملا یاد گرفت و آن را قسمتی از دایره‌ی واژگان در نظر گرفت. ابتدا یک مرتبه قبل از شروع موزیک متن شعر را با ترجمه مطابقت داد و کلمات را کاملا درک کرد.

5- همراه آهنگ خواند: یکبار موزیک را پلی کرد و شعر را با موزیک تطبیق داد. حالا باید سعی کرد همراه آهنگ خواند. این کار افراد را وادار می‌کند که دهان را به فرم درست حرکت داده و با ریتم آهنگ هماهنگ باشند.

6- شعر حفظ شود: باید آهنگ را به حافظه سپرد. سعی کرد آهنگ را بدون نگاه کردن به اشعار خواند. در این مرحله باید قادر بود کلماتی که درک شده‌اند را در مکالمات روزمره به کار برد.

7- مدام تکرار کرد و تکرار کرد: وقتی با یک آهنگ احساس راحتی داشت می‌توان به یادگیری آهنگی دیگر پرداخت و وقتی زمان کافی سپری شد می‌توان به آهنگ اول بازگشت. به این روش تکرار فاصله دار می‌گویند. ثابت شده که این روش از سعی برای یادگیری کامل و جامع در اولین اقدام، موثرتر است.

گوش دادن به موزیک‌های انگلیسی باعث می‌شود آهسته آهسته به زبان انگلیسی مسلط شد. با این روش دیگر با پخش شدن موزیک‌های خارجی فقط به ریتم و آهنگ توجه نمی‌شود بلکه می‌توان درک کرد که خوانند درباره چه موضوعی صحبت می‌کند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و تماس با وب سایت زبان نکته می‌توانند به سایت گروه آموزش زبان انگلیسی "زبان نکته" مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه آموزش زبان انگلیسی "زبان نکته"

گروه آموزش زبان انگلیسی "زبان نکته" متشکل از جمعی از فارغ التحصیلان رشته های مترجمی و ادبیات زبان انگلیسی است که با تجربه چندین ساله در سطوح مختلف آموزش زبان انگلیسی، تصمیم گرفته اند اینبار در حوزه وب به آموزش زبان آموزان بپردازند. آموزش زبان انگلیسی در این کارگروه اما روشی متفاوت دارد. در گروه آموزشی "زبان نکته" تمرکز بر آموزش به کمک ابزارهای مدیا است. استفاده از موزیک انگلیسی، بخش های منتخب از فیلم های روز جهان، استفاده از سخنرانی های انگیزشی و ... آموزش زبان انگلیسی را برای زبان آموز ساده و دوست داشتنی و ملموس خواهد کرد. در وب سایت این گروه آموزشی به آدرس https://englishtipsforyou.com مطالب همواره به روزرسانی می شوند و تمام شبکه های اجتماعی این گروه آموزشی جهت برقراری ارتباط و پاسخ گویی به زبان آموزان عزیز فعال هستند.

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش