اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980322375655041

ماسال کجاست؟

کد: 13980322375655041

http://bit.ly/2Kbo7LF

، تهران , (اخبار رسمی): جاذبه‌های دیدنی ماسال طرفدارانی بسیار دارد و افرادی هستند هرچند از این محل دیدن کرده باشند باز هم تمایل به سفر دوباره و دیدن این منطقه دارند. سفر به ماسال و دیدن زیبایی‌های آن با استفاده از تورهای مسافرتی نیز می‌تواند برای همه جذاب باشد.

ماسال کجاست؟
ماسال کجاست؟
ماسال کجاست؟
ماسال کجاست؟

استان گیلان همچون نگینی بر انگشتری با نام ایران می‌درخشد. یکی از تکه‌های گمشده ایران شهری است در استان گیلان که در کنار کوه‌های تالش واقع است، کافیست وارد این شهر شد تا بدون اراده محو این همه زیبایی و لطافت شوید. ماسال به دلیل موقعیت جغرافیایی و عبور رودخانه خالکایی و آبشارهای متعدد در اطرافش یکی از ییلاقات پرمخاطب برای طبیعت گردی است. ماسال دارای آب و هوای معتدل و مرطوب است اما به دلیل موقعیت جغرافیایی مرتفع، آب و هوایی معتدل و سرد دارد. ماسال در گذشته با نام رودکنار شناخته می‌شد که محل برگزاری بازارهای شمال کشور بود و همین بازارها به مرور باعث رشد و پیشرفت این شهر شد.

فرهنگ و تمدن مردمان ماسال

مردمان زحمتکش ماسالی از قوم کهن تالش هستند و به زبان تالشی سخن می‌گویند؛ آنها در تمامی فصول به دور از هرگونه جنسیتی در کنار هم مشغول به کار می‌شوند به گونه‌ای که زنان تالش در میان مردم ایران زبان زد غیرت و پشتکار هستند. درآمد مردمان این خطه به کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته به این دو متکی است و برنج یکی از مهمترین محصولات آنهاست.

جاذبه‌های دیدنی ماسال

رودخانه خالکایی و رود مرغک، رودهای مهم این شهر هستند. خالکایی از قله ۳۱۵۰ متری شاه معلم سرچشمه می‌گیرد و پس از عبور مسیری ۴۰ کیلومتری،از داخل شهر می‌گذرد. پارک ساحلی کنار رودخانه خالکایی است که افراد می‌توانند برای وقت گذرانی و روبه راه کردن بساط چای ساعتی به استراحت در این پارک جنگلی بنشینند.
شاندرمن یکی دیگر از مناطق دیدنی ماسال است که با این منطقه ۵ کیلومتر فاصله دارد. افرادی که مایل هستند آبشاری را از نزدیک ببینند، نام‌هایی چون ویوز آبشار خون، آبشار تولی نساء و آبشار رامین می‌تواند انتخاب‌های جذابی باشد که می‌توان با کمک گرفتن از یک راهنما به آنجا رفته و قدرت خدا را در ایجاد یک طبیعت شگرف نظاره گر بود.

ییلاق مرتفع اولسبلنگاه (به معنی درختی در ارتفاع) یکی از جاذبه‌های بکر و دست نخورده ماسال است، این منطقه به دلیل دارا بودن کلبه‌های چوبی بر فراز ابرها با دیدی از جنگل‌های سر به فلک کشیده، حیات وحش دست نخورده و آبشارهای زیبا و طبیعی افراد را در فضایی قرار می‌دهد که تاکنون آن را تجربه نکرده‌اند.

غالبا وجود چشم اندازها و نقاط مرتفع یک شهر از جمله مناظر زیبای آن محسوب می‌شود از این رو می‌توان با قرار گرفتن در بام ماسال، چشم اندازی از شهر، جلگه ماسال، بخش‌هایی از صومعه سرا و بندانزلی را به نظاره نشست. مضاف بر این بیش از هفده غار در ماسال وجود دارد که یکی از طولانی ترین آنها غار آویشو است. این غار با قندیل‌ها و تصویری که کمتر شانس دیدن آن در زندگی وجود دارد یکی از توصیه‌های هر گردشگری است که از آن بازدید کرده است. پس هیچ کس دوست نخواهد داشت این تصاویر را از دست دهد.

بهترین فصل سفر به ماسال چه زمانی است؟

ماسال در پاییز و زمستان از آب و هوای سرد برخوردار است و حتی امکان دارد دمای زیر صفر را به خود ببیند، همینطور میزان مه به قدری زیاد است که نمی‌توان چیزی مشاهده کرد. پس پیشنهاد ما به شما برای سفر به ماسال از اردیبهشت تا مهر هر سال است که میانگین دمای هوا ۱۸ درجه خواهد بود.

تور ماسال

تور های ماسال از جمله تور های داخلی محسوب می‌شود که هر سال در فصل مناسبش طرفداران بسیاری دارد حتی اگر فردی یکبار این زیبایی را با چشمان خود دیده باشد بارها و بارها دوست دارد که آن را مجدد به نظاره بنشیند. آژانس‌ها دیدن این زیبایی را بیشتر در قالب تور چند روزه تدارک دیده تا شما عزیزان بتوانید این عظمت از بهشت گمشده را طولانی مدت لمس کنید.

 توصیه می‌شود به جای استفاده از تور یکروزه ماسال تور چند روزه انتخاب شود تا در دل طبیعت زمانی را به دور از دغدغه سپری کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تخفیفان

تخفیفان نخستین و پرطرفدارترین بستر تخفیف و خرید گروهی در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد «حس خوب هیجان» در مردادماه سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. تخفیفان بستری است برای ارائه تمامی انواع خدمات و محصولات مورداستفاده در زندگی روزمره. خدماتی شامل انواع رستوران‌ها، مراکز تفریحی،‌ مراکز بهداشتی و آموزشی،‌ سفر تا انواع کالاها و محصولات متنوع.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]