اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980409381115041

شنا، ورزش فراموش شده این روزها

کد: 13980409381115041

http://bit.ly/2xjcbix

، تهران , (اخبار رسمی): شنا در کنار این که یک ورزش به حساب می‌آید، می‌توان از آن به عنوان یک سرگرمی نام برد که طرفداران زیادی از همه جهات به سمت خود کشیده است. تاریخچه شنا به عنوان یک ورزش، در ایران بسیار کوتاه است.

شنا، ورزش فراموش شده این روزها
شنا، ورزش فراموش شده این روزها

در گذشته، مکان‌هایی شبیه استخر سرپوشیده در حمام‌ها، به نام «چال حوض» می‌ساختند که این چال حوض‌ها، برای شنا کردن و آب‌بازی بود. در این آبگیرهای غیر بهداشتی، هیچ مقرراتی وجود نداشت و هر کس می‌توانست قبل از استحمام یا پس از آن وارد چال حوض شود و به آب‌بازی و شنا که به معنای واقعی هم شنا نبود بپردازد.

در سبک زندگی شهرنشینی امروزی، هیچ عذر و بهانه‌ای برای ورزش نکردن وجود ندارد. با وجود پارک های مجهز به وسایل ورزشی و ایجاد باشگاه های ورزشی متنوع و امکانات مناسب و به روز، هر زمان که تصمیم به ورزش بگیرید، شرایط مهیاست. یکی از اماکنی که معمولا در بین افراد نادیده گرفته می‌شود استخر است. طبق بررسی‌های انجام شده، امروزه نسبت به یک دهه قبل افراد کمتری به استخر می‌روندکه این خبر واقعا ناراحت‌کننده است.

روزهای گرم بهار و تابستان و همچنین طولانی بودن ساعات روز که همراه با کار و فعالیت زیاد است؛ لذت استفاده از استخر در پایان روز را دو چندان می‌کند. در این روزهای گرم، پیشنهاد استفاده از استخرهای روباز برای علاقه‌مندان به این ورزش بسیار شگفت انگیز است.

استخرهای تهران تخفیفان ضمن رعایت موارد بهداشتی و کنترل دائمی توسط کارشناسان خبره، محیطی سالم و بهداشتی برای علاقه‌مندان به این رشته ورزشی جذاب و مهیج فراهم کرده است. بلیط استخرهای تهران را می‌توان از وب‌سایت تخفیف گروهی تخفیفان با تخفیف و قیمتی کمتر تهیه کرد.

ورزش شنا ویژگی‌ها و مزایای زیادی برای افراد در کنار تفریح و سرگرمی که ایجاد می‌کند، به همراه دارد؛ از جمله آنها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1. بهبود آمادگی جسمانی: هنگام شنا کردن تمام بدن درگیر تحرک می‌شود و ماهیچه‌هایی که ممکن است مدت‌ها از آنها کار نکشیده باشید با شنا به کار می‌گیرد.

2. افزایش قدرت بدنی: شنا یک فعالیت امن با حداقل ریسک آسیب است؛ بنابراین می‌توان بدون ترس، ماهیچه‌های ضعیف‌تر بدن خود را تقویت کرد. شنا کردن مساوی است با داشتن اندام خوش‌فرم‌تر در کل بدن.

3.   سوزاندن کالری: در یک تمرین ۴۰ دقیقه‌ای شنا، بدن، بیش از ۱۰۰۰ کالری می‌سوزاند. طبق یافته‌های محققان شنا در هر دقیقه کالری بیشتری نسبت به پیاده‌روی می‌سوزاند و چربی ها را به عضله تبدیل می کند. این افزایش حجم ماهیچه‌ها آن را به بهترین ورزش مکمل برای تمرینات باشگاهی تبدیل کرده است.

4.    بهبود دستگاه تنفسی: افرادی که در آب و هوای خشک و خنک زندگی می‌کنند یا در اکثر مواقع در خانه یا در محل کارشان هوای خشک تنفس می‌کنند، تنفس هوای تازه و مرطوب در محیط استخر می‌تواند دستگاه تنفسی آنها را سالم نگاه دارد.

اما در کنار این ویژگی‌ها باید به نکات ایمنی و بهداشتی خاصی نیز در کنار این ورزش مفرح و پرفایده توجه کرد. عفونت پوستی به دلیل وجود باکتری‌ها، انگل‌ها و قارچ‌های موجود در آب یا محیط اطراف و همچنین خطرات بلعیدن آب کلردار و بیماری‌هایی که به دنبال دارد از جمله موارد بهداشتی شنا در محیط‌های سربسته و استخرها است. هنگام شنا در دریاچه‌ها و رودخانه‌ها باید حتما به اشیا موجود در آب و حیوانات آبزی و همچنین آلودگی‌های شیمیایی توجه ویژه داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تخفیفان

تخفیفان نخستین و پرطرفدارترین بستر تخفیف و خرید گروهی در ایران است که با هدف ارائه خدمات متمایز و ایجاد «حس خوب هیجان» در مردادماه سال 1390 فعالیت خود را آغاز کرده است. تخفیفان بستری است برای ارائه تمامی انواع خدمات و محصولات مورداستفاده در زندگی روزمره. خدماتی شامل انواع رستوران‌ها، مراکز تفریحی،‌ مراکز بهداشتی و آموزشی،‌ سفر تا انواع کالاها و محصولات متنوع.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]