اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804123821211669

آشنایی با ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی

کد: 139804123821211669

http://bit.ly/2xz2BZ7

، تهران , (اخبار رسمی): ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی مهم‌ترین ترند بازاریابی دیجیتال در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. ویدئو مارکتینگ و بازاریابی ویدئویی می‌تواند به سادگی تصویربرداری از طریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد.

آشنایی با ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی
آشنایی با ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی

زمانی که کسب و کاری می‌خواهد برای بودجه و تلاش‌های بازاریابی برنامه ریزی کند، با انتخاب‌های متعددی روبه رو می‌شود. بسته به بودجه، اهداف، جدول زمانی و متغیرهای دیگر، احتمالاً بر استراتژی‌هایی مانند پرداخت بابت هر کلیک (PPC) ، بهینه‌سازی موتور جست وجو (SEO)، رسانه‌های اجتماعی و شاید بازاریابی ایمیلی متمرکز می‌شود.

با این حال اگر کسب و کاری به دنبال راهی برای افزایش آگاهی از برند خود است، باید راه جذاب‌تری برای ارتباط با مشتریان پیدا کند. باید داستانی را برای مخاطبان خود تعریف کند که مأموریت و هدف برند را به طور دقیق به تصویر بکشد. بهترین راهکاری که در سال ۲۰۱۹ می‌تواند کسب و کارها را به این مقصد برساند، سرمایه گذاری روی بازاریابی ویدئویی یا Video Marketing است.

مردم به کمک ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، ۶۵ درصد اطلاعات را به مدت سه روز یا بیشتر در ذهن نگه می‌دارند.

تمایل مصرف کنندگان به مشاهده ویدئوهای بازاریابی، چهار برابر تمایل آنها به مطالعه اطلاعات متنی است. زمانی که پست‌های شبکه‌های اجتماعی حاوی ویدئو هستند، تعامل ارگانیک کاربران را به شدت افزایش می‌دهند. بازده مالی محتوای ویدئویی، تقریباً ۱۲ برابر ترکیب متن و تصویر است.

در حال حاضر ۸۷ درصد از بازاریابان آنلاین، در استراتژی‌های خود از ویدئو مارکتینگ استفاده می‌کنند. همچنین شرکت‌هایی که در بازاریابی خود از محتوای ویدئویی استفاده می‌کنند ۲۷ درصد نرخ کلیک (CTR) و ۳۴ درصد نرخ تبدیل بیشتری دارند و درآمد سالانه آنها نیز تا ۴۹ درصد رشد سریع‌تری را تجربه می‌کند.

بازاریابی ویدئویی یا ویدئو ما رکتینگ چیست؟

شاید در نگاه اول ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی فرایندی مبهم، گران و پیچیده‌ به نظر برسد ولی واقعاً این‌طور نیست. ویدئو مارکتینگ و بازاریابی ویدئویی می‌تواند به سادگی تصویربرداری از طریق تلفن همراه و اضافه کردن موسیقی مناسب و لوگوی شرکت باشد.

همه ویدئوهای دارای اسپانسر که در شبکه‌های اجتماعی به صورت پاپ آپ (Pop Up) مشاهده می‌شود، خبرنامه‌های ایمیلی که در آنها فیلمی به نمایش در می‌آید، ویدئوهایی که در صفحات اصلی وبسایت‌ها و وبلاگ‌ها تعبیه می‌شود، انواعی از بازاریابی ایمیلی هستند.

مزایای اصلی آموزش ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی و اجرای برای کسب و کار چیست؟

۱- افزایش نرخ تبدیل کاربر به مشتری

تاکنون تحقیقات متعددی به رابطه مثبت ویدئو و افزایش نرخ تبدیل اشاره کرده‌اند. یک ویدئوی قانع کننده، کاملاً رفتار مشتریان بالقوه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و حتی یک بازدیدکننده ساده را به یک لید (مخاطب بالقوه) تبدیل می‌کند.

اگر تیم بازاریابی بتواند از طریق یک فیلم تأثیرگذار، احساسات و هیجانات درستی را در بینندگان به وجود آورد، به ابزار بازاریابی قدرتمندی دست یافته است. از طرف دیگر ویدئو می‌تواند نکات آموزشی محصول و گواهینامه‌های مرتبط را بهتر به تصویر بکشد، که به نوبه خود نرخ تبدیل را با شتاب فزاینده‌ای بالا می‌برد.

۲- تاثیر فوق العاده برروی ایمیل مارکتینگ و ارسال ایمیل تبلیغاتی

حجم بالای ایمیل‌های اسپم، بازاریابی ایمیلی را با چالشی جدی مواجه کرده است و برندها به سختی تلاش می‌کنند فهرست مخاطبان را به باز کردن ایمیل‌های خود تشویق کنند. طبق آمار اگر از واژه ویدیو در عنوان ایمیل‌های شرکت استفاده شود، احتمال باز شدن ایمیل‌ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

۳-گوگل عاشق ویدئو است!

موتورهای جستجو به دنبال محتوایی هستند که تعامل بیشتری با مخاطبان برقرار می‌کند. هیچ چیز به اندازه ویدئو، کاربران را به مدت بیشتری در صفحات وب‌سایت نگه نمی‌دارد.

همچنین نباید یوتیوب را به عنوان دومین موتور جستجوی بزرگ بعد از گوگل، فراموش کرد. اگر ویدئوهای بازاریابی علاوه بر وب‌سایت، در یوتیوب نیز آپلود شود، به احتمال بیشتری در نتایج موتورهای جستجو دیده می‌شوند. به علاوه اگر ویدئو را در شبکه‌های اجتماعی نیز پروموت کرد، شانس دیده شدن از این سقف نیز بیشتر می‌شود.

۴- افزایش اعتبار و شخصیت برند در ویدئو مارکتینگ

ویدئو راهی عالی برای ساخت شخصیت برند است و به کسب و کار امکان می‌دهد با بینندگان ارتباط برقرار کرده و اعتماد آنها را جلب کند. ۹۰ درصد از کاربران معتقدند که ویدئوهای محصول، در فرایندی تصمیم گیری آنها مفید واقع می‌شوند.

۵- با ویدئو احتمال اشتراک گذاری مطلب بالاتر می‌رود

باید این واقعیت را پذیرفت که امروزه افراد در عصر ویدئوهای ویروسی زندگی می‌کنند (بازاریابی ویروسی).

۹۲ در صد از مصرف کنندگان ویدئوهای موبایل، فیلم‌هایی را که می‌بینند، با دیگران به اشتراک می‌گذارند. پس کسب و کارها فرصت خوبی در اختیار دارند تا با ویدئوهای جالب و سرگرم‌کننده، همه چیز را در مورد شرکت خود نشان دهند.

۶- نرخ بازگشت سرمایه (ROI) ویدئو بالاست

درصد از کسب وکارها معتقدند که ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی، نرخ بازگشت سرمایه فوق العاده‌ای دارد. گرچه ویدئو ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه تولید محتوا نیست، ولی در طول زمان ارزش و بازدهی عالی خود را نشان می‌دهد.

ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی را برای چه کسب وکارهایی باید انجام داد؟

پاسخ این سؤال سخت نیست، همه کسب و کارها. آموزش ویدئو مارکتینگ صرف نظر از اینکه چه محصولی تولید می‌کنند و در چه صنعت یا بازاری در حال رقابت هستند، ویدئوها برای بازاریابی وبسایت یا وبلاگ ابزاری ضروری به شمار می‌روند.

اگر تاکنون مجموعه‌ای نتیجه مثبتی از بازاریابی ویدئویی نگرفته است، احتمالاً روی گزینه اشتباهی دست گذاشته است. همانطور که در ادامه این مطلب اشاره می‌شود، بازاریابی ویدئویی از جنبه‌های مختلف، به دسته‌های کاملاً متنوعی تقسیم می‌شود.

پیش از آنکه فیلمبرداری شروع شود، باید نوع ویدئوی مورد نظر را مشخص کرد. فهرست زیر در مرحله اول کمک می‌کند تا بتوان انتخاب مناسبی داشت.

۱- دمو:

ویدئوهای دمو (Demo Videos) نشان می‌دهند که محصول چگونه کار می‌کند. در ویدئو دمو، بینندگان، در یک تور نرم افزاری همراهی می‌شوند و نحوه استفاده از محصول توضیح داده می‌شود. یا محصول فیزیکی، جعبه گشایی و آزمایش می‌شود.

۲- ویدئوهای برند

ویدئوهای برند معمولاً به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ‌تر ساخته می‌شوند و دیدگاه، مأموریت یا محصولات و خدمات سطح بالای شرکت را نمایش می‌دهند. هدف از فیلم‌های برند، ایجاد آگاهی در مورد شرکت و جذب مخاطبان هدف است.

۳- فیلم رویدادها

اگر کسب و کار، میزبان یک کنفرانس، میزگرد، حامی مالی یا هر نوع رویداد دیگری است، می‌توان مصاحبه‌های جالبی ترتیب داد و از آنها، یا از سخنرانی‌های باکیفیت تصویربرداری کرد.

۴- مصاحبه با کارشناسان

مصاحبه با کارشناسان داخلی یا رهبران فکری صنعت، یک راه عالی برای اعتمادسازی و نشان دادن اعتبار برند به مخاطبان هدف است. اینفلوئنسرهای صنعت را باید شناسایی کرد و صرف نظر از اینکه دیدگاه موردنظر را به اشتراک می‌گذارند یا خیر، نظرات و مباحث آنها را به مخاطبان نشان داد.

۵- فیلم‌های آموزشی

ویدئوهای آموزشی می‌توانند نکات جدیدی به مخاطبان یاد بدهند، یا برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار و راه حل‌های ساخته شوند. به علاوه تیم‌های فروش و خدمات نیز در زمان کار با مشتریان، از این فیلم‌ها استفاده می‌کنند. باید به یاد داشت که ویدئوهایی که نحوه انجام کاری را توضیح می‌دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می‌کنند.

۶- ویدئوهای توضیحاتی

این ویدئوها باید به مخاطبان نشان دهند که چرا به محصولات یا خدمات نیاز دارند. بسیاری از فیلم‌های توضیحی، روی یک سفر تخیلی پرسونای خریدار تمرکز می‌کنند که پی یافتن راه حلی برای یک مشکل است. این شخص با خرید محصولات یا خدمات شرکت، مسئله را برطرف می‌کند.

۷-فیلم مطالعات موردی و تصدیق مشتریان

مخاطبان بالقوه، می‌خواهند اطمینان پیدا کنند که محصول آنها می‌تواند مشکل آنها را حل کند. یکی از بهترین راه‌های اثبات این موضوع، ساخت ویدئوهای مطالعات موردی است که مشتریان وفادار و خشنود را به تصویر می‌کشد.

این افراد بهترین پشتیبانان و مدافعان هستند. این مشتریان جلوی دوربین، چالش‌های خود را یادآوری می‌کنند و توضیح می‌دهند که شرکت چگونه به آنها کمک کرده است.

۸- فیلم‌های زنده

ویدئوهای زنده یا لایو، پشت صحنه و چشم انداز خاص شرکت را به مخاطبان نشان می‌دهند. فیلم‌های زنده، نرخ و مدت تعاملات را به شدت افزایش می‌دهند. مدت زمانی که کاربران برای تماشای ویدئوهای زنده صرف می‌کنند، ۸.۱ برابر ویدئوهای عادی است.

فیلم زنده مصاحبه‌ها، سخنرانی‌ها و رویدادها، مخاطبان را تشویق می‌کند که نظرات خود را ارسال کنند و سؤالات بیشتری بپرسند. پیام‌های شخصی ویدئو می‌تواند به راه بسیار خلاقانه‌ای برای ادامه مکالمه یا پاسخ دادن به افراد (ازطریق ایمیل یا سایر کانال‌ها) تبدیل شود.

همچنین می‌توان به کمک نرم افزارها یا ابزارهای آنلاین، توصیه‌های شخصی‌سازی شده را در قالب ویدئو آماده کرد. این فیلم‌ها تجربه‌ای دلپذیر و منحصربه فرد به مخاطبان ارائه می‌دهند و آنها را به سمت سفر خریدار هدایت می‌کنند .

علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدیریت حرفه‌ای کسب و کار می‌توانند به فاین بلاگ مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی فاین سافت

فاین سافت به عنوان اولین فروشگاه تخصصی نرم افزارهای ایرانی کسب و کار افتخار دارد تا فروشگاهی جامع و کامل با محصولاتی متنوع از معتبرترین برندهای نرم افزاری را برای فروش به صاحبین صنوف عرضه کند.در فاین سافت می توانید انواع نرم افزارهای حسابداری مخصوص مشاغل‚نرم افزارهای آموزشی و مجموعه نرم افزارهای تخصصی را مشاهده و خرید نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]