اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805023885612522

بررسی مشخصات کابینت‌های کلاسیک

کد: 139805023885612522

http://bit.ly/2SNBDqf

، کرج , (اخبار رسمی): کابینت آشپزخانه کلاسیک همان‌طور که از نامش پیداست، ریشه در گذشته دارد. قبل از پیدایش کابینت ام‌دی‌اف (mdf) کابینت‌ها از انواع چوب ساخته می‌شدند و با تلفیقی از رنگ‌ها، گره و موج زیبای چوب را به نمایش می‌گذاشتند و گرمابخش خانه‌ها بودند.

مشخصات کابینت کلاسیک
بررسی مشخصات کابینت‌های کلاسیک

نخست، قیمت چوب و سپس دستمزد استادکار نجار برای حکاکی روی میلی‌متر به میلی‌متر چوب و ایجاد نقش و نگار بر تخته چوبی بی‌روح و خشک. پس از استادکار نجار، نوبت به رنگ‌کار می‌رسید که بتواند با هنر خود فرآیند تولید کابینت آشپزخانه کلاسیک را به نحو احسن به اتمام برساند و این امر خود باعث هزینه‌های زیادی می‌شد که تأمین این بودجه برای همه ممکن نبود. همین مسئله موجب می‌شد کسانی که توان مالی کم‌تری داشتند خیال داشتن آشپزخانه‌ای به این سبک و سیاق را از سر بیرون کنند.

پیشرفت تکنولوژی و همه‌گیر شدن کابینت‌های کلاسیک

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پایین آمدن هزینه‌های تولید، امکان استفاده از کابینت‌های کلاسیک برای بیشتر مردم فراهم شده است. برای بهره بردن از زیبایی این سبک از کابینت، آشپزخانه‌ای نسبتاً بزرگ نیاز است تا قرینه‌سازی به‌درستی انجام شود و ستون‌ها و سرستون‌ها بتوانند با اندازه‌ای که لازم است در کنار کابینت‌ها قرار گیرند؛ چراکه بخش قابل‌توجهی از زیبایی کابینت آشپزخانه کلاسیک به قرارگیری ستون و سرستون‌ها وابسته است.

فرآیند ساخت کابینت کلاسیک و انواع آن

در حال حاضر، معمول‌ترین نوع کابینت کلاسیک توسط دستگاه‌های سی‌ان‌سی ساخته می‌شود. با حکاکی روی ام‌دی‌اف می‌توان انواع نقش‌ها و طرح‌ها را بر ستون، درب، تاج، لب چراغی، پاخور و … ایجاد کرد. پس از حکاکی، قطعه ام‌دی‌اف موردنظر برای صیقلی شدن سمباده کاری می‌شود و سپس با استفاده از چسب مخصوص روکشی از جنس پی‌وی‌سی رو آن کشیده می‌شود. این عمل به دو روش وکیوم و ممبران انجام می‌شود.

نوع دیگری از کابینت کلاسیک، پس از حکاکی توسط دستگاه‌های سی‌ان‌سی بدون نیاز به روکش پی‌وی‌سی رنگ می‌شود. رنگ‌کاری این کابینت‌ها به‌صورت پوششی انجام می‌شود.

ویژگی‌های کابینت‌های کلاسیک

کابینت آشپزخانه کلاسیک بسیار شلوغ است و ارتفاع آن لازم است نزدیک به سقف آشپزخانه باشد. استفاده از کابینت‌هایی با در شیشه‌خور که ظروف در آن به نمایش در آید به زیبایی هر چه بیشتر خانه‌ها کمک می‌کند. در کابینت‌های کلاسیک با بهره‌گیری از اختلاف عمق، مخصوصاً در قسمت گاز و هود و امکان انتخاب از میان طرح‌های تنوع گل، ستون و سرستون و تاج، پاخور و … جلوه‌گری خیره‌کننده‌ای را به وجود می‌آورد و علاقه‌مندان زیادی را جذب خود کرده است.

دیگر ویژگی کابینت کلاسیک استفاده از ستون در جای‌جای آشپزخانه است که بیشتر در دو سوی یخچال، گاز، هود، سینک و کابینت کمدی است که از انواع قطعات منبت و خراطی‌شده به‌عنوان سرستون و گل استفاده می‌شود.

در کابینت‌های کلاسیک استفاده از دستگیره‌هایی کوچک با تلفیق رنگ برنز و سرامیک و یا برنزی و مسی بهترین گزینه می‌تواند باشد.

عوامل تأثیرگذار بر کیفیت کابینت‌های کلاسیک

کیفیت کابینت‌های کلاسیک به مسائل متفاوتی بستگی دارد که از ابتدای اندازه‌گیری شروع می‌شود و تا زمان تحویل کار پایان می‌پذیرد. اندازه‌گیری کابینت کلاسیک به دلیل ویژگی خاص خود لازم است بسیار دقیق و توسط کارشناس خبره انجام شود. پس‌از آن طراحی باید به‌گونه‌ای انجام پذیرد که امکان پیاده‌سازی آن وجود داشته باشد. اغلب طراحان به دلیل عدم آشنایی با مسائل فنی، طرح‌هایی به‌ظاهر زیبا ارائه می‌دهند که از نظر فنی غیرقابل اجراست.

همچنین، در خرید مواد اولیه و ورق ام‌دی‌اف خام نیز بایستی بسیار دقت کرد. میزان چگالی ورق، استحکام و قوام ام‌دی‌اف را مشخص می‌کند و کیفیت آن در انجام کار تأثیرگذار است.

فرآیند تولید، نوع دستگاه سی‌ان‌سی و حساسیت تیغه‌های فرز نیز بر کیفیت محصول نهایی تأثیرگذار هستند. مرحله‌ی دیگری که کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد، سمباده کاری و صیقل دادن ام‌دی‌اف است که کوچک‌ترین زبری می‌تواند روکش را تحت تأثیر قرار داده و نمای ظریف کار را بد جلوه کند. همچنین، استفاده از چسب نامرغوب می‌تواند سبب جدا شدن روکش از ام‌دی‌اف شود که بعد از مدتی استفاده این اتفاق رخ می‌دهد.

نوع روکش و ضخامت آن و دستگاه وکیوم و ممبران و درجه حرارت دستگاه در فرآیند تولید و مهارت نصاب‌ها، همگی نکاتی هستند که در کیفیت محصول نهایی مؤثر هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آمادکور

آمادکور یکی از معتبرترین و موفق‌ترین شرکت‌های فعال درزمینه طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه و نخستین وب‌سایت فروش کابینت‌ آماده و پیش‌ساخته در ایران است. این افتخار حاصل تلاش تیم خلاق و متعهد آمادکور و همچنین اعتماد مشتریان عزیزمان بوده است. ما صادق، منظم و خلاق هستیم!

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | دکوراسیون و منزل