اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805093907112475

چگونه دکوراسیون پذیرایی را متحول کرد؟

کد: 139805093907112475

http://bit.ly/2YGx2HV

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از مبلمان مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ برای ایجاد فضای مجزا که درعین‌حال با هم هماهنگ هستند، بسیار مفید است. در یک پذیرایی بزرگ، احتمالا فضای مخصوصی برای تماشای تلویزیون، گفت‌وگو، کتاب‌خواندن یا بازی نیاز است. بهتر است دکور تمام این فضاها در عین متفاوت بودن، با هم هماهنگ باشد.

چگونه دکوراسیون پذیرایی تان رامتحول کنید؟
تولیدی سرویس خواب دو نفره -مبل افرا

دکوراسیون داخلی مانند دکوراسیون پذیرایی کوچک، تدارک و ترتیب دادن دکور برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ نیز می‌تواند به‌اندازه کافی چالش‌برانگیز باشد. بسیاری از صاحب‌خانه‌ها در مواجه با یک اتاق بزرگ خالی دست‌پاچه می‌شوند. با این‌همه، دکوراسیون پذیرایی بزرگ به‌خاطر داشتن فضای بیشتر برای انتخاب مبلمان و رنگ دیوارها نیار به دقت و وسواس بیشتری دارد. در این مقاله، نکات و ایده‌هایی نو برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ مطرح شده تا چیدمان پذیرایی‌ را به بهترین شکل و با زیباترین طرح‌ها انجام شود.

مبلمان مناسب برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ

استفاده از مبلمان مختلف در طراحی دکوراسیون پذیرایی بزرگ برای ایجاد فضای مجزا که در عین‌ حال با هم هماهنگ هستند، بسیار مفید است. برای مثال، در یک پذیرایی بزرگ، احتمالا فضای مخصوصی برای تماشای تلویزیون، گفت‌وگو، کتاب‌خواندن یا بازی نیاز است که بهتر است دکور تمام این فضاها در عین متفاوت بودن، با هم هماهنگی داشته باشند.

اندازه‌ی مبلمان را باید نسبت به اندازه‌ی اتاق مدنظر قرار داد. اگر سقف اتاق کوتاه است، برای اینکه آن را بلند جلوه داد، مبلمان‌ را از بین مدل‌های کوتاه باید انتخاب کرد اما اگر پذیرایی‌ سقف بلندی دارد، مبلمان با طراحی کوتاه در چنین فضایی گم خواهد شد.

در یک پذیرایی بزرگ، از چسباندن مبل‌ها به دیوار اجتناب شود. چنین چیدمانی در یک فضای بزرگ حس عجیبی به‌‌وجود می‌آورد. ممکن است این حس به مهمان‌ها نیز منتقل شود و ناخودآگاه آنها را مجبور کند با صدای بلند صحبت کنند. مبلمان را با فاصله سه قدم از هم باید قرار داد تا فضایی گرم و صمیمی به‌وجود آید.

در یک فضای بزرگ، استفاده از مبلمان با طراحی کروی نسبت به طراحی‌های مدرن و ساده یا طرح‌های آنتیک فرانسوی جلوه‌ی بهتری خواهد داشت. کاناپه‌های بزرگ با روکش‌های سراسر و صندلی‌های دسته‌دار می‌توانند سردی فضا را بگیرند و حالتی صمیمی به‌وجود بیاورند.

برای داشتن فضایی بهتر، از المان‌های معماری مثل ستون‌ یا گچ‌بری‌ نیز در دکوراسیون پذیرایی بزرگ استفاده می‌شود. این گزینه‌ها می‌توانند زیبایی و جذابیت بیشتری به اتاق‌های بزرگ ببخشند.

دکور مناسب پذیرایی بزرگ

تنها به این دلیل که پذیرایی بزرگ است نمی‌توان آنجا را پر از خرت‌وپرت کرد. هر قسمت از یک اتاق بزرگ بخش مهمی است که به بهسازی فضای کل کمک می‌کند. برای جلوگیری از پر کردن فضا با وسایل زیاد، به‌دنبال وسایل دکوری بزرگ باید بود. خرید آثار هنری، گلدان یا گیاه‌ها در سایز بزرگ گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر کلکسیون کوچکی از وسایل وجود دارد که قرار است در دکوراسیون پذیرایی بزرگ خانه‌ به نمایش گذاشته شود، آنها را به گروه‌های سه تایی تقسیم باید کرد؛ سه گلدان، سه قاب یا چیزهای دیگر. چشم با دیدن این وسایل آنها را یک واحد کل می‌بیند و در نتیجه از گم شدن اشیا در فضا جلوگیری می‌شود.

از دکوراسیون برای تعریف هر بخش از یک اتاق بزرگ استفاده شود. مثلا، ستون‌‌های بازسازی‌شده می‌تواند برای ایجاد فضای خانوادگی مناسب باشد. قفسه‌های کتاب‌ که بین فضای اتاق قرار می‌گیرند می‌تواند یک فضای کتاب‌خوانی مجزا را شکل دهد. فرش و قالیچه‌ یک انتخاب عالی برای داشتن فضای استراحت و گفت‌وگو به‌حساب می‌آید.

رنگ و نقش در دکوراسیون پذیرایی بزرگ

هنگام انتخاب رنگ‌بندی، این نکته را مدنظر باید قرار داد که تعداد زیاد رنگ‌ها در یک فضای بزرگ، به‌اندازه‌ی فضاهای کوچک، تحمل‌ناپذیر است. برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ، بهتر است رنگ اسباب و وسایل بزرگ و اصلی از بین رنگ‌های خنثی انتخاب شود. می‌توان از رنگ‌های تند برای ایجاد پیوستگی در فضاهای اتاق استفاده کرد.

در یک پذیرایی بزرگ، رنگ‌های تیره یا خنثی حس راحتی را ایجاد می‌کنند. رنگ‌های سیر یا روشن در ترکیب با رنگ‌بندی گرم یا خنثی نیز همین حس را به‌وجود می‌آورند. سفید گرم، کرمی یا رنگ‌های خنثیِ گرم مثل خاکستری را به‌عنوان رنگ اصلی در نظر باید گرفت. سپس از رنگ‌های روشن‌تر با تنالیته‌ی سرد استفاده شود تا حسی گرم و درعین‌حال پرجنب‌وجوش انتقال داده شود.

تغییر در اندازه‌ی طرح‌ و بافت، راهی عالی برای ایجاد کنتراست و زیبایی در یک پذیرایی بزرگ است. در یک فضای بزرگ می‌توان از نقش‌های درشت استفاده کرد، اما باید مراقب بود که با بی‌توجهی آنها را کنار هم قرار نداد. مثلا برای ایجاد یک کنتراست دلپذیر، طرح چهارخانه ریز را با طرح گلدار درشت ترکیب کرد و در کنارش از یک پارچه به‌رنگ خنثی یا تک‌رنگ درخشان استفاده کرد.

برای دکوراسیون پذیرایی بزرگ، می‌توان همه‌ی دیوارها را یک رنگ کرد و یا از تنالیته‌های مختلف روی هر دیوار استفاده کرد. وقتی از چند رنگ استفاده می‌شود، در نقطه‌ی پایانی، مثلا در گوشه‌ی دیوار یا در جزئیات معماری (مثل شروع ستون‌ها)، رنگ را عوض کرده تا تغییر رنگ‌ها با هم هماهنگ شوند. برای ایجاد منظره‌ای یک‌پارچه، از رنگ دیوارها در پارچه‌ی مبل، پرده و یا دیگر اجزای دکوراسیون هم استفاده شود.

در زمان خرید مبل راحتی و یا خرید مبل ال، برای همگونی انها باید دقت بسیار داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مبل افرا

ما عقیده به کار داریم. عقیده داریم کار برای ما پول در می‌آورد. شیوه بسیاری از همکارنمان را نمی‌پسندیم که می‌خواهند از یک دست کار تمام خرج زندگی‌شان را در بیاورند. این را دوست نداریم. باید کار برای ما مشتری بیاورد و مشتری برای ما سود. هر کسی یک جور زندگی می‌کند، اساس نامه زندگی ما هم اینطور است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل