اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805283970511576

آشنایی با تراشه تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته

کد: 139805283970511576

http://bit.ly/31XLZY9

، تهران , (اخبار رسمی): حسگر تصویر بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته است که وظایفی مهم را برعهده دارد.

آشنایی با تراشه تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته
آشنایی با تراشه تصویر EFFIO CCD دوربین مداربسته

بخشی از اجزای تشکیل دهنده یک دوربین مدار بسته حسگر تصویری است. وظیفه این جزء رساندن نور به لنز دوربین از طریق تبدیل آن به سیگنال‌های الکتریکی است. در ساختار دوربین‌های مدار بسته از دو نوع سنسور تصویر CMOS و CCD استفاده می‌شود.

سنسور EFFIO که مخفف عبارت (Enhanced Features and Fine Image Processor) است دارای ویژگی‌های خاصی است که آن را از هم ردیفان خود متمایز می‌سازد. از جمله این ویژگی‌ها این است که از لحاظ فرکانس خروجی، سنسور EFFIO فرکانس خروجی به مراتب بالاتری دارد. همچنین رزولوشنی که این چیپ تصویر ارائه می‌کند بسیار پیشرفته تر بوده و فارغ از تکنولوژی مگاپیکسلی در دوربین‌های تحت شبکه است. با توجه به نحوه پردازش تصاویر در این تکنولوژی، امکان دستیابی به تصاویر با وضوح بالاتر میسر است.

در دوربین‌هایی که مجهز به سنسور EFFIO هستند سیستم پیشرفته تصحیح و ارتقا رنگ‌ها در تصاویر وجود دارد که رنگ‌هایی زنده و واقعی را به نمایش می‌گذارند. در مورد وجود نویز در تصاویر نیز از هر دو تکنولوژی ۲D-DNR و ۳D-DNR برای کاهش نویز تصاویر استفاده می‌کند. چیپ‌های تصویر EFFIO از دسته سنسورهای CCD هستند که توسط شرکت سونی تولید می‌شوند این سنسورها دارای قابلیت‌های ویژه‌ای بوده، نسبت به نور حساسیت بالایی داشته و کیفیت رنگ‌ها در تصاویر حاصل از آنها نیز مناسب است.

لازم به ذکر است که با استفاده از این تکنولوژی امکان دستیابی به کیفیت بالای تصویر در حالت زوم الکترونیکی (E-ZOOM) نیز امکان پذیر است. زیرا در حالتی که لنز دوربین بر روی نقطه خاصی متمرکز می‌شود از کیفیت تصویر کاسته شده اما با وجود این سنسور این مشکل تا حد زیادی برطرف شده است؛ به نحوی که برای مثال در دوربینی با قابلیت زوم بالا بدون افت کیفیت تصویر این کار انجام می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت پفاو

شرکت پفاو با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه تامین تجهیزات فنی و اجرا سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه و آنالوگ، سیستم های کنترل الکترونیک تردد و حضور و غیاب، پروژه های شبکه و فیبرنوری، سیستم های هوشمند سازی ساختمان و اطفا و اعلام حریق با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص، فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار