اطلاعات تماس
  • 021880*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806244040012088

6 قانون قدرتمند طراحی دکوراسیون داخلی

کد: 139806244040012088

http://bit.ly/2nvb4uZ

، تهران , (اخبار رسمی): وقتی شخصی وارد خانه‌ای می‌شود اولین چیزی که به چشم او می‌آید وسایل آن از قبیل مبل، فرش، میز ناهارخوری، لوستر، انواع تابلو، گلدان و … است که اگر به درستی و زیبایی اصول چیدمان و انتخاب آنها رعایت شده باشد مجذوب طراحی دکوراسیون آن خانه خواهد شد.

6 قانون قدرتمند طراحی دکوراسیون داخلی 2019
طراحی دکوراسیون 1000 دکور

امروزه گروهی از افراد در جامعه وجود دارند که وظیفه این چیدمان را بر عهده دارند که به آنها دکوراتور یا طراح دکوراسیون داخلی می‌گویند. اصولا دکوراتورها دارای ذهنی سرشار از خلاقیت و ایده هستند که می‌توانند طبق سلیقه افراد و علاقه‌مندی آنها یک دکوراسیون داخلی منزل و یا دکوراسیون اداری شیک و متفاوت برای آنها خلق کنند که با ورود به خانه سرشار از آرامش و جذابیت برای افراد باشد.

فرق طراح دکوراسیون و طراح داخلی چیست؟

بسیاری از افراد، طراح دکوراسیون داخلی و طراح داخلی را هم معنی می‌دانند؛ اما باید گفت که این دو تفاوت بسیاری با هم دارند.

همانطور که اشاره شد، طراح دکوراسیون داخلی، گروهی از افراد هستند که وظیفه ترکیب و چیدمان وسایل منزل (از جمله کاغذ دیواری، رنگ ساخنمان، انواع مبل، لوسترها، تابلوها، فرش‌ها، و سایر لوازم تزئینی و دکوری)؛ متناسب با درخواست مشتری و سلایق او را دارد.

اما طراح داخلی کیست؟ طراح داخلی در واقع کسی است که شکل و فرم داخلی ساختمان را پیاده‌سازی می‌کند و همواره در کنار معمار ساختمان و با توجه بر اصول و قواعد طراحی معماری کار خود را پیش می‌برد و گاهی در صورت نیاز برای اجرای طرح داخلی ساختمان می‌تواند با معمار ساختمان به توافق برسد و معماری ساختمان را طبق قواعد استاندارد تغییر دهد.

هیچگاه یک طراح دکوراسیون منزل نمی‌تواند کار یک طراح داخلی را انجام دهد زیرا برای انجام طراحی داخلی نیاز به مدرک است؛ اما یک طراح داخلی در صورت برخوردار بودن از ذهنی خلاق و هنرمند به راحتی می‌تواند یک طراح دکوراسیون منزل باشد.

6 قانون قدرتمند دکوراسیون داخلی 2019 برای الهام گرفتن در طراحی دکوراسیون منزل در ادامه آورده شده است.

1. استفاده از نورپردازی متفاوت: روشنایی و استفاده از نورهای مختلف در طراحی دکوراسیون منزل یکی دیگر از نکات شایان ذکر است؛ استفاده از هالوژن‌ها و لوسترها در خانه جدا از جذابیت ظاهری باعث ایجاد حس و حال مختلف برای افراد می‌شود. به عنوان مثال استفاده از نور کم و ملایم یک فضای احساسی و رومانتیک را پدید می‌آورد در صورتی که استفاده از نور زیاد هیجان و انرژی را با خود همراه دارد. پس باید سعی کرد از نورهای مختلف برای ایجاد هر نوع فضایی که احتیاج است استفاده کرد.

2. افراط نکردن در دنبال کردن مد: اگر شخصی از آن دسته افراد است که به مد و رایج شدن وسایل و لوازم منزل علاقه‌مند است پیشنهاد می‌شود که برای دکوراسیون داخلی منزل خود در این زمینه زیاده‌روی نکند، به عنوان مثال اگر فرض شود طرح‌های شلوغ مدتی است که بین مردم باب شده است، نباید تمام خانه خود را پر از طرح‌ها و وسایل شلوغ کرد بلکه می‌توان با استفاده از یک تابلوی شلوغ و یا چند کوسن با طرح شلوغ جلوه به روز و متفاوتی به خانه خود داد.

3. استفاده از کف پوش مناسب با ابعاد خانه: تاثیر استفاده از کف پوش مناسب در طراحی دکوراسیون شاید برای برخی از افراد مهم به نظر نرسد اما باید اشاره کرد که برای خانه هایی با ابعاد کوچک حتما از کف پوش‌هایی در ابعاد کوچک استفاده شود تا خانه بزرگ‌تر به نظر برسد. به طور کلی برای خانه‌های کوچک از کف پوش‌هایی با ابعاد کوچک و برای خانه‌هایی بزرگ از کف پوش‌هایی با ابعاد بزرگ باید استفاده کرد.4. لایه‌های روشنایی متفاوت در طراحی دکوراسیون منزل در نظر گرفته شود: طراحی مناسب ویا نامناسب روشنایی در دکوراسیون اتاق می‌تواند تاثیر زیادی در خلق و خوی اتاق داشته باشد. باید تلاش خود را کرد که نور از زاویه‌های مختلف به اتاق روشنایی برسد. باید سعی کرد فقط از لامپ یا لوستر ویا هرچیز روشنایی روی سقف استفاده نشود.

به تابش نور و روشنایی از گوشه‌های اتاق توجه خاصی داشت. این نوع روشنی‌ها یاعث می‌شود دکوراسیون منزل بهتری برای افزایش خلق و خوی بهتر داشت.

5. انتخاب و چیدمان صحیح مبل: یکی از عدم همخوانی‌هایی که در بسیاری از خانه‌های کوچک دیده می‌شود استفاده نادرست از مبل است. خرید مبل مناسب نیز از دیگر موارد مهم در دکوراسیون داخلی است. باید در نظر گرفت که برخی افراد دارای خانه‌هایی کوچک هستند و به دلیل علاقه به سبک خاصی از مبل، مبلی را انتخاب و خریداری می‌کنند که برای خانه آنها بزرگ است و جدا از دست و پا گیر بودن باعث می‌شودکه پس از مدت کمی مجددا هزینه‌ای اضافی بابت خرید مبل بپردازند. پس بهتر است هنگام اقدام به خرید مبل خانه، متراژ خانه را در نظر گرفت، سپس اقدام کرد.

6. آویز کردن صحیح قاب‌ها: اگر قرار است بر روی یک دیوار، تنها یک قاب عکس یا تابلو نقاشی آویزان شود می‌توان بر حسب رعایت استاندارد در هر جای دیوار آن را استفاده کرد اما برای آویزان کردن چندین قاب بر روی یک دیوار باید سعی کرد، آنها را در کنار هم یا بر روی هم قرار داد و فاصله‌ای حدود پنج تا 10 سانتی‌متر بین هر قاب را رعایت کرد تا زیبایی هر قاب نمایان شود و از فاصله انداختن زیاد بین هر قاب خودداری شود.

مشاوران 1000decor انواع ایده‌های ناب، کاربردی و متناسب با سلیقه مشتریان را به ارمغان می‌آورد. علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این مجموعه مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دفتر معماری و طراحی دکوراسیون هزار دکور

شرکت طراحی دکوراسیون 1000 دکور (مسئولیت محدود) به مدیریت آقایان امیری و سلیمانی با هدف ارتقاء سطح طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی فعالیت حرفه ای خود را آغاز نمود. این شرکت با بهره گیری از توان بالای نیروهای متخصص و زبده می کوشد تا با استفاده از نوآوری در طراحی به نیازهای روز افزون در این مقوله پاسخ دهد.

اطلاعات تماس
  • 021880*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل