اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806274055412057

هر آنچه لازم است در مورد تورنتو کانادا بدانید

کد: 139806274055412057

http://bit.ly/32NF8Rj

، شیراز , (اخبار رسمی): تورنتو مرکز استان انتاریو و بزرگ‌ترین شهر کانادا است. تورنتو 2 میلیون و 732 هزار نفر جمعیت دارد و بعد از شهرهای مکزیکوسیتی، نیویورک و لس‌انجلس، بزرگ‌ترین شهر آمریکای شمالی است. بسیاری از ساکنان تورنتو، اصالتاً ایرانی هستند که بیش‌تر در محله‌های ویلو دیل و ریچموند هیل سکونت دارند.

هر آنچه لازم است در مورد تورنتو کانادا بدانید!
تورنتو کانادا

تورنتو مرکز استان انتاریو و بزرگ‌ترین شهر کانادا است. کلمه‌ی «تورنتو» از واژه‌‌ی «تکارونتو» گرفته شده است. در زبان سرخ‌پوستان آمریکای شمالی، تورنتو یعنی «جایی که درختان بر روی آب ایستاده‌اند».

طولانی‌ترین خیابان دنیا و دومین برج بلنددنیا (برج ملی کانادا یا سی‌ان‌تاور) در تورنتو است. از نظر تنوع قومی، متنوع‌ترین کلان‌شهر کانادا و یکی از بزرگ‌ترین شهرهای چندفرهنگیِ دنیاست. تورنتو در واقع، شهر مهاجران است. نیمی از ساکنین این کلان‌شهر در خارج از کانادا به دنیا آمده‌اند و هر سال تقریبا صد هزار مهاجر جدید به این شهر مهاجرت می‌کنند. در همین ده‌ سال گذشته، جمعیت چینی‌های 15 درصد، جمعیت هندی‌ها 25 درصد و جمعیت فیلیپینی‌های این شهر 30 درصد افزایش یافته است.

تورنتو یکی از ده شهر قدرتمند اقتصادی جهان و یکی از شهرهای به سرعت در حال رشد در میان کشورهای صنعتیِ گروه 7 (جی 7) و پایتخت مالیِ‌ کانادا است. خیابانِ بی (بی. ‌استریت)، در واقع، وال‌استریت کاناداست. نه تنها اصلی‌ترین بازار سهام کانادا، یعنی بازار بورس تورنتو (هفتمین بازار بورس بزرگ دنیا از حیث ارزش بازار) در این خیابان واقع است، بلکه دفتر مرکزی اکثر بانک‌ها و شرکت‌های خدمات مالی نیز در همین خیابان قرار دارند.

کلان‌شهر تورنتو یا همان «تورنتوی بزرگ»، مرکز عمده‌ی فعالیت‌های های‌تک نیز است و امروزه اکثر کارآفرینان و متخصصان تکنولوژی تورنتو را به شهرهای دیگر ترجیح می‌دهند. خدمات مالی، بیمه، خدمات بهداشتی و درمانی، علوم، های‌تک و حوزه‌های هنری، هزاران نفر از ساکنان را به استخدام خود در آورده‌اند. با توجه به ساخت‌ و سازهای فراوانی که در این شهر جریان دارد، افراد بسیار فراوانی در صنعت ساخت و ساز مشغول به کار هستند.

با توجه به این که هر ساله حدود 20 میلیون گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند، تورنتو یکی از برترین مقاصد گردشگری کانادا محسوب می‌شود و این بدان معنا است که فرصت‌های شغلی بسیار زیادی در بخش‌های هتلداری و گردشگری در این شهر وجود دارد، افراد برای وارد شدن به خاک کانادا به ویزای توریستی کانادا احتیاج خواهند داشت.

آموزش نیز یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های اشتغال و استخدام در کلانشهر تورنتو است. در این شهر بیش از 70.000 دانش‌آموز و دانشجو زندگی می‌کنند و تعداد شاغلین در دانشگاه‌ها و مدارس، قریب به 12.000 نفر است. دانشگاه تورنتو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های دنیا محسوب می‌شود. دانشگاه یورک، دانشگاه رایِرسون، و کالج هنر و طراحیِانتاریو نیز در شهر تورنتو واقع شده است.

این شهر که ابتدا در سال 1793با نام اقامتگاه یورک نام‌گذاری شده بود از حمله‌ی سربازان آمریکایی در جنگ 1812 جان به در برد و در سال 1834، تورنتو نامیده شد. اگرچه تورنتو در خلال قرن نوزدهم به رشد خود ادامه داد، اما در سال 1904، آتش‌سوزی وسیعی این شهر را ویران کرد و فقط 20 هکتار از این سرزمین از آتش‌سوزی جان سالم به در برد. سَنت لارنس مارکت (تاسیس 1844) که امروزه یکی از ایستگاه‌های محبوب غذاخوری است یکی از معدود ساختمان‌های به جا مانده از آن حریق گسترده است.

معماریِ امروزینِ تورنتو ترکیبی از معماری تاریخی و مدرن است. یکی از بهترین نمونه‌های این آمیزش معماری نو و کهن را می‌توان در موزه‌ی سلطنتی انتاریو مشاهده کرد. این موزه، ساختمانی باشکوه و الهام‌گرفته از سبک بریتانیایی است و دارای بخشی است که تازه به ساختمان افزوده شده است و شبیه هرمی شیشه‌ایاست که به نظر می‌رسد از لبه‌ی ساختمان، آویزان است.

تورنتو بر کرانه‌ی دریاچه‌ی انتاریو واقع شده است. مرکز شهر تورنتو که از دریاچه‌ی انتاریو آغاز می‌شود تا شمال گسترده شده است و شامل مناطق تجاری و مالی، بندرگاه و ترکیبی از محله‌هایی با کاربری تجاری و مسکونی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر به شماره ثبت ۴۵۵۷۴ به عنوان یک موسسه قانونی ثبت شده تحت مدیریت دکتر غلامرضا سلطانفر وکیل پایه یک و با سابقه و مبرز دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و با برخورداری از یک تیم حقوقی و اداری و دفتری منسجم و متشکل از وکلا و مشاوران باتجربه دادگستری و پر سابقه مهاجرتی و با داشتن موسسه مهاجرتی مستقر در تورنتو کانادا، تهران و شیراز و با برخورداری از تیم حقوقی و اداری مقیم در کانادا و داشتن کارگزاران مستقیم و موثق در دیگر کشورها و با رویکردی نوین و متفاوت و نگرشی مشتری مدارانه و توام با صداقت و احترام و با اشراف و اطلاعات کامل نسبت به آخرین و جدیدترین قوانین و مقررات و تشریفات اداری مربوط به حوزه مهاجرت و با اطلاع کامل از شیوه های مختلف مهاجرتی و اقامتی و با ملحوظ نمودن شرایط متقاضیان مهاجرت بهترین گزینه و شیوه اقدام را برای مشتریان خود انتخاب نموده و تا پایان مسیر و حتی پس از صدور کارت اقامت مشتریان خود را همراهی کامل خواهد نمود.

اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | شهر و جامعه