اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807124098912057

بررسی شرایط لازم و نحوه مهاجرت به کانادا

کد: 139807124098912057

http://bit.ly/2Oive6p

، شیراز , (اخبار رسمی): کانادا کشوری مهاجرپذیر است اما برای مهاجرت به کانادا باید ابتدا مقدمات و ملزومات آن را فراهم و فرایند دریافت ویزا یا اقامت دائم آن را طی کرد.

مهاجرت به کانادا با موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر
بررسی شرایط لازم و نحوه مهاجرت به کانادا

عمده موسسات ارائه دهندۀ خدمات مهاجرتی، فرایندی پیچیده و دشوار را برای مراجعین خود ترسیم می‌کنند و متقاضیان مهاجرت نیز معمولاً همین دشواری‌ها و پیچیدگی‌ها را در ذهن دارند. با وجود اینکه فرایند مهاجرت و پیمودن روال‌های اداری و غیراداریِ آن کمابیش فنی و طولانی است، در ادامه برخی از روش‍‌های رایج مهاجرت به کانادا را به زبانی بسیار ساده بیان شده است.

ویزای مالتیپل کانادا

شیوه مرسوم رفتن به کانادا به عنوان توریست، اخذ ویزای مولتی کانادا است. ویزای مالتیپل در واقع یک ویزای توریستی است، با این تفاوت که طول مدت آن زیاد است و دارنده‌ی این ویزا می‌تواند بدون محدودیت، وارد کشور کانادا شود، مدتی طولانی در آن‌جا بماند، شهر مورد نظر خود برای کار و زندگی در آن کشور را ارزیابی و نهایتاً فرایند مهاجرت خود را آغاز کند. طول مدت ویزای مالتی، ده سال است اما از آن‌جا که دارندگان پاسپورت ایرانی، هر پنج سال یک‌بار مجبورند پاسپورت خود را تمدید کنند، عملاً ویزای مولتی کانادا برای دارندگان پاسپورت ایرانی، پنج سال بیش‌تر نخواهد بود.

برای دریافت ویزای مالتیپل کانادا به مدارکی نیاز است که معمولا برای دریافت هر نوع ویزای دیگری لازم است و داشتن این مدارک شانس متقاضی را جهت دریافت ویزای مولتی کانادا افزایش می‌دهند.

این مدارک عبارت‌اند از:

  •  اصل پاسپورت شخص‌ متقاضی
  •  اصل‌ و ترجمه رسمی شناسنامه متقاضی
  • دعوت‌نامه (در صورت نداشتنِ دعوت‌نامه، بهتر است شخص متقاضی سابقه حداقل دو بار ورود به کشورهای حوزه شینگن را داشته باشد)
  • عکس پرسنلی
  • مدارک اثبات تمکن مالی (ترجمه‌ی رسمی به زبان انگلیسی)
  • اصل و ترجمه‌ی رسمی مدارک شغلی (گواهی اشتغال، سابقه‌ی بیمه،...)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی سلامت

پس از آماده کردن این مدراک، می‌توان پس از تعیین وقت قبلی، خود رأساً به سفارت کانادا مراجعه ، مدارک را تحویل داد، فرم درخواست ویزای مالتیِ کانادا را در محل سفارت پر کرد و پس از صدور ویزا، آن را شخصاً از سفارت تحویل گرفت(فراموش نشود که در حال حاضر کانادا هیچ سفارت‌خانه و کنسول‌گری‌ در ایران ندارد. پس متقاضیان ایرانی، باید به سفارت‌خانه‌های کانادا در کشورهای دیگری مثل ترکیه یا امارات مراجعه کنند).

 یک روش دیگر هم وجود دارد که به‌جای مراجعه‌ی حضوری، می‌توان از یک آژانس یا وکیل مجرب برای انجام این امور استفاده کرد. 

مهاجرت به کانادا از طریق تخصص و مهارت های شغلی (اسکیل وورکر)

اسکیل وورکر در واقع اشاره به افرادِ برخوردار از تخصص و مهارت‌های شغلی دارد. یکی از طرح‌های کانادا برای پذیرش مهاجر، برنامه‌ای با عنوان اسکیل وورکر کانادا است. طبق این طرح، کانادا از مهاجرت کارگران و متخصصان که سابقه‌ی کار در کشورهای دیگر دارند و مایل به مهاجرت و اقامت دائم در این کشور هستند استقبال می‌کند و ویزای آن‌ها را در قالب طرح‌هایی چون «اکسپرس انتری» (یا ورودِ سریع) صادر می‌کند. استفاده از این گزینه، نیازمند سوابق و مدارکی است که مهم‌ترینِ آن‌ها عبارت‌اند از سابقه‌ی کار تخصصی در خارج از کانادا، تسلط به زبان (انگلیسی یا فرانسوی) و مدرک تحصیلیِ مرتبط با شغلِ متقاضی. این سه مورد، معیارهای اصلیِ استفاده از گزینه‌ی اسکیل وورکر هستند.

اگر متقاضی سه معیار فوق را دارا بود، آن‌گاه سایر معیارها در مورد وی ارزیابی می‌شود تا مشخص شود که آیا او صلاحیت مهاجرت به کانادا به عنوان یک نیروی کار متخصص را دارد یا خیر. این معیارهای ثانویه مربوط به مقولاتی چون سن متقاضی، مقدار سابقه‌ی کار او، سطح مهارت‌های زبانی، داشتنِ پیشنهاد شغلی در کانادا، نامزدی استانی و امثال آنها هستند که هر کدام از آن‌ها نمره‌ای برای داوطلب دارند و جمع نمرات متقاضی، در رقابت با نمرات سایر متقاضیان، تعیین‌کننده‌ی پذیرش یا رد درخواست مهاجرت او خواهند بود.

در کنار سیستم مهاجرت از طریق برنامه فدرالی، برنامه مهاجرت استانی (PNP)  نیز وجود دارد و بعضاً توسط ادارۀ مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا به استان‌های مختلف نیز این اجازه داده می‌شود که متناسب با نیازها و اقتضائات بومی و منطقه‌ای و کمبودها در حوزه بازار کار و نیروی انسانی نسبت به پذیرش و جذب مهاجرین واجد الشرایط اقدام کنند. معمولاً به دلیل بالا رفتن سطح امتیازات در روش اکسپرس اینتری و اینکه افراد کمی در روش اکسپرس اینتری مورد انتخاب قرار می‌گیرند، روش مهاجرت از طریق برنامه استانی گزینه بهتری بوده و بیشتر مورد استقبال واقع شده است.

کارآفرینی در کانادا

وقتی صحبت از ویزای اقامت دائم کانادا از طریق کارآفرینی در این کشور می‌شود باید به یاد داشت که در اکثر موارد، منظور این نیست که فرد، لزوماً سرمایه‌ای را با خود به کانادا بیاورد و فقط با همان سرمایه، مقیم این کشور شود. در بیشتر موارد، منظور از اقامت از طریق کارآفرینی در کانادا، این است که متقاضی باید سرمایه‌ی لازم برای تاسیس و راه اندازی، یا مدیریت، یا خرید یک کسب و کار در کانادا را داشته باشد. پس طبیعتاً خود سرمایه‌گذاری معمولاً باید با روش‌هایی چون تاسیس یک استارت‌آپ جدید یا خرید و مدیریتِ یک بیزینسِ قدیمی‌تر در کانادا همراه باشد که هر یک از این گزینه‌ها، اولاً نیازمند سرمایه‌ی اولیه‌ی متفاوتی هستند و ثانیاً شرایط‌شان از استانی به استان دیگر در کانادا فرق می‌کند.

بر اساس آخرین تغییرات قوانین مهاجرتی در سال 2019 به صورت مستقیم در روش کارآفرینی کارت اقامت دائم کانادا صادر نمی‌شود بلکه بدواً یک ویزای کاری و سرمایه گذاری برای شخص کارآفرین و خانوادۀ وی صادر می‌شود و شخص کارآفرین لازم است ظرف مدت 2 سال نسبت به راه اندازی کسب و کار خود اقدام و کارمندان لازمه را استخدام و مالیات‌های مربوطه را پرداخت کند و کسب و کار وی در این مدت برقرار و فعال باشد و گزارش عملکرد و ادارۀ کسب و کار خود را به اداره مهاجرت کانادا و اداره ایالتی گزارش و پس از فعالیت کسب و کار در مدت 2 سال و تایید این موضوع توسط بازرسان ادارۀ مهاجرت برای شخص کارآفرین کارت اقامت دائم صادر می‌شود.

سرمایه گذاری در کانادا

بر خلاف روش کارآفرینی، در روش سرمایه گذاری متقاضی می‌تواند فقط با آوردن سرمایه به کانادا، اقامت دائم این کشور را دریافت کند. معمولاً در روش سرمایه گذاری الزامی جهت ارائه مدرک زبان در سطوح پیشرفته وجود ندارد و در برخی ایالت‌ها مثل کبک شرط ارائه مدرک زبان برای سرمایه گذاران وجود ندارد.

 مبالغ سرمایه گذاری نیز در ایالت‌ها و شهرهای مختلف بزرگ یا کوچک،  متفاوت است. (روش سرمایه گذاری 100 هزار دلاری، روش سرمایه گذاری 150 هزار دلاری، روش سرمایه گذاری 220 هزار دلاری یا روش سرمایه گذاری 800 هزار دلاری و ... ).

به عنوان مثال در تمام استان‌های کانادا (به جز کبک)، فرد می‌تواند با آوردنِ حداقل 800 هزار دلار به کانادا و سپردن و تودیع این مبلغ نزد یکی از بانک‌های فدرال این کشور، برای خود و خانواده‌اش اقامت دائم دریافت کند. شرط بهره‌مندی از این گزینه، آن است که متقاضی، این مبلغ را به‌صورت تضمینی به مدت پنج سال در بانک سپرده‌گذاری کند. در این پنج‌سال، سپرده‌ی متقاضی از جانب دولت کانادا بلوکه خواهد شد و متقاضی اجازه‌ی برداشت از حساب خود را نخواهد داشت. پس از پنج سال، بانک کانادایی مبلغ را عیناً (بدون هر گونه سودی) به وی بازخواهد گرداند.

وکیل و مشاور مهاجرتی

هیچ تضمینی برای دریافت ویزای مالتیپل یا ویزای اقامت دائمی کانادا وجود ندارد و هر شخص حقیقی یا حقوقی‌ که از همان ابتدا و بدون بررسی مدارک و سوابق، ادعا کند که امکان مهاجرت به‌صورت تضمینی در فلان مدت مشخص را فراهم خواهد کرد، ادعایی نابجا کرده است.

واقعیت این است که افراد فراوانی هستند که سودای مهاجرت به این کشور را دارند، اما به دلیل ناآگاهی از شرایط مهاجرت یا ناآگاهی از زمان‌های مقرر برای ثبت‌نام‌ها و پرکردن فرم‌ها و ارسال مدارک، درخواست مهاجرت‌ آنها رد می‌شود. فردی که بخواهد خودش مستقلا و بدون کمک‌ گرفتن از یک وکیل مهاجرتیِ خوب، تمام مراحل مهاجرت را طی کند، بی‌تردید در میانه‌ی راه دچار سردرگمی‌های و غفلت‌های متعددی خواهد شد. به همین دلیل، منطق حکم می‌کند با صرف هزینه‌ای معقول، تمام امور مهاجرتی خود را به آژانس یا وکیل مجرب و باسابقه‌ای بسپاریم که کارش به صورت حرفه ای و تمام‌وقت انجام امور مهاجرتی است.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر به آدرس rahpouyan-mohajer.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر به شماره ثبت ۴۵۵۷۴ به عنوان یک موسسه قانونی ثبت شده تحت مدیریت دکتر غلامرضا سلطانفر وکیل پایه یک و با سابقه و مبرز دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و با برخورداری از یک تیم حقوقی و اداری و دفتری منسجم و متشکل از وکلا و مشاوران باتجربه دادگستری و پر سابقه مهاجرتی و با داشتن موسسه مهاجرتی مستقر در تورنتو کانادا، تهران و شیراز و با برخورداری از تیم حقوقی و اداری مقیم در کانادا و داشتن کارگزاران مستقیم و موثق در دیگر کشورها و با رویکردی نوین و متفاوت و نگرشی مشتری مدارانه و توام با صداقت و احترام و با اشراف و اطلاعات کامل نسبت به آخرین و جدیدترین قوانین و مقررات و تشریفات اداری مربوط به حوزه مهاجرت و با اطلاع کامل از شیوه های مختلف مهاجرتی و اقامتی و با ملحوظ نمودن شرایط متقاضیان مهاجرت بهترین گزینه و شیوه اقدام را برای مشتریان خود انتخاب نموده و تا پایان مسیر و حتی پس از صدور کارت اقامت مشتریان خود را همراهی کامل خواهد نمود.

اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش