اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804273864512057

ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

کد: 139804273864512057

http://bit.ly/2LBngEV

، شیراز , (اخبار رسمی): آمارهای پایان سال نشان می‌دهد که کانادا در سال 2018، بیش از 92.000 نفر را از طریق سیستم اکسپرس اینتری، به عنوان مقیم دائم این کشور پذیرفته است. گزارش جدید دولت فدرال کانادا نشان می‌دهد که این رقم، 41 درصد بیشتر از سال 2017 بوده است.

92.000 مهاجر، در سال 2018 از طریق اکسپرس اینتری وارد کانادا شده اند!
ورود به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

به گزارش رهپویان مهاجر آمارهای پایان سال نشان می‌دهد که کانادا در سال 2018، بیش از 92.000 نفر را از طریق سیستم اکسپرس اینتری، به عنوان مقیم دائم این کشور پذیرفته است. 

این گزارش که در تاریخ 2 ژولای انتشار یافت، بخشی از گزارش سالانه‌ی اداره‌ی مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) است. افزایش پذیرش مهاجران، در راستای افزایش پذیرشی صورت می‌گیرد که سه طرحِ مهاجرتی، تحت سیستم اکسپرس اینتری قرار گرفتند: طبقه‌ی اسکیلورکر فدرال، طبقه اسکیل ترِید فدرال، و طبقه دارای سابقه کار در کانادا.

دولت فدرال کانادا و بسیاری از استان‌ها و منطقه‌ها، برنامه‌هایی برای مهاجرت به کانادا دارند که از روش اکسپرس اینتری برای انتخاب کاندیدها استفاده می‌کند و به کاندیدها فرصت می‌دهد تا درخواست اقامت دائم کانادا بدهند.

پذیرش‌ها برای این برنامه‌ها از طریق سیستم اکسپرس اینتری، در سال 2018 افزایش چشمگیری داشته و انتظار می‌رود این افزایش تا سال 2021 نیز ادامه داشته باشد. بعلاوه، کانادا پذیرش مهاجران برای PNP را نیز افزایش داده. این افزایش در سال 2019، به 55.000 مورد پذیرش جدید منجر شده و طبق برنامه، قرار است این افزایش پذیرش مهاجران، تا سال 2021 ادامه داشته باشد.

بسیاری از کاندیدهای پذیرفته شده، در سال پیش پذیرفته شدند. اداره‌ی مهاجرت کانادا سال گذشته اقدام به افزایش پذیرش متقاضیان از طریق اکسپرس اینتری نمود که تعداد زیادی از این مهاجران، کاندیداهای های اسکیل فدرال بودند که در سال 2017 درخواست مهاجرت داده بودند و در سال 2018، درخواست‌شان پذیرفته شد و موفق به مهاجرت شدند. کاندیداهای دیگرِ اکسپرس اینتری که از طریق طرح نامزدی استانی (PNP) در سال 2018 درخواست مهاجرت داده بودند نیز سهم زیادی در افزایش تعداد کلی مهاجران به کانادا داشته‌اند. این تعداد مهاجرین، شامل خود متقاضیان اصلی و شامل اعضای خانواده‌ی آن‌ها می‌شود.

دعوت طبق برنامه اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری اقدام به قرعه‌کشی برای انتخاب کاندیدهای اسکیل ورکرِ فدرال، اسکیل ترید فدرال و افرادِ دارای سابقه کار در کانادا می‌کند.

کاندیدهای واجد صلاحیت برای هر برنامه، در طرح اکسپرس اینتری وارد می‌شوند و در آن‌جا بر طبق سیستم رتبه‌بندی جامع، به آن‌ها نمره‌ای تعلق می‌گیرد.

نمره‌های سیستم جامع رتبه‌بندی، بر اساس فاکتورهایی چون سن، میزان تحصیلات، سابقه‌ی کارهای مهارتی، و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (که هر دو، زبان‌های رسمی کانادا هستند) به افراد داده می‌شود. برای کاندیدهایی که بالاترین نمره را دریافت می‌کنند، دعوتنامه‌ی درخواست مهاجرت (برای اقامت دائم) داده می‌شود. پرونده‌های متقاضیان در این سیستم، هر دو هفته یک‌بار بررسی می‌شود.

گزارش‌های سالانه نشان می‌دهد که در سال 2018، تقریبا 280.000 نفر در سیستم اکسپرس اینتری ثبت نام کرده‌اند که 70 درصد از آن‌ها حداقل برای یکی از برنامه‌های اسکیل وورکر فدرال، واجد صلاحیت اعلام شده‌اند. کاندیداهای گروه اسکیل وورکر فدرال، حدود 53 درصد از کل دعوتنامه‌های صادر شده توسط سامانه‌ی رتبه‌بندی جامع را در سال 2018، به خود اختصاص داده‌اند (یعنی از مجموع 89.800 متقاضی، 47.523 نفر وارد سیستم اکسپرس اینتری شده‌اند).

این نتایج نشان می‌دهد سامانه‌ی رتبه‌بندی جامع (که از اواخر سال 2016 شروع به فعالیت کرده) تاثیر زیادی در پذیرش کاندیداهایی داشته که نمرات‌شان در حوزه‌ی سرمایه‌ی انسانی، بالاتر بوده است. به عبارت دیگر، با این سامانه، تعداد کاندیداهای گروه اسکیل وورکر و گروهِ دارای سابقه‌ی کار در کانادا، بیشترین پذیرش برای مهاجرت را داشته‌اند.

کاندیداهای گروه دارای سابقه‌ی کار در کانادا، دومین گروهِ بزرگی هستند که در سال 2018 دعوت‌نامه دریافت کردند. تعداد پذیرفته شدگان این گروه، 30.571 نفر بوده است. الباقیِ 904 نفر دیگری که مهاجرت‌شان پذیرفته شده، متعلق به گروه اسکیل ترید بوده‌اند.

71 درصد از کسانی که پذیرش شده‌اند، مدعیِ هیچ نوع امتیاز اضافی نبوده‌اند و فقط 5 درصد از آن‌ها، از کانادا پیشنهاد شغلی داشته‌اند.

تقسیم بندی پذیرش مهاجران بر مبنای طرح اکسپرس اینتری

دعوت بر اساس طرح نامزدی استانی (PNP)

نامزدی استانی، مهم‌ترین فاکتور در سیستم اکسپرس اینتری است و کسی که دارای نامزدی استانی باشد، در سامانه‌یرتبه‌بندی جامع، 600 نمره اضافی خواهد گرفت که این نمره، اقامت دائم فرد را تضمین می‌کند.

در سال 2018، در مجموع، 10.802 متقاضیِ اکسپرس اینتری دارای نامزدی استانی بودند که این تعداد، بیشتر از تعداد سال قبل (8.733 نفر) بوده است.  یعنی 12 درصد از کل دعوتنامه‌های صادر شده در سال 2018، متعلق به کسانی بوده که نامزدی استانی داشته‌اند‌. این درصد، تقریبا معادل با درصد مشابه در سال 2017 است.

پذیرش متقاضیان جدید برای اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری و نامزدی استانی نیز در سال 2018 افزایش داشته است. اونتاریو، نوا اسکوتیا، نیو برونزویک و بریتیش کلمبیا بیشتر تعداد پذیرش مهاجران در این طرح را داشته‌اند و تعداد پذیرفته‌شدگان اونتاریو، در همین یک سال، 3.082 مورد افزایش داشته است.

اداره مهاجرت کانادا می‌گوید که اونتاریو (که شهرهای بزرگی چون تورنتو و اتاوا را در خود جای داده) در سال 2018 مقصد 64 درصد کلِمتقاضان مهاجرت و اقامت دائم کانادا از طریق اکسپرس اینتری بوده است.

از مجموع 122.247 متقاضی استفاده از طرح اکسپرس اینتری در سال 2018، تعداد 78.838 متقاضی، اونتاریو را به عنوان مقصد خود ذکر کرده‌اند. استان‌های آلبرتا (با 8.868 متقاضی)، ساسکاچیوان (با 3.708 متقاضی) و نوا اسکوتیا (با 3.532 متقاضی) در رده‌های بعد قرار داشتند.

کدام شغل‌ها شانس بیشتری برای دعوت اکسپرس اینتری را دارند؟

مهندسین نرم‌افزار بیشتری آمار را در میان دعوت‌شدگان سال گذشته داشته‌اند و تحلیل‌گران و مشاوران سیستم‌های اطلاعاتی، رتبه دوم را به دست آورده‌اند. برنامه نویسان کامپیوتر نیز در میان این فهرست، سوم هستند و رتبه‌ی چهارم به حسابرسان مالی و دستیاران اجرایی تعلق داشته است.

کدام ملیت‌ها بیشترین آمار پذیرش اکسپرس اینتری را داشته‌اند؟

در سال 2018، شهروندان هندوستان، بیشترین آمار پذیرش از طریق اکسپرس اینتری را داشته‌اند به طوری که برای شهروندان هندی، 41.675 دعوتنامه (معادل 46 درصد از کل متقاضیان) صادر شده است.

رتبه بعدی که اختلاف بسیار زیادی با رتبه اول دارد، به شهروندان چینی متعلق است که آمار صدور دعوتنامه برای آن‌ها 6.248 مورد بوده است. رتبه‌ی بعدی به نیجریه تعلق دارد که در سال گذشته، 6.025 دعوتنامه برای شهروندان این کشور صادر شده است.

فاکتورهای تاثیرگذارِ سرمایه انسانی در اکسپرس اینتری

فاکتورهای سرمایه‌ی انسانی عبارت‌اند از فاکتورهای سن، میزان تسلط بر زبان انگلیسی، تحصیلات، و سابقه کار. این فاکتورها در ترکیب با هم، نمره‌ای را نشان می‌دهند که به نمره‌ی سامانه‌ی جامع رتبه‌بندی معروف است. سقف این نمره، 600 است.

آمار اداره مهاجرت به کانادا نشان می‌دهد که در سال 2018، 51 درصد از متقاضیانی که از طریق اکسپرس اینتری برای آنها دعوتنامه صادر شده، بین 20 تا 29 سال سن داشته‌اند. از نظر میزان تحصیلات، 48 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک پایان دوره‌ی فنی و حرفه‌ای داشته‌اند و 42 درصد نیز دارای مدرک کاردانی بوده‌اند. اکثر متقاضیان (60 درصد) سابقه کار در کانادا را نداشته‌اند و حدود 39 درصد از متقاضیان، دارای حداقل 5 سال سابقه کار در خارج از کانادا بوده‌اند.

به قول دیوید کوهن که مدیر یکی از شرکت‌های حقوقی-مهاجرتی در کانادا است، «تکامل سیستم اکسپرس اینتری کانادا، در سال 2018 نیز ادامه داشته است و این موضوع را به‌خوبی می‌توان در گزارش‌های منتشره مشاهده کرد. بیش از 90.000 کارگر خارجی به همراه خانواده‌های خود در سال 2018 از طریق سیستم اکسپرس اینتری به کانادا آمده‌اند. این رقم اگرچه بی‌سابقه است، اما انتظار می‌رود با چشم‌اندازی که دولت کانادا برای سال‌های 2019 و 2020 تعریف کرده است، پذیرش مهاجران از طریق سیستم اکسپرس اینتری ادامه یابد»

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر به شماره ثبت ۴۵۵۷۴ به عنوان یک موسسه قانونی ثبت شده تحت مدیریت دکتر غلامرضا سلطانفر وکیل پایه یک و با سابقه و مبرز دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و با برخورداری از یک تیم حقوقی و اداری و دفتری منسجم و متشکل از وکلا و مشاوران باتجربه دادگستری و پر سابقه مهاجرتی و با داشتن موسسه مهاجرتی مستقر در تورنتو کانادا، تهران و شیراز و با برخورداری از تیم حقوقی و اداری مقیم در کانادا و داشتن کارگزاران مستقیم و موثق در دیگر کشورها و با رویکردی نوین و متفاوت و نگرشی مشتری مدارانه و توام با صداقت و احترام و با اشراف و اطلاعات کامل نسبت به آخرین و جدیدترین قوانین و مقررات و تشریفات اداری مربوط به حوزه مهاجرت و با اطلاع کامل از شیوه های مختلف مهاجرتی و اقامتی و با ملحوظ نمودن شرایط متقاضیان مهاجرت بهترین گزینه و شیوه اقدام را برای مشتریان خود انتخاب نموده و تا پایان مسیر و حتی پس از صدور کارت اقامت مشتریان خود را همراهی کامل خواهد نمود.

اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

حقوقی و قانون