اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804173834512057

هر آنچه لازم است در مورد آزمون OET بدانید!

کد: 139804173834512057

http://bit.ly/30xowvY

، شیراز , (اخبار رسمی): OET یک آزمون بین‌المللی است که در واقع، مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط در محیط‌های کاریِ حوزه‌ی بهداشت و درمان را می‌سنجد.

هر آنچه لازم است در مورد آزمون OET بدانید!
هر آنچه لازم است در مورد آزمون OET بدانید!

OET مخفف اصطلاحی انگلیسی به معنای آزمون زبان انگلیسی حرفه‌ای (Occupational English Test) است. این آزمون، سطح دانش زبان انگلیسی افرادی را می‌سنجد که خواستار ورود به دانشگاه یا بازار کار در بخش بهداشت و درمان استرالیا و نیوزیلند هستند و یا قصد مهاجرت به استرالیا را دارند.

نتیجه‌ی این آزمون، مدرکی است که افراد برای اثبات مهارت‌های زبانی خود هنگام اخذ ویزا، ثبت‌نام، و استخدام در حوزه‌ی بهداشت و درمانِ استرالیا به آن نیاز دارند.

OET یک آزمون بین‌المللی است که در واقع، مهارت‌های لازم برای برقراری ارتباط در محیط‌های کاریِ حوزه‌ی بهداشت و درمان را می‌سنجد. این آزمون به طور خاص برای متقاضیان مهاجرت به استرالیا در گروه‌های پزشکی، داروسازی، دندان‌پزشکی، پرستاری، دامپزشکی و تکنیسین‌های رادیولوژی، گفتاردرمانی، کارشناسان فیزیوتراپی، بینایی‌سنجی، و تغذیه طراحی شده است و می‌تواند جایگزین نمرۀ آیلتس شود.

آزمون OET مانند بسیاری دیگر از آزمون‌های زبان، دارای چهار بخش شنیداری (Listening)، گفتاری (Speaking)، نوشتاری (Writing)، و خواندن (Reading) است، ولی سؤالات نوشتاری و گفتاریِ آن به‌طور اختصاصی برای هر رشته، با واژه‌های تخصصی همان رشته تهیه می‌شود. جدول زیر، مدت زمان و مواد هر آزمون را به‌اختصار نشان می‌دهد. در ادامه توضیحات تکمیلی درباره‌ی هر آزمون ارائه شده است.

آزمون OET شنیداری (Listening)

آزمون مهارت شنیداری شامل سه‌ بخش است و جمعا 42 سوال دارد. سوالات این آزمون درباره‌ی موضوعاتِ کلیِ حوزه‌ی بهداشت و درمان است، به نحوی که متقاضیان رشته‌های مختلفِ این حوزه، قادر به پاسخ دادن به آن‌ها خواهند بود. مدت زمان کلِ آزمون، حدود 45 دقیقه است و در این بازه‌ی زمانی، آزمون‌دهنده می‌تواند گفتارِ ضبط‌شده‌ای که برای وی پخش می‌شود را متوقف (pause) کند تا پاسخ‌های خود را یادداشت کند. هر گفتگویِ ضبط‌شده، فقط یک بار پخش می‌شود و انتظار می‌رود پاسخ‌دهنده در همان حالی که مشغول شنیدن است، بتواند پاسخ‌های خود را نیز بنویسد.

-متون شنیداری با لهجه استرالیایی است.

ساختار آزمون شنیداری

بخش الف. چکیده‌های مشاوره (هر چکیده، 5 دقیقه): این بخش، توانایی افراد در تشخیص اطلاعاتی خاص در جریان یک مشاوره را می‌سنجد. باید به دو مکالمه‌ی ضبط‌شده‌ای که بین متخصص و بیمار انجام شده است گوش داد و با اطلاعاتی که از این گفتگوها دریافت می‌شود، به سوالاتِ مربوطه پاسخ داد.

بخش ب. چکیده‌های کوتاهِ مربوط به محل کار (هر چکیده، 1 دقیقه): این بخش، توانایی افراد در تشخیص جزئیات، دیدگاه‌ها یا هدفِ چکیده‌ای که از محل کار ضبط شده است را می‌سنجد. باید به شش چکیده‌ی ضبط‌شده که می‌تواند مربوط به هر چیزی در محل کار (از گفتگوهای تیم پزشکی با یکدیگر گرفته تا صحبت‌های پزشک و بیمار ) باشد گوش کرد و برای هر چکیده، به سوالاتِ چندگزینه‌ای جواب داد.

بخش ج. چکیده‌های ارایه (هر چکیده، 5 دقیقه): در این بخش، توانایی افراد در درک سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های مربوط به موضوعاتِ مختلفِ بهداشت و درمان را می‌سنجد. باید به چکیده‌ها گوش کرده و به شش سوالِ چندگزینه‌ای درباره‌ی هر چکیده، پاسخ داد.

در آزمون OET، توانایی شنیداری چگونه ارزیابی می‌شود؟

آزمون شنیداری با هدف سنجش و ارزیابی مهارت‌های شنیداری افراد از نظر درک اطلاعات، جزئیات، دیدگاه‌ها یا هدفِ گوینده طراحی شده است. این مهارت‌ها برمبنای آزمون‌ تشریحی و چندگزینه‌ای مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 پاسخ‌های داوطلب، بر حسب پاسخنامه‌ای که از قبل در اختیار ارزیابان قرار گرفته ارزیابی خواهد شد. در مورد هر پاسخی که ارزیابان نسبت به درست یا غلط بودن آن شک داشته باشند، آن سوال به گروهی از ارزیابان ارشد ارسال خواهد شد و در واقع، تمام پاسخنامه‌های داوطلبان، جهت اطمینان از صحت و رعایت عدالت، یک بار نیز توسط ارزیابان ارشد مورد بازبینی قرار خواهد گرفت و تایید خواهد شد.

آزمون شنیداری، چگونه نمره‌دهی می‌شود؟

پاسخ‌های داده‌شده به بخش الف، چون تشریحی هستند توسط دو تیم ارزیابی، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و نهایتا ارزیابان به آن‌ها نمره می‌دهند. پاسخنامه‌های داوطلبان، به‌طور تصادفی در اختیار ارزیابان قرار می‌گیرد و ارزیابان هنگام نمره‌دهی، نمی‌دانند هر پاسخنامه متعلق به کدام داوطلب است.

پاسخ‌های داده‌شده به بخش‌های ب و ج، که به صورت چهارگزینه‌ای بوده‌اند، مستقیما توسط کامپیوتر اسکن و نمره‌دهی می‌شوند.

آزمون OET گفتاری (Speaking)

آزمون گفتاری به صورت انفرادی برگزار می‌شود و زمان آن 20 دقیقه است. این بخش از OET برای هر تخصص، جداگانه طراحی می‌شود. در هر ایفای نقش، داوطلب نقش فردِ متخصص (مثلا پرستار یا داروساز) را بازی می‌کند و مصاحبه‌کننده، نقش بیمار، یا همراه و بستگان بیمار را ایفا می‌کند در مورد دامپزشکان، مصاحبه نقش صاحب یا مراقب حیوان را بازی خواهد کرد.

ساختار آزمون گفتاری

در هر آزمون گفتاری، توانایی و تخصص داوطلب توسط یک مصاحبه‌کننده‌ی متخصص، مورد سنجش قرار می‌گیرد، بدین صورت که ابتدا مصاحبه‌کننده، در قالب گفتگویی کوتاه و صمیمی از پیشینه و سوابق حرفه‌ایِ داوطلب سوال می‌کند و سپس نقش‌هایی که باید ایفا شود را برای او شرح می‌دهد. هر ایفای نقش، 5 دقیقه طول خواهد کشید و به داوطلب برای هر نقش، سه‌دقیقه فرصت داده می‌شود تا خود را آماده کند.

اطلاعاتی که مصاحبه‌کننده درباره‌ی نقش‌ها به داوطلب می‌دهد، در واقع اطلاعاتی است که بر روی یک کارت نوشته شده و داوطلب در حین اجرای نقش، می‌تواند آن کارت را نزد خود نگه دارد. این کارت، موقعیتِ مورد نظر و انتظاراتی که از داوطلب می‌رود را تشریح کرده است. در صورت نیاز، داوطلب می‌تواند بر روی همان کارت، برای خود یادداشت‌برداری کند. اگر داوطلب هر سوالی درباره‌ی محتوای نقش یا شیوه‌ی اجرای آن نقش داشته باشد، می‌تواند در آن بازه‌ی سه‌دقیقه‌ای که برای آمادگی در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد، سوالات خود را از مصاحبه‌کننده بپرسد.

مبنای تمام نقش‌ها، موقعیت‌های واقعی در محل کار، و بازتابی از نیازهای بهداشتی و درمانی در آن موقعیت‌ها هستند. برای داوطلبان مختلف (حتا داوطلبانِ مختلفِ یک رشته و تخصص واحد) نقش‌های متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته می‌شود.

آزمون OET نوشتاری (Writing)

آزمون نوشتاری 45دقیقه زمان دارد و برای هر تخصص، جداگانه طراحی می‌شود. برای هر تخصص، فقط یک تکلیف از داوطلب خواسته می‌شود، که آن یک تکلیف، نگارش متنی بر مبنای موقعیتِ عادی محل کار بر حسب حوزه‌ی تخصصیِ داوطلب است (مثلا از پرستار خواسته می‌شود تکلیفی در مورد پرستاری انجام دهد و از دندان‌پزشک، در مورد دندان‌پزشکی).

ساختار آزمون نوشتاری

تکلیفی که از داوطلب خواسته می‌شود، این است که یک نامه (معمولاً نامه‌ی ارجاع) بنویسد. بعضی انواع دیگر نامه (مانند نامه‌ی انتقال یا نامه‌ی ترخیص) نیز ممکن است از داوطلب خواسته شود. توصیه‌نامه یا اطلاع‌دهی به بیمار یا همراه او نیز در حوزه‌های داروسازی، دامپزشکی و گاه گفتاردرمانی و شغل‌درمانی، از جمله مواردی است که ممکن است از داوطلبان این رشته‌ها خواسته شود. یکی دیگر از گزینه‌هایی که ممکن است از داوطلب خواسته شود، این است که جوابیه‌ای به شکایات بیماران بنویسند.

جدای از تکلیفی که برای نگارش خواسته می‌شود، احتمالا آزمون‌گیرندگان، یک‌سری مواد و مطالب (درباره‌ی مستنداتِ مربوط به بیماری) در اختیار می‌گذارند که در واقع، اطلاعاتی است که باید در پاسخ گنجانده شود.

آزمون OET خواندن (Reading)

آزمون مهارت خواندن شامل سه‌ بخش است و جمعا 42 سوال دارد. زمان پاسخ‌دهی به این سوالات، 60 دقیقه است. سوالات این آزمون درباره‌ی موضوعاتِ کلیِ حوزه‌ی بهداشت و درمان است، به نحوی که متقاضیان رشته‌های مختلفِ این حوزه، قادر به پاسخ دادن به آن‌ها خواهند بود.

ساختار آزمون شنیداری

بخش الف. تکلیف تندخوانی (15 دقیقه): این بخش، توانایی افراد در تعیین سریع اطلاعات خاص در چهار متن کوتاه را می‌سنجد. این چهار متن کوتاه مربوط به یک موضوعِ حوزه‌ی بهداشت و درمان هستند و باید در زمانِ تعیین‌شده، به 20 سوال که مربوط به آن چهار متن است پاسخ داد. این 20 سوال در قالب انطباق کلمات، تکمیل جمله و پاسخ‌های کوتاه هستند.

بخش‌های ب و ج. تکلیف‌های دقیق‌خوانی، (45 دقیقه): بخش ب، توانایی افراد در تشخیص جزئیات، دیدگاه‌ها یا هدفِ شش متنی که مربوط به موقعیت‌های محل کار هستند (و هر متن بین 100 تا 150 کلمه است) را می‌سنجد. این متن‌ها می‌تواند چکیده‌هایی از اسنادِ بیمارستانی، راهنماهای بیمارستانی، دستورالعمل‌ها یا مکاتبات داخلی (نظیر ایمیل‌ها و یادداشت‌ها) باشد. برای هر متن، یک سوالِ سه‌گزینه‌ای مطرح می‌شود.

بخش ج توانایی افراد در تعیین معنای اطلاعات و دیدگاه‌های مندرج در دو متن با موضوعات مرتبط به حوزه‌ی بهداشت درمان (هر متن، 800 واژه) را خواهد سنجید. باید برای هر متن، به هشت سوالِ چهارگزینه‌ای پاسخ داد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رهپویان مهاجر به آدرس rahpouyan-mohajer.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر

موسسه حقوقی مهاجرتی رهپویان مهاجر آتی نگر به شماره ثبت ۴۵۵۷۴ به عنوان یک موسسه قانونی ثبت شده تحت مدیریت دکتر غلامرضا سلطانفر وکیل پایه یک و با سابقه و مبرز دادگستری و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و با برخورداری از یک تیم حقوقی و اداری و دفتری منسجم و متشکل از وکلا و مشاوران باتجربه دادگستری و پر سابقه مهاجرتی و با داشتن موسسه مهاجرتی مستقر در تورنتو کانادا، تهران و شیراز و با برخورداری از تیم حقوقی و اداری مقیم در کانادا و داشتن کارگزاران مستقیم و موثق در دیگر کشورها و با رویکردی نوین و متفاوت و نگرشی مشتری مدارانه و توام با صداقت و احترام و با اشراف و اطلاعات کامل نسبت به آخرین و جدیدترین قوانین و مقررات و تشریفات اداری مربوط به حوزه مهاجرت و با اطلاع کامل از شیوه های مختلف مهاجرتی و اقامتی و با ملحوظ نمودن شرایط متقاضیان مهاجرت بهترین گزینه و شیوه اقدام را برای مشتریان خود انتخاب نموده و تا پایان مسیر و حتی پس از صدور کارت اقامت مشتریان خود را همراهی کامل خواهد نمود.

اطلاعات تماس
  • 071363*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش