کد: 139806274056113233

بررسی پروسه ایجاد کناف

کد: 139806274056113233

http://bit.ly/2LFfJn4

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد کناف سقف پروسه ساده‌ای دارد اما اگر قرار باشد آن را به تنهایی انجام داد می‌تواند کمی چالش برانگیز باشد. چند نکته کوچک برای اجرای صحیح کناف سقف همانند اجرای رابیتس لازم است.

پروسه ایجاد کناف
اجرای کناف سقف

چگونه یک کناف سقف بسازیم؟

اگر کارهای لازم انجام شده باشد و نصب کناف سقف به روش صحیحی انجام گیرد، برای ایجاد کردن کناف سقف دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.

الف) آماده کردن کناف و سقف

در ابتدا به دقت لازم است به سقف نگاه شود و بررسی شود که آیا مشکل یا خرابی که نیاز به تعمیر داشته باشد، دیده می‌شود؟ قبل از اینکه کناف سقف را نصب کرد باید مطمئن شد که سیم‌های الکتریکی، داکت‌ها، لوله‌های روکار و یا هر مانع دیگری، سر راه قرار نداشته باشد. از این فرصت استفاده شود و دید که آیا لوله کشی مشکلی ندارد، اگر مشکل داشته باشد به راحتی قبل از ایجاد کناف سقف می‌توان آن را برطرف کرد.

1- نوارهای چوبی مخصوص زیرسازی را به چهارچوب سقف متصل تا بتوان سطح صاف و روکاری برای نصب کناف سقف ایجاد تا در برابر مانع‌های اطراف مشکلی نداشته باشد.

2- تیر سقف‌ها را پیدا و جای آنها را روی دیوار علامت زد. در تمام مدت نصب کناف سقف باید دانست که این تیرها در کجا قرار گرفته‌اند. اگر نمی‌توان آنها را پیدا کرد، یک چکش برداشته و روی سقف زد تا زمانی که یک صدای محکم که نشان از وجود فریم چوبی است، شنیده شود. می‌توان تنها با یک مداد روی سقف علامت گذاشت.

3- جای قسمت‌های ثابت مانند دریچه‌ها و جعبه‌های الکتریکی را که روی سقف نصب شده‌اند را پیدا و روی کنافی که قرار است روی آنها نصب شود علامت زد. باید صبر کرد تا بتوان بعد از اینکه کناف سقف ایجاد شد، جای آنها را سوراخ کرد. این کار را باید به دقت و با رعایت فاصله دقیق روی طرح سقف جدید کشید.

4- لبه‌های زمخت قطعات کناف سقف را نرم کرد. نرم کردن لبه‌های زمخت قطعات کناف سقف، کمک می‌کند تا اتصالات در کناف سقف کاملا محکم باشند. از لیسه رنده‌ای برای سمباده زدن لبه‌ها استفاده شود تا زمانی که لبه‌ها کاملا نرم شده باشند.

5- اگر کار بدون بالابر انجام می‌شود یک نگهدارنده T شکل باید ساخت. یک نگهدارنده T شکل قدرت و حمایت لازم را برای زمانی که فرد تنها است و باید پنل‌های کناف را به سمت سقف ببرد تامین می‌کند. اگر از ماشین بالابر کناف سقف استفاده می‌شود (که به آرامی کناف را تا سقف بالا می‌برد) نیازی به یک نگهدارنده T شکل نیست. این ماشین‌های بالابر کناف سقف را می‌توان به راحتی و با هزینه مناسب از فروشگاه‌هایی که لوازم ساخت شخصی را ارائه می‌دهند اجاره کرد.

ب) نصب کناف سقف

1- اکنون باید به چوب‌هایی که اولین برگه از کناف سقف قرار است آنجا نصب شود چسب زد. ابتدا از گوشه شروع و سپس پنل کناف را به سمت سقف بالا برد تا بتوان ایده گرفت که چگونه قرار است آن را بین چوب‌ها نصب کرد. قبل از چسباندن باید دانست که قرار است کناف سقف نصب شود، سپس به چوب‌ها چسب زد. چسب کناف سقف ظرف 15 دقیقه خشک می‌شود. بنابراین باید آماده بود تا کمی بعد از چسب زدن، بتوان کناف‌ها را نصب کرد.

2- اکنون باید اولین قسمت کناف را به سقف متصل کرد. از نگهدارنده T شکل و یا یک دوست کمک گرفته شود تا برگه اول کناف سقف را بالا برده و در گوشه قرار داده شود. باید دقت کرد که لبه‌های کج رو به سمت زمین باشند. اگر از ماشین بالابر کناف سقف استفاده می‌شود، آن را زیر سقف قرار داد، سپس تخته کناف را روی آن گذاشت، به آرامی بالا برد تا کناف سقف در گوشه قسمت مورد نظر قرار گیرد. باید مراقب بود که تخته تکان نخورد و از جایش جابجا نشود.

3- باید این کار را در طول دیوار اول انجام داد. یعنی تخته دیگری از کناف سقف را برداشت و مانند آنچه در بالا گفته شد در سر جای خود قرار داد و همین روند را تا زمان تمام شدن طول دیوار انجام داد. دقت شود که همواره لبه‌های کج رو به زمین باشند. این لبه‌های کج برای راحت کردن پروسه چسب زدن طراحی شده‌اند و بنابراین مهم است که همواره رو به زمین باشند.

4- اکنون باید ورقه‌ها را به تیرهای سقف چسباند. از انگشت یا پیچ گوشتی برای پیچ کردن ورقه به سقف استفاده شود. پیچ‌ها را تا 0.9 سانتی متر فرو کرد و بین هر دو پیچ 7 سانتی متر فاصله قرار داد. درجهت طولی تیر داخلی، پیچ‌ها را هر ۱۲ اینچ نصب کرد، سر پیچ‌ها که با بخش کاغذی در ارتباط هستند در آن قرار می‌گیرند بدون اینکه آسیبی وارد کنند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت فرسان که مجری و پیاده ساز طرح‌های داخلی و پروژه های کناف در سراسر ایران است می‌توانند به سایت این مجموعه به ادرس www.farsan360.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه فرسان

گروه معماری فرسان در سال 1385 شروع فعالیت های خود را در زمینه انواع سقف های کاذب(کناف.تایل.دامپا.رابیتس.آسمان مجازی و دیوارپوش و قرنیز) شروع کرده و در حال حاضر در کلیه بخش های ساختمان و معماری از جمله انجام کلیه کارهای آهنگری و نقاشی و انواع کفپوش ها و کاغذ دیواری گسترش داده است.و همانا شعار و هدف خود را کیفیت و جلب رضایت شما عزیزان و همکاران گرامی قرار داده است.

منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | مسکن و ساختمان