کد: 139806274056213233

استفاده از سقف کاذب در دکوراسیون داخلی

کد: 139806274056213233

http://bit.ly/2OaQvPn

، تهران , (اخبار رسمی): بسیاری از افراد به فکر تغییر دکوراسیون داخلی خانه خود هستند اما فکر می‌کنند که برای تغییر دکوراسیون نیاز به پرداخت هزینه ‌های بسیار سنگینی دارند. گاهی با استفاده از روش‌های بسیار ساده و کم خرج می­‌توان تغییرات چشم گیری را در فضای خانه به وجود آورد. یکی از پیشنهادات استفاده از سقف کاذب است.

دکوراسیون داخلی
سقف کاذب

یک سقف جدید می‌تواند نمای بصری بسیار زیبا و متفاوتی را به فضای خانه اضافه کند. سقف کاذب با رنگ و طرح جذاب می­‌تواند بر کلیت فضای داخلی، روشنایی و  ظاهر عمومی منزل تأثیر گذار باشد، حتی ممکن است ارزش خانه را افزایش دهد. 

سقف کاذب چیست؟

در ابتدا  باید در مورد اینکه سقف کاذب چیست و چه تفاوتی با سایر سقف‌ها دارد صحبت کرد. سقف‌های کاذب به عنوان سقف معکوس یا فرو رفته نیز شناخته می‌شوند. سقف کاذب تقریبا از هر ماده‌ای مانند PVC، آهن، کامپوزیت، گچ، چوب، آهن، فلز، طلق، صفحات فلزی و یا آلومینیوم می‌­تواند ساخته شود. وجه تمایز  این سقف با دیگر سقف‌ها یک لایه با اشکال هندسی متفاوت است که روی سقف اصلی اجرا می­‌شود.

سقف کاذب علاوه بر این که می­‌تواند جهت تعبیه وسایل گرمایش و سرمایش مورد استفاده قرار گیرد می­‌تواند صرفا برای اهداف تزئینی نیز در دکوراسیون خانه بکار رود. ارتفاع سقف کاذب به ترجیح شخصی بستگی دارد.  سقف‌هایی با ضلع‌­های زاویه‌دار می‌­تواند بسیار چشم نواز باشد و هر بیننده‌ای را مجذوب خود کند. سقف‌های کاذب کوتاه‌تر با قالب‌های تزئینی تاج، می‌ تواند یک زیبایی عتیقه و فاخری را به وجود آورد.

افرادی که به دنبال طرح­‌های مدرن  هستند می‌­توانند از سقف­‌های کاذب با اشکال ساده‌­تر اما به روز بهره مند شوند. سقف­‌های کاذب را می ‌توان در هر جایی اجرا کرد.

آشپزخانه: شاید بدون اغراق بتوان گفت آشپزخانه یکی از بهترین مکان‌­ها برای اجرای سقف از نوع کاذب است. یک سقف همراه با نورپردازی مخفی می‌­تواند به فضای آشپزخانه جذابیت بسیار زیادی ببخشد به طوری که حتی ممکن است فرد تمایل پیدا کند تا ساعات بسیار بیشتری را در آشپزخانه خود سپری کند. نورپردازی مورد استفاده، طراحی سقف را برجسته می‌ کند و  فضای آشپزخانه را بزرگ‌تر نشان می ‌دهد.

اتاق پذیرایی: همه افراد همواره توجه ویژه‌­ای به اتاق پذیرایی از مهمان­ دارند و سعی می­‌کنند بهترین وسایل خود را در این مکان قرار دهند. استفاده از سقف کاذب در معماری داخلی سالن پذیرایی یک از فاکتورهای مهم در زیباسازی محیط است. می‌ توان با اشکال هندسی مانند مستطیل یک فضایی مدرن به خانه ببخشید و یا در صورتی که تمایل به دکوراسیون کلاسیک وجود دارد سقف کاذب به شکل منحنی را بر روی سقف خود اجرا کرد. سقف بهترین مکان برای آویزان کردن لوستر است.

اتاق نشیمن: اتاق نشیمن مکانی است که اعضای خانواده با هم جمع می‌شوند، معاشرت می­‌کنند و از اوقات با هم بودن لذت می‌برند. معماران داخلی در طراحی اتاق نشیمن به صورت هوشمندانه با استفاده از سقف‌های کاذب به زیبایی اتاق نشیمن اضافه می‌کنند. ممکن است افراد تمایل به استفاده از سقف‌های چند لایه‌­ای و یا شلوغ نداشته باشند، بنابراین می‌توانند نظر خود را با طراح در میان بگذارند و برای اتاق نشیمن خود یک طرح با رنگ‌­های متعادل‌تر انتخاب کنند.

اتاق خواب: بسیاری فکر می‌کنند برای داشتن یک اتاق خواب ایده آل و زیبا باید هزینه‌های بسیار سنگینی را پرداخت کنند، در حالی که این فکر کاملا اشتباه است. می‌­توان تنها با اجرای یک سقف مدرن جلوه‌­ای زیبا به اتاق خواب خود داد. در صورتی که دیوارها با رنگ و یا کاغذ دیواری مناسبی پوشیده شده باشند یک سقف زیبا، گیرایی اتاق خواب را دو چندان خواهد کرد.

حمام و دستشویی: استفاده از سقف کاذب در حمام و دستشویی نه تنها می­‌تواند جنبه تزئینی داشته باشد بلکه می‌­تواند تاسیسات ساختمانی را در خود پنهان کند. از طرفی هنگام بروز نشتی و یا هر اتفاق غیر پیش بینی شده نیازی به انجام کارهای سخت ساختمانی نیست و عیب یابی و رفع عیب به سهولت انجام می­‌شود. یک نکته بسیار مهم این است که باید در نظر داشت سقف کاذب را در چه مکانی قرار است اجرا کرد. به عنوان مثال طرح‌ های به کار رفته در پذیرایی می‌تواند به مراتب پیچیده‌تر از طرح به کار رفته در حمام و دستشویی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه فرسان

گروه معماری فرسان در سال 1385 شروع فعالیت های خود را در زمینه انواع سقف های کاذب(کناف.تایل.دامپا.رابیتس.آسمان مجازی و دیوارپوش و قرنیز) شروع کرده و در حال حاضر در کلیه بخش های ساختمان و معماری از جمله انجام کلیه کارهای آهنگری و نقاشی و انواع کفپوش ها و کاغذ دیواری گسترش داده است.و همانا شعار و هدف خود را کیفیت و جلب رضایت شما عزیزان و همکاران گرامی قرار داده است.

منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | دکوراسیون و منزل