اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807094091811071

سلوا، اولین اپلیکیشن فروش محصولات سالم و روستایی

18 خاصیت اثبات شده کنجد

کد: 139807094091811071

http://bit.ly/2ngx3FU

، اصفهان , (اخبار رسمی): در جامعه امروزی با رواج طب سنتی، تمایل مردم به استفاده از برخی مواد و دانه‌های طبیعی افزایش‌ یافته است. یکی از این دانه‌ها که به‌حق، دارای فواید بسیار زیادی است و توسط همه متخصصان تغذیه، مصرف آن توصیه می‌شود، دانه کنجد است.

خواص کنجد، 18 خاصیت اثبات شده کنجد
18 خاصیت اثبات شده کنجد

دانه کنجد از مغذی‌ترین دانه‌های روغنی بوده که وطن اصلی آن هندوستان است و منبعی غنی از پروتئین بوده و ارزش غذایی بالایی دارد، در ادامه به تعدادی از ویژگی‌ها و خواص کنجد اشاره شده است:

1- کنجد تأمین کننده نیاز روزانه بدن به کلسیم و اسید فولیک بوده و منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است.

2- همچنین مصرف این دانه گیاهی برای افرادی که به کم‌خونی و فقر آهن مبتلا هستند بسیار مؤثر بوده و یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌رود.

3- تحقیقات حاکی از آن است که مصرف کنجد در بهبود روند بیماری پارکینسون تاثیرگذار بوده و همچنین به رشد سلول‌های عصبی مرکزی در نوزادان کمک می‌کند.

4- کنجد باعث افزایش قدرت بینایی می‌شود.

5- از آنجایی که کنجد سرشار از کلسیم است به جذب ویتامین B کمک کرده و به همین جهت با اضطراب و افسردگی مقابله کرده و همچنین به بهبود سوخت و ساز بدن کمک می‌کند.

6- کلسیم موجود در این دانه مغذی برای داشتن استخوان‌ها و دندان‌هایی سالم موثر بوده و در انعقاد خون، کاهش فشارخون و عملکرد عضلات تاثیر گذار است.

7- کنجد آثار ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی شناخته‌شده‌ زیادی دارد و مصرف آن باعث کاهش میزان تری‌‌گلیسیرید، کلسترول بد LDL و قندخون و افزایش HDL یا همان کلسترول خوب می‌شود و تمام این موارد به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

8- مصرف کنجد باعث افزایش سطح ویتامین E در بافت‌ها شده و چنانچه خانمی دچار درد‌های شدید در دوران عادت ماهانه خود شود، بهتر است بداند مصرف کنجد و فرآورده‌های آن باعث کاهش التهاب و شدت انقباض‌های رحمی و در نتیجه کاهش میزان درد در دوران قاعدگی نیز می‌شود.

9- کنجد همچنین در بهبود ترشح هورمون‌های جنسی در زنان یائسه نقش به سزایی دارد.

10- کنجد و بیسکویت‌های کنجدی را به عنوان میان وعده‌‌ی جایگزین کرد زیرا مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد 45 کیلوکالری انرژی دارد و نه تنها موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.

11- خواص کنجد از منظر طب سنتی

ازنظر طب سنتی، کنجد گرم است و بسیار مغذیست. کنجد برای چاق شدن و تقویت نیروی جنسی مفید بوده و گرفتگی صدا را از بین میبرد و نرم کننده معده و روده است.

کنجد فشار خون بالار را کاهش می‌دهد و ضد رماتیسم و برای ناراحتی کیسه صفرا مفید است. مصرف کنجد به کاهش خطر سکته قلبی، پیشگیری از سرطان و درمان یبوست کمک می‌کند، همچنین برای افزایش توان جنسی در مردان مؤثر است.

12- خواص کنجد در درمان اضافه وزن

ترکیبات دانه کنجد باعث می‌شود کبد آنزیم‌های چربی‌سوز بیشتری ترشح کند و در نتیجه بدن چربی بیشتری بسوزاند، اما برای کاهش وزن، افزودن کنجد به غذا به‌تنهایی کمک نمی‌کند، بلکه باید آن را جایگزین غذاهای پرکالری‌تر کرد. به جای کره از حلوا ارده و به جای سس‌ چرب برای سالادها از سس کنجد استفاده شود. همچنین روغن کنجد به گونه‌ای است که برای سرخ کردن، پخت‌و‌پز و سالاد قابل استفاده است و البته از تزئین کیک، شیرینی و نان با دانه‌کنجد غافل نباید شد.

13- پیشگیری از سرطان روده با کنجد

کنجد، منبعی غنی از اسیدهای آمینه بوده و رشد تومورها را متوقف می‌کند. همچنین از سلول‌های روده در مقابل مواد شیمیایی سرطان زا محافظت می‌کند.

14- کنجد از حملات و سردردهای میگرنی پیشگیری می‌کند

حجم بالای منیزیم در کنجد به کاهش گرفتگی راه‌های هوایی در بیماری آسم و پیشگیری از گرفتگی نوعی از رگ‌های خونی که در پیدایش حملات میگرن نقش دارد، کمک کرده و کلسیم موجود در کنجد نیز از سردردهای میگرنی جلوگیری می‌کند.

 15- تقویت حافظه با کنجد

تقریباً ۲۸ درصد مغز انسان از لسیتین تشکیل شده و همین ماده باعث پیشرفت بشر است. کنجد سرشار از لسیتین بوده و در نتیجه کسانی که کارهای فکری زیاد انجام می‌دهند و زیاد مطالعه می‌کنند باید کنجد را در برنامه غذایی خود قرار دهند و همیشه مقداری کنجد بو داده همراه داشته و برای کسانی که می‎خواهند حافظه شان تقویت شود، ۴۰ روز هر صبح یک قاشق غذاخوری کنجد توصیه می‌شود.

16- محافظت از سلامت استخوان‌ها

کنجد به دلیل دارا بودن میزان زیاد روی و تاثیر فلز روی در غلظت املاح معدنی استخوان، به عنوان غذایی مناسب برای سالمندان یا کسانی که مبتلا به پوکی استخوان هستند، توصیه می‌شود. افرادی که به هر دلیلی نمی‌توانند شیر مصرف کنند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، آهن و روی مورد نیاز بدن خود استفاده کنند.

17- کنجد و سلامتی و تقویت پوست، مو و ناخن

یکی از ویژگی‌های برتر کنجد جلوگیری از ایجاد چین و چروک بر روی پوست بوده، بدین صورت که روغن موجود در دانه‌های کنجد از آسیب اشعه ماورا بنفش پیش گیری می‌کند و همچنین میزان بالای روی در کنجد به تولید کلاژن نیز کمک شایانی کرده و کلاژن هم موجب ایجاد الاستیسیته و ترمیم بافت‌های آسیب دیده می‌شود.

مورد دیگر اینکه میزان زیاد روی در کنجد، آکنه را کمتر و از نازک شدن موها جلوگیری می‌کند، مانع از ریزش موها بخصوص در خانم‌ها می‌شود و در ضمن به دلیل همراه شدن این ماده مغذی با ویتامین E این اثرات چند برابر شده و میتوان از خواص ضدچروک و سفیدکنندگی و ضدلک بودن این ویتامین استفاده کرد. اگر خوردن کنجد در برنامه غذایی قرار گیرد، موهایی پرپشت و مقاومتر نمایان خواهد شد.

18- دانه کنجد و مصرف آن در دوران بارداری

ویتامین‌های موجود در دانه کنجد (B1 و B2 و اسید فولیک ) برای تکامل جنین و ارتقاء سلامتی مادر باردار بسیار مفید بوده و گزینه خوبی برای زنان باردار جهت تأمین میزان پروتئین مورد نیاز خود و جنین است. در سه ماهه‌ی سوم دوران بارداری، سیستم عصبی جنین در حال تکمیل است، در این مرحله باید پیام‌های عصبی از طریق مغز ارسال شود. برای اینکه مغز سالم شکل گیرد به املاح و ویتامین‌های متعددی نیاز دارد که یکی از آنها کلسیم است. در ۳۰ گرم از دانه کنجد حدود ۲۵ درصد کلسیم وجود دارد که معادل یک سوم لیوان شیر است.

یکی از مسائلی که زنان باردار با آن مواجهند، کمبود آهن است و نیاز به مصرف آهن در دوران بارداری به شدت افزایش می‌یابد، ،حجم خون در این دوران تقریباً دو برابر شده و سلول‌های خونی جنین و جریان خون‌ آن در حال شکل‌گیری است. مصرف ۳۰ گرم روزانه از کنجد، یک پنجم نیاز آهن را تأمین می‌کند.

خلاصه کنجد غذای کسانی است که می‌خواهند عمر زیاد همراه با سلامتی داشته باشند، بهترین وسیله راحتی و بیمه کننده جوانی است و برای زن، مرد، بزرگ و کوچک مفید بوده و اثر آن در تعویض سلول‌های کهنه بدن بسیار سریع است و در زندگی جدید بشری که فکر آن بیشتر از سایر اعضای بدنش به کار می‌رود از نان واجب‌تر است.

موارد منع مصرف کنجد

کنجد با تمام فوایدی که دارد برای معده ضعیف مناسب نیست، چون هضم آن سنگین است و ممکن است در افراد بسیار معدودی باعث ایجاد حساسیت شود و در بعضی مواقع مصرف زیاد کنجد ممکن است خارش پوستی ایجاد ‎کند و همچنین افرادی که فشارخون بالایی دارند بهتر است کنجد کمتر بخورند و دیگر اینکه زیادخوردن کنجد باعث بدبویی دهان می‎شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد خاصیت ارده عسل و شناخت بهترین و بدترین روغن های خوراکی می‌توانند اپلیکیشن سلوا را دانلود و یا به سایت سلوا به آدرس www.sabadsalva.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]