اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808014156712597

رعایت تغذیه برای نوجوانان چه اهمیتی دارد

کد: 139808014156712597

http://bit.ly/2N7B8WK

، (اخبار رسمی): تغذیه فرآیندی است که طی آن فرد تمام غذایی را که می‌خورد به مصرف بدنش رسیده و مواد مغذی مورد نیاز جذب می‌شود.

رعایت تغذیه برای نوجوانان چه اهمیتی دارد
تغذیه نوجوانان کمک می‌کند که از بیماری‌ها جلوگیری شده و رشد، سلامتی و تکامل فرد بهتر شود.

تغذیه نوجوانان کمک می‌کند که از بیماری‌ها جلوگیری شده و رشد، سلامتی و تکامل فرد بهتر شود

دریافت کافی ویتامین‌ها و مواد معدنی قسمت اصلی تغذیه است. ویتامین‌ها ترکیبات آلی هستند که در غذاها یافت می‌شوند. این مواد به میزان خیلی کمی مورد نیاز هستند تا سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و رشد و عملکرد طبیعی آن را حفظ کنند. مواد معدنی بسیار حیاتی هستند. چون شالوده‌ اصلی ماهیچه‌ها، بافت‌ها و استخوان‌ها را تشکیل می‌دهند. این مواد هم‌چنین برای بسیاری از اعمال حیاتی بدن از قبیل عملکرد هورمون‌ها، انتقال اکسیژن و سیستم آنزیمی نیز مهم هستند. بسیاری از مواد مغذی توسط غذاها به بدن رسیده و جذب می‌شوند. هر گروه از مواد غذایی حاوی مواد مغذی زیادی است؛ برای مثال سبوس جو که از گروه غلات است حاوی فیبر و ماده‌ی معدنی منیزیم است. در برنامه‌ریزی تغذیه نوجوانان مناسب باید بین گروه‌های غذایی تعادل بوده و مقادیر کافی مواد مغذی از هر گروه به بدن برسد.

تغذیه نوجوانان  صحیح برای سالم نگه‌داشتن نوجوانان و رسیدن به رشد و تکامل مطلوب ضروری است.

تغذیه‌ سالم هم‌چنین فعالیت بچه‌ها را در مدرسه و ورزش بهبود می‌بخشد. وضعیت تغذیه‌یی و سلامتی کودکان و نوجوانان در سال‌های اخیر تحت تأثیر قرار گرفته است.

مطالعات نشان داده‌اند که حداقل 16درصد کودکان و نوجوانان 6 تا 19 سال دارای اضافه‌وزن هستند و حداقل 11درصد نوجوانان در دسته‌ افراد چاق قرار دارند. در سال 2000 بیش از 16درصد جمعیت زیر 18 سال در فقر زندگی می‌کردند و بنابراین وضعیت تغذیه‌ مناسبی نداشتند.

بسیاری از نوجوانان کالری بیش از نیاز روزانه‌شان مصرف می‌کنند، اما تعدادی از مواد مغذی مورد نیاز بدن‌شان دریافت نمی‌شود.

از جمله مواد مغذی مهم برای تغذیه‌ صحیح کودکان و نوجوانان کلسیم، پتاسیم، فیبر، منیزیم و ویتامین E هستند.

اختلالات تغذیه‌‌ای باعث نامطلوب شدن وضعیت تغذیه‌یی فرد شده و رشد و تکامل نوجوانان را در هر دو جنس تحت تأثیر قرار می‌دهد. این موارد یکی از سه نوع بیماری‌های مزمن شایع در دختران نوجوان است که 5درصد آنان را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

مطالعات نشان داده‌اند که عادات تغذیه‌ای در یک نوجوان نه‌تنها بر وزن دوران بلوغ آنها تأثیر می‌گذارد، بلکه بر سایر شاخص‌های سلامتی وی نیز تأثیرگذار است. به‌عنوان مثال دریافت ناکافی کلسیم در یک فرد نوجوان همانند یک فرد مسن خطر ابتلا به استئوپروز را افزایش می‌دهد.

در نهایت، تغذیه‌ نوجوانان از این جهت اهمیت دارد که بعضی از آن‌ها بیماری‌هایی دارند که به رژیم‌های خاصی نیاز دارد. دیابت نوع یک که به‌نام دیابت جوانان نیز نامیده می‌شود سالانه 13000 کودک را مبتلا می‌کند. برای کنترل این بیماری باید رژیم غذایی در کنار تغییرات سبک زندگی کنترل شود.

جالب این‌جاست که افزایش چاقی کودکان نشان‌دهنده‌ی این است که دیابت نوع II که در گذشته در بزرگسالان تشخیص داده می‌شد امروزه در نوجوانان نیز به تناوب مشاهده می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند وب سایت بهزیستن مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی