اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808144195212597

رژیم سوپ کلم یکی از رژیم‌های کاهش وزن سریع

کد: 139808144195212597

http://bit.ly/34J8fGz

، (اخبار رسمی): رژیم سوپ کلم یکی از رژیم‌های کاهش وزن سریع است که برای مدت هفت روز اجرا می‌شود. هسته‌ مرکزی این رژیم استفاده از سوپ کلم است و فرد می‌تواند هرچه که بخواهد از آن استفاده کند. علاوه بر سوپ کلم چند غذای خاص دیگر هم هستند که فرد تحت رژیم باید در روزهای خاصی آن‌ها را استفاده کند.

رژیم سوپ کلم یکی از رژیم‌های کاهش وزن سریع است که برای مدت هفت روز
رژیم سوپ کلم

رژیم سوپ کلم یکی از قدیمی‌ترین رژیم‌های کاهش وزن است که تا به امروز نیز از آن استفاده می‌شود

منشاء رژیم سوپ کلم

رژیم سوپ کلم یکی از قدیمی‌ترین رژیم‌های کاهش وزن است که تا به امروز نیز از آن استفاده می‌شود. به‌نظر می‌رسد که اسم آن هر 10 تا 15 سال یک‌بار عوض می‌شود. بعضی از مورخان آن‌را یکی از نمونه‌های خوب افسانه‌های قدیمی می‌نامند. این افسانه‌ها اغلب داستان‌هایی هستند که به‌صورت عامیانه بین مردم بیان و منتقل شده‌اند و بعضی آن‌ها را اطلاعات غلط قابل قبول عموم می‌نامند.

به‌ نظر می‌رسد که هیچ‌کس نمی‌داند این رژیم اولین‌بار چگونه تنظیم شد و خاستگاه آن از کجاست. طبق گفته‌ انجمن رژیم‌شناسان امریکا این رژیم حوالی دهه‌ 1950 به‌وجود آمده است؛ ولی تاریخچه‌ آن به قدیم‌تر هم ممکن است برگردد. یکی از انواع آن که به‌نام «سوپ کل سرباز پیاده نظام» معروف بود، در جنگ جهانی اول تهیه می‌شده است. البته در آن گوجه‌فرنگی، عصاره‌ گوشت و ادویه‌جاتی که در سوپ‌های امروزه به‌کار می‌رود وجود نداشت.

بعد از دهه‌ 1950، رژیم سوپ کلم تغییر شکل پیدا کرد و در اوایل دهه‌ی 1980 شکل جدیدی به خود گرفت که نه‌تنها به‌نام رژیم دالی پارتون معروف شد؛ بلکه اسامی دیگری از قبیل رژیم خطوط هوایی استواردس و رژیم مدل‌ها را نیز به خود اختصاص داد؛ این اسامی به آن دلیل به رژیم تعلق گرفتند که اکثر افراد مشهور، مدل‌ها و خلبانان باید تحت رژیم‌های سخت قرار می‌گرفتند تا وزن خود را به‌خاطر شرایط ویژه‌ی کارشان در حد خاصی حفظ کنند یا کاهش دهند. رژیم سوپ کلم در این دوره‌ی زمانی از فردی به فرد دیگر و به‌ شکل فتوکپی منتقل شد. اغلب ادعا می‌شده که فرد تحت رژیم در طی هفته‌ اول 17ـ10 پوند وزن کم می‌کند؛ چون کلم اصلاً کالری ندارد و هم‌چنین حاوی ترکیب معجزه‌آسای چربی‌سوز است.

رژیم سوپ کلم در اواسط دهه‌ 1990 نیز دوباره رایج شد. در آن زمان بود که دستگاه‌های فاکس و اینترنت نیز رایج شده بودند و برای مردم خیلی راحت بود که بتوانند کپی‌های آن‌را از دوستان و همکاران خود تهیه کنند. این رژیم در مجله‌های مختلفی نیز چاپ می‌شد و به انجمن‌های پزشکی مختلف و بخش قلب بیمارستان‌های خاصی در آن دوره نسبت داده می‌شد. به‌نظر می‌رسد که این مراکز رژیم را به افراد خیلی چاق می‌دادند تا بتوانند به‌سرعت وزن خود را کم کنند و برای جراحی آماده شوند. بنابراین اسامی جدید رژیم از قبیل بیمارستان قلب منزه، رژیم اسپوکِن، رژیم انجمن قلب امریکا، رژیم مایوکلنیک و رژیم انیستیتو قلب میامی به این دلیل رایج شدند.

در وب سایت بهزیستن می‌توان برای اطلاع از انواع رژِیم ها به وبلاگ آن هم مراجعه کرد.

دستورالعمل تهیه سوپ کلم

اغلب انواع رژیم سوپ کلم با یک دستورالعمل تهیه‌ سوپ شروع می‌شوند. یکی از عمده‌ترین تغییراتی که این رژیم از دهه‌ی 1950 تاکنون کرده، همین طرز تهیه‌ سوپ بوده است. در انواع اولیه‌ رژیم توصیه می‌شده که سوپ برای یک ساعت بپزد؛ به این صورت مقدار زیادی از ترکیبات مغذی کلم و سایر مواد موجود در سوپ از بین می‌رفتند. اما در انواع جدید سوپ زمان پخت به 15ـ10 دقیقه بعد از جوشیدن کاهش یافته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی