اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809034230711071

خرید انواع سویق

طرز تهیه و خواص اثبات شده 11 نوع سویق

کد: 139809034230711071

http://bit.ly/2QJixT8

، اصفهان , (اخبار رسمی): بعضی از سویق‌ها را براساس ویژگی مصرف‌کننده و یا خاصیتشان نام‌گذاری کرده اند. مانند سویق کودک، سویق چاقی و سویق لاغری و ... در خرید اینگونه سویق‌ها نیز دقت کنید که به آن نیاز دارید یا نه.

طرز تهیه و خواص اثبات شده 11 نوع سویق
انواع سویق سلوا

سویق، خوراکی تازه به بازار آمده یا عجیب و غریبی نیست، این ماده غذایی خوشمزه و ساده آرد تفت داده شده نباتات بخصوص غلات و حبوبات است، که کیفیت مواد غذایی را تا بالاترین حد ممکن نگه می‌دارد و سرشار از خواص مفید برای تمام سنین بخصوص کودکان است. در فارسی قدیم به آن پِست یا پَست می‌گفتند و در زبان عربی و امروزه به آن سویق یا صویق می‌گویند.

خواص هر سویقی با خواص همان چیزی که از آن تهیه شده تناسب دارد. مثلاً جو از گندم سردتر است، پس در اینصورت طبع سویق جو هم از سویق گندم سردتر بوده و بنابراین خوب است قبل از تهیه و خوردن سویق، طبع و مزاج خود رابشناسید تا بتوانید درست انتخاب کنید.

بعضی از سویق‌ها را نیز به همین دلیل براساس ویژگی مصرف‌کننده و یا خاصیت آن نام‌گذاری کرده‌اند. مانند سویق کودک، سویق چاقی و سویق لاغری و .... در خرید اینگونه سویق‌ها نیز باید دقت کرد که به آن نیاز است یا نه. مثلاً اگر چاقی یا لاغری به کم‌کاری یا پرکاری غده تیروئید مربوط می‌شود، یا برای بیماری خاصی دارو مصرف می‌شود، یا فرد بیماری‌ گوارشی دارد، با مشورت پزشک سویق را مصرف کند.

انواع سویق و خواص آنها

روش تهیه سویق‌ها به دو صورت است. روش اول ابتدا دانه‌ها را آسیاب می‌کنند و سپس تفت می‌دهند و روش دوم بعد از آنکه دانه‌ها تفت داده شد آنها را آسیاب می‌کنند. اما درمورد دانه‌هایی که سبوس دارند مثل گندم و جو کمی متفاوت است که در ادامه بررسی شده است.

1- سویق گندم

مهمترین نوع سویق که در طب اسلامی و روایات نیز به خوردن آن توصیه شده، سویق گندم است. سویق گندم باعث تقویت عمومی بدن، تقویت کودکان درحال رشد و افزایش نیروی جنسی شده و همچنین خوردن آن برای مادران باردار و شیرده مفید بوده و از ناهنجاری‌های مادرزادی جنین پیشگیری می‌کند. مصرف سویق گندم برای رفع ضعف و لاغری مفید بوده و باعث چاقی می‌شود.

طرز تهیه

سویق گندم و جو به دو روش ساخته می‌شود، روش اول در ابتدا سبوس گندم و جو را جدا کرده و جداگانه آرد می‌کنند و سپس به نسبت مساوی آرد گندم و جو را با آرد سبوس گندم و جو مخلوط کرده و آرام آرام حرارت می‌دهند تا آماده شود، اما در روش دوم گندم و جو را ابتدا تفت می‌دهند سپس آرد می‌کنند.

از آنجایی که سبوس کمتر نیاز به حرارت داشته و زود می‌سوزد بهتر است جدا تفت داده شود و نکته دیگر اینکه سبوس از مواد سلولزیست و حاوی ویتامین B و D است که بدون آسیاب کردن و تفت دادن جذب بدن نمی‌شود و آرد کردن و تفت دادن آن باعث می‌شود که بدن بتواند از آن استفاده کند. سبوس تفت داده شده را مجددا الک کرده تا نشاسته آن خارج شده و بعد از آن، با آردی که جداگانه تفت داده شده مخلوط شود. پس با این توضیحات روش اول بهتر است.

 2- سویق جو

سویق جو هم غذاست و هم دارو و همانند سویق گندم برای تقویت عمومی بدن بسیار عالی بوده و تنظیم کننده قند خون است و همچنین در درمان دیسک گردن مؤثر است. ترکیب سویق جو و گندم هم تقویت کننده است هم چاق کننده و مناسب برای کودکان لاغر و ضعیف. همچنین از خستگی زودرس جلوگیری کرده و به سیستم گوارش کمک می‌کند. این سویق را می‌توان با خرما یا شیر و عسل ترکیب و روزانه ناشتا مصرف کرد و یا به کودک خود داد. این ترکیب به اندازه‌ای مفید بوده که طی مدت سه روز متوجه میزان اثر بخشی و نتیجه آن خواهید شد.

طرز تهیه

طرز تهیه سویق جو نیز همانند سویق گندم است. سبوس گندم و آرد گندم جداگانه بدون روغن تفت داده و بعد از سرد شدن مخلوط می‌کنند. در صورتی که سبوس گندم درشت باشد دوبار آسیاب کرده و تفت می‌دهند.

3- سویق عدس

سویق عدس به رفع تشنگی کمک می‌کند و باعث تقویت معده کودک می‌شود همچنین این سویق به پیشگیری و درمان کم خونی کمک کرده و در درمان خونریزی‌های شدید قاعدگی موثر بوده و باعث تقویت معده و کاهش صفرا می‌شود.

از دیگر خواص این سویق افزایش فعالیت سلول‌های مغز و تقویت هوش و حافظه، تقویت عضله قلب و حفظ سلامتی آن، شفاف کننده پوست، تقویت کننده عضلات و کمک به رشد کودکان، کم کردن دوران نقاهت و افزایش شیر مادر است.

طرز تهیه

عدس ترجیحا دیم را به خوبی آسیاب و الک کرده و تفت داده، اگر درشت بود دوباره آسیاب کرده و تفت داده می‌‌شود.

4- سویق برنج

از خواص سویق برنج می‌توان به تقویت بنیه و سلامت دستگاه گوارش به ویژه روده بزرگ و همچنین درمان لاغری اشاره کرد. این سویق همچنین برای درمان اسهال در کودک داروی مناسبی است.

5- سویق سیب

از سویق سیب در طب اسلامی برای برطرف کردن مسمومیت دارویی استفاده می‌شود، این نوع سویق دفع کننده انواع سموم از بدن مانند مواد مخدر بوده و برای درمان نیش مار و عقرب استفاده می‌شود و همچنین برطرف کننده خون دماغ است و به کاهش تب کمک می‌کند.

6- سویق سیب و برنج

این سویق به درمان اسهال و مسمومیت‌های غذایی کودک کمک می‌کند و یک مکمل غذایی مناسب برای کودکان در حال رشد محسوب می‌شود.

طرز تهیه

ابتدا به طور مجزا آرد و سبوس برنج را تفت داده و بعد از آن سیب رنده شده اضافه می‌شود.

7- سویق سنجد

سویق سنجد بسیار مقوی بوده و بهترین غذا برای رژیم غذایی دوران شیردهی است و باعث مهار طبع، تقویت نیروی بدن و سیستم ایمنی می‌شود، این سویق همچنین به انسجام استخوان‌های کودک کمک بسیاری کرده و جهت رشد و چاق شدن کودک بسیار مفید است.

طرز تهیه

برای تهیه این سویق ابتدا میوه و هسته را جدا کرده و بصورت جدا آسیاب می‌کنند. هر کدام را بدون روغن تفت می‌دهند و با هم مخلوط می‌کنند و یا سنجد را با هسته آسیاب کرده و الک کرده و بدون روغن تفت داده می‌شود.

8- سویق کدو تنبل

این سویق به درمان بیش فعالی کودکان و مشکلات مغز از جمله پارکینسن و… کمک می‌کند. این سویق همانند همه سویق‌ها خواص بی نظیر کدو تنبل را دارد و برای کسانی که به خوردن کدو تنبل علاقه‌ای ندارند خوش خوراک تر است.

طرز تهیه

کدو تنبل تازه را که زدگی هم نداشته باشد و مقداری سفت باشد پوست گرفته و حلقه حلقه می‌کنند سپس حلقه‌ها را خلال کرده و در سینی یا جلوی آفتاب یا در فصل سرد روی بخاری قرار می‌دهند تا خشک شود، بعد از خشک شدن کامل که کمی هم طول می‌کشد، آسیاب کرده و تفت داده می‌شود. بسیار خوش عطر و خوشمزه است.

 9- سویق نخود

این سویق از جمله سویق ‌ای خوب و پر کاربرد است. سویق نخود تقویت کننده کمر است و به رفع ضعف کمر و تسکین دردهای استخوان کمک می‌کند و به همین خاطر درمان خوبی برای دیسک کمر است. این سویق همچنین به تراکم استخوان‌های کودک کمک کرده و باعث تقویت عمومی بدن و تقویت نیروی جنسی می‌شود.

طرز تهیه

نخود خام را آسیاب کرده و سپس آرد خام نخود را در ظرفی ریخته و مدام تفت می‌دهند تا خوب بپزد. این تذکر بسیار لازم است که سویق نخود دیر تفت می‌خورد و حتی نیاز نیست شعله را کم کرد بلکه با شعله متوسط هم باید مدتی تفت بخورد تا بپزد. در این حالت و وقتی نخود تبدیل به سویق شد دیگر نفاخ نیست و طعم خوبی هم دارد.

10- سویق کودک

این سویق از ترکیب انواع سویق‌ها به دست می‌آید که البته باید گفت جهت سهولت ترکیب آن با شیر ذرات ریزتری باید داشته باشد. این سویق نه تنها برای کودک بلکه برای همین سنین مناسب بوده و از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند. استفاده از آن مخصوصاً به مادران شیرده توصیه شده چون باعث افزایش شیر مادر می‌شود، بهترین جایگزین قرص آهن محسوب شده و همچنین برای کمک به بهبود پوکی استخوان و شکستگی استخوان و تقویت ساق پا موثر است. این سویق به همراه خرما بهترین ترکیب در وعده سحری برای روزه داران بوده و در روایات استفاده از آن بسیار توصیه شده است.

11- سویق ماش

از مهمترین خواص سویق ماش استحکام استخوان‌بندی، تقویت قوای جسمانی و کمک به کودکان در حال رشد است.

نکاتی که باید درباره مصرف سویق رعایت شود

۱- از مصرف سویق با آب جدا پرهیز کنید.

۲- مردان باید از مصرف آب و شکر همراه سویق اجتناب کنند، زیرا سبب ضعف و ناتوانی جنسی آنها شده و بهتر است آن را به همراه خرما، عسل و شیر میل کنند.

۳- همانند سایر مواد غذایی، از زیاده‌روی در خوردن سویق پرهیز کنید زیرا باعث چاقی و اضافه وزن می‌شود.

۴- مقدار مصرف سویق در هر وعده دو کف یا همان دو یا سه قاشق غذاخوری است.

۵- برای تهیه یک سویق خوشمزه و مقوی می‌توان مقداری عسل، شیره خرما، شیر یا روغن زیتون به آن اضافه کرد، اما توصیه می‌شود از افزودن آب یا شکر به سویق خودداری شود تا اثرات درمانی این معجون به خوبی حفظ شود.

6- استفاده از سویق بهتر است همراه روغن زیتون باشد نه اینکه با هم تفت داده شود.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت سلوا مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سلوا، فروشگاه محصولات سالم و روستایی

سلوا در سال 1395 فعالیت خود را در زمینه تولید، تامین و توزیع سبد محصولات سالم آغاز کرد. پس از مدتی این مجموعه در اکوسیستم "کسب و کار اجتماعی" رشد کرده و در این بستر دو هدف اجتماعی توسعه مصرف محصولات سالم توسط خانواده ها و همچنین توسعه کسب و کارهای خانگی و روستایی را دنبال می کند. فروش محصولات از طریق اپلیکیشن سلوا انجام شده و به صورت توزیع درب منزل به دست خانواده ها می رسد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]