اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990324435878679

استارتاپ و نیازهای حقوقی و قانونی آن

کد: 13990324435878679

https://bit.ly/2XZChoU

، (اخبار رسمی): تعداد بیشماری از استارتاپ های فعال، همچنان به شکل گروهی اداره شده و این موضوع گاهاً در مراودات آن‌ها با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مشکلاتی را ایجاد می‌نماید،کما اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ فقط با مجموعه‌هایی که به صورت رسمی ثبت گردیده باشند طرف قرارداد قرار می‌گیرند.

استارتاپ و نیازهای حقوقی و قانونی آن
استارتاپ و نیازهای حقوقی و قانونی آن

در دنیای امروزی، هر پدیده جدید، پس از تولد و قرارگیری در یک فرآیند درآمدزا و اقتصادی، به جهت نوع ارتباطات گسترده و درهم تنیده افراد، آثار گوناگون و متنوعی را به همراه خواهد داشت. یکی از این پدیده‌های نسبتا نوین که چند صباحی ست در کشور ما نیز به تبعیت از رشد چشمگیر جهانی، ورود و ظهور پیدا نموده، استارتاپ ها هستند.

فعالیت استارت آپ ها نیز به نوبه خود به جهت خاصیت ارتباطات بین الطرفینی، خاصه در عملکردهای اقتصادی، ناخواسته تبعات و آثاری خواهد داشت که ما برآنیم تا دراین مجال اندک،گذشته از تعریف و تحلیل ماهیت و نقاط قوت و ضعف استارتاپ در بازار مالی، تبعات آن‌ها را در دنیای حقوق مورد بررسی قرار دهیم. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که گاه ادامه حیات و فعالیت یک استارت آپ، به واسطه مشکلات و ممنوعیت‌های قانونی با مشکل مواجه می‌گردد.

تمام تلاش آی خدمت در راستای حمایت حقوقی از این دسته از بنگاه‌های اقتصادی نوظهور، در جهت ایفای نقش حمایتی از جنس پیشگیرانه خواهد بود، تا همانند سایر کشورهای دنیا، بستری امن جهت شکوفایی استعدادهای بی بدیل جوانان ایرانی فراهم گردد.

موضوعات حقوقی برای استارتاپ ها

اکنون موارد شایع و مبتلا به استارت آپ ها و همچنین خدماتی که مجموعه ی حاضر آماده ارائه آن‌ها می‌باشد به صورت تیتروار ذکر میگردد:

فعالیت رسمی:

تعداد بیشماری از استارتاپ های فعال، همچنان به شکل گروهی اداره شده و این موضوع گاهاً در مراودات آن‌ها با سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، مشکلاتی را ایجاد می‌نماید،کما اینکه برخی از شرکت‌های بزرگ فقط با مجموعه‌هایی که به صورت رسمی ثبت گردیده باشند طرف قرارداد قرار می‌گیرند.

ثبت علائم:

یک علامت تجاری، علامت مشخصه‌ای است که کالاها و یا خدمات مربوط به شخص حقیقی یا حقوقی را متمایز می‎نماید. علامت تجاری به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را براساس علامت تجاری خاصی که طبیعت و یا کیفیت آن محصول و خدمت را مشخص می‌کند، انتخاب و خریداری نمایند. استارت آپ ها نیز می‌توانند علائم تجاری خود را به منظور عدم سوء استفاده‌های احتمالی درآینده، در ایران ثبت نمایند. همچنین امکان ثبت بین المللی علائم تجاری براساس موافقتنامه و پروتکل مادرید، معروف به سیستم مادرید، وجود دارد تا در سایه چتر حمایت قانونی در آمریکا و اروپا و 8۶ کشور دنیا قرار گیرند.

تعیین شکل مناسب فعالیت رسمی، برمبنای قانون تجارت:

در صورت تصمیم بر ثبت رسمی استارتاپ، باید ابتدا به ساکن مشخص نمود که کدام یک از پیشنهادهای قانون تجارت ایران، مناسب با شکل و میزان فعالیت استارت‌آپ‌ مورد نظر می‌باشد تا حداقل مسئولیت را برای اعضا دربر داشته باشد. کما اینکه شرکت در برخی مناسبات دولتی نیازمند ثبت در قالب خاصی از شرکت‌ها است.

وصول مطالبات:

فارغ از فعالیت استارت آپ ها در قالب افراد حقیقی یا حقوقی، این دسته از تاسیسات اقتصادی نیز در راستای فعالیتهای خود نیازمند مراودات مالی با دیگران خواهند بود و در همین راستا وقوع اختلاف اجتناب ناپذیر خواهد بود.

انعقاد قرارداد:

بدون شک جنس فعالیت استارت آپ ها بسته به نوع فعالیت و تخصصشان متفاوت خواهد بود،که به همین میزان نحوه نگارش قراردادها نیز می‌بایست متفاوت و دربرگیرنده تضمینات قانونی کافی جهت استحکام تعهدات طرف مقابل و متناسب با آن باشد. بنابراین تجویز یک تیپ قرارداد واحد برای تمامی آنها کاری عبث و غیرحرفه‌ای می‌نماید. همچنین انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی نیازمند بررسی بیشتر تضمینات شخص خارجی است.

سرمایه‌گذاری مشترک:

تجربه نشان داده که پس از مدتی از آغاز فعالیت استارتاپی،زمینه ادغام آن‌ها با شرکت‌های بزرگتر یا همکاری مشارکتی با سایر استارت آپ ها فراهم می‌گردد. این مهم نیازمند بررسی شرایط و ویژگی‌های طرفین و تعیین نوع سهم و شرایط و میزان تقسیم سود (و سایر موارد) و تنظیم آن‌ها در یک قالب حقوقی مستحکم است.

دعاوی کیفری و حقوقی:

ذات مبادلات اقتصادی و رقابت در بازار، همواره افراد را در معرض اختلافات حقوقی و بعضا معضلات کیفری قرار می‌دهد، که دفاع در هرکدام از این شعب از علم حقوق مستلزم تخصص و تجربه کافی در آن زمینه خاص می‌باشد. پر واضح است که استفاده از وکلا و متخصصین هر شاخه، درصد احتمال پیروزی را افزایش می‌دهد.

ثبت اختراعات و طرح‌ها:

هر گونه اختراع و طرحی که مخالفت خاصی با اخلاق حسنه و نظم عمومی و قوانین جمهوری اسلامی ایران نداشته باشد، می‌تواند به نام و با مالکیت مخترع ثبت گردد و این مالکیت قانونی، دیگران را از سوء استفاده و یا استفاده بدون اذن و اجازه مالک، به قید مجازات ممنوع می‌نماید.

حمایت حقوقی از استارتاپ ها

ما در گروه خدمات حقوقی اینترنتی ثبت آی تی با مسائل و مشکلات مختلف برای راه‌اندازی یک استارتاپ کاملا آشناییم چراکه خودمان نیز در حال طی کردن این مسیر هستیم.

چنانچه تمایل به ثبت برند استارتاپ دارید، با ما تماس حاصل نمایید.
کارشناسان ما در  ثبت آی تی با چندین دهه سابقه ی درخشان، مستعدند شما را در تحقق اهدافتان  یاری رسانند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]