اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990619454228679

کسب و کارهای انلاین به چه نوع مجوزهایی نیاز دارند؟

کد: 13990619454228679

https://bit.ly/3bUpzgt

، (اخبار رسمی): آیا صرفا فروشگاههای اینترنتی باید مجوزهای لازم را دریافت کنند یا هر کسی سایتی دارد که در آن به ازای ارائه خدمات پول دریافت می کند نیاز به مجوز دارد؟

کسب و کارهای انلاین به چه نوع مجوزهایی نیاز دارند؟
کسب و کارهای انلاین به چه نوع مجوزهایی نیاز دارند؟

اگر بخواهیم کسب و کارهای انلاین و نمونه بارزتر آنها یعنی فروشگاههای آنلاین را مکمل و حتی رقیب کسب و کارهای سنتی به حساب بیاورم با این سوال مواجه خواهیم شد:

که شرایط قانونی راه اندازی یک کسب و کارهای انلاین کدام است؟

چه مراحلی را باید طی کنیم تا کسب و کار ما وجه قانونی پیدا کند؟

 آیا صرفا فروشگاههای اینترنتی باید مجوزهای لازم را دریافت کنند یا هر کسی سایتی دارد که در آن به ازای ارائه خدمات پول دریافت می کند نیاز به مجوز دارد؟

در سال ۱۳۸۸ از طرف وزارت بازرگانی آئین نامه نامه اخذ مجوز فعالیت در محیط مجازی صادر و ابلاغ گردید که این آئین نامه تاکنون به عنوان مرجع، مورد استناد قرار گرفته است. در حوزه کسب و کارهای انلاین به دو دسته مجوز نیاز داریم اول مجوزهای عمومی که نمونه بارز آن نماد اعتماد الکترونیک و دسته دوم مجوزهای اختصاصی هر صنف.

مجوزهای عمومی کسب و کار انلاین

این مجوزها برای تمامی کسب و کارهای انلاین عمومیت داشته و صرف نظر از رشته و تخصص دریافت آن الزامی است. از جمله این مجوزها نماد اعتماد الکترونیکی و پروانه کسب و کار است. نماد اعتماد الکترونیکی توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک ارائه می گردد. طبق قوانین این مرکز سایت هایی که درآن فرایند فروش کالا یا خدمات صورت نمی گیرد نیازی به این نماد ندارند. اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با آئین نامه های تجارت الکترونیک و راهنمای دریافت پروانه و نماد کسب و کار را از اینجا بخوانید.

مجوزهای اختصاصی کسب و کارهای آنلاین

این مجوزها شامل همان گروه صنفی است مثلا برای فروش محصولات سمعی و بصری یا فرهنگی مثل کتاب به مجوز وزارت ارشاد، برای محصولات حوزه سلامت و درمان به مجوز وزارت بهداشت و درمان و یا هر صنفی نیاز به پروانه اختصاصی همان صنف یا اتحادیه می باشد. بدیهی است که سایر سایت ها مانند سایت های شرکتی و شخصی نیازی به دریافت پروانه کسب و کار یا نماد اعتماد الکترونیکی ندارند. همچنین سایت خود را صرف نظر از نوع فعالیت در ستاد ساماندهی سایت‌های اینترنتی وزارت ارشاد اسلامی ثبت نمائید.

چنانچه تمایل به اخذ مجوزهای کسب و کارهای انلاین را دارید، با ما تماس حاصل نمایید.
کارشناسان ما در  ثبت آی تی با چندین دهه سابقه ی درخشان، مستعدند شما را در تحقق اهدافتان  یاری رسانند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]