اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990402438178679

۵ توصیه برای اخذ مجوز‌های لازم یک استارت‌آپ

کد: 13990402438178679

https://bit.ly/2AtD4pf

، (اخبار رسمی): استارتاپ یک کسب‌ و‌کار کوچک است، لزوم سرعت پیشرفت در استارتاپ‌ها گاهی ممکن است افراد را از تحقیق و بررسی و یا اخذ مجوز‌های لازم یا اقدامات قانونی مقدماتی دلزده کند. با این توجیه که اگر بخواهم دنبال اخذ مجوز برویم چندین ماه ممکن است کار به عقب بیفتد.

۵ توصیه برای اخذ مجوز‌های لازم یک استارت‌آپ
۵ توصیه برای اخذ مجوز‌های لازم یک استارت‌آپ

استارتاپ یک کسب‌ و‌کار کوچک است، لزوم سرعت پیشرفت در استارتاپ‌ها گاهی ممکن است افراد را از تحقیق و بررسی و یا اخذ مجوز‌های لازم یا اقدامات قانونی مقدماتی دلزده کند. با این توجیه که اگر بخواهم دنبال اخذ مجوز برویم چندین ماه ممکن است کار به عقب بیفتد. پس به این منظور که هم دچار مشکلات آتی در روند کاری خودتان نشوید و استارتاپ تان به درستی به کار خودش ادامه دهد به این ۵ توصیه توجه کنید:

۱. با یک جست‌و‌جوی ساده خیالتان را راحت کنید:

در سایت اداره ثبت شرکت ها به ادرس http://sherkat.ssaa.ir/ فهرست فعالیت هایی که نیاز به مجوز دارند و هم چنین مرجع صدور مجوز آن ذکر شده است . البته باید توجه داشت که با توجه به ماهیت استارتاپی، ممکن است برخی فعالیت‌ها نیاز به مجوز داشته باشد اما در این فهرست موجود نباشد. به همین دلیل وقتی به طور مثال در حوزه درمان قرار است فعالیتی را آغاز نمایید با وزارت بهداشت هم مشورت نمایید تا در صورت لزوم نسبت به اخذ مجوز های لازم اقدام نمایید.

۲. تحقیق کنید که با چه کسانی سرحساب هستید:

قبل از شروع کسب‌و‌کار در مرحله pre-seed خوب بررسی کنید، ببینید ایده مورد نظر شما در صورت اجرایی شدن، با چه ارگان‌ها، نهاد‌ها و یا حتی وزارتخانه‌هایی ممکن است درگیر باشد. به همه آنها سر بزنید و با حفظ محرمانگی اطلاعات خاص، از آن‌ها در مورد لزوم مجوز پرسش کنید. در صورت رشد کسب‌و‌کار و نیاز به مجوز در صورتی که مجوزی در بساط نداشته باشید، دو اتفاق ممکن است پیش بیاید:

اول آن که فعالیت شما را به طور کلی ممنوع می‌کنند. دوم آن که تا زمان ارائه مجوز به طور موقت فعالیت شما معلق می‌شود. در این حالت ممکن است افراد دیگری که تمایل به ورود به حوزه فعالیت شما را داشتند، نسبت به اخذ مجوز اقداماتی انجام داده باشند، مجوز را بگیرند و با تبلیغات بازار هدف شما را تحت الشعاع قرار بدهند.

در این وضعیت شما نیاز به صرف هزینه بسیاری دارید تا بتوانید جامعه هدف خود را دوباره به سمت خود راغب نمایید. به بیان ساده‌تر اعتبار برند شما نزد مشتریان کاهش می‌یابد. اتفاقی که ممکن است جبران‌ناپذیر باشد.

۳. حقوقی یا حقیقی مسئله این است!

گاهی مجوز به افراد (شخص حقیقی) داده می‌شود گاهی هم فقط مجوز به شخص حقوقی (شرکت)، در این مورد که شخص حقوقی مد نظر است باید بپرسید چه نوع شخص حقوقی مد نظر آن سازمان است.

۴. از چند نهاد باید مجوز بگیرید؟

در برخی موارد لازم است از چند نهاد اقدام به اخذ مجوز نمایید. در این صورت اطلاع از این که کدام مجوز باید قبل از دیگری اخذ شود مهم است. چون گاهی برخی مجوز‌ها، خودش مجوز اخذ مجوز بعدی است.

۵. به خواسته‌های نهاد مجوز‌دهنده دقت کنید:

در ارائه تقاضانامه جهت اخذ مجوز دقت کنید که تمام موارد مورد نیاز آن سازمان در آن درج شده باشد. اگر از شما طرح توجیهی مطالبه کردند دقیق و کامل بنویسید همچنین اگر مستنداتی خواستند حتما تمام آن‌ها را ضمیمه کنید تا بتوانید مجوز لازم را اخذ نمایید.

در نهایت همگی را از هر اقدام عجولانه و بدون بررسی به شدت برحذر می‌داریم! زمان با ارزش‌ترین دارایی همه ماست، با صرف کمی وقت برای تحقیق می‌توانیم از هدر رفت زمان، انرژی، هزینه و …. به راحتی جلوگیری کنیم.

چنانچه تمایل به ثبت برند استارتاپ دارید، با ما تماس حاصل نمایید.
کارشناسان ما در  ثبت آی تی با چندین دهه سابقه ی درخشان، مستعدند شما را در تحقق اهدافتان  یاری رسانند

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ