اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139903274371514508

طرز تهیه سوهان و قطاب

کد: 139903274371514508

https://bit.ly/37wdDiX

، اصفهان , (اخبار رسمی): با خواندن این نوشته طرز تهیه سوهان و قطاب خانگی را برای تدارک یک عصرانه لذت ‌بخش برای عزیزانتان با مواد اولیه تازه و خوشمزه را فرامی‌گیرید.

طرز تهیه سوهان و قطاب (انتشارفوری)
طرز تهیه سوهان و قطاب

طرز تهیه سوهان و قطاب در خانه برای لذت بردن از یک عصرانه شیرین

با خواندن این نوشته طرز تهیه سوهان و قطاب خانگی را برای تدارک یک عصرانه لذت ‌بخش برای عزیزانتان با مواد اولیه تازه و خوشمزه را فرامی‌گیرید.

سوهان

مواد لازم:

شکر: ۳۰۰ گرم

خلال بادام: ۲۰۰ گرم

عسل: ۳ قاشق سوپ‌خوری

روغن مایع: ۵ قاشق سوپ‌خوری

زعفران سائیده: ۱ قاشق چای‌خوری

پودر پسته: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا خلال بادام را می‌شوییم و خوب خشک می‌کنیم. شکر و عسل و روغن را در ظرف می‌ریزیم و روی حرارت تند و یکنواخت قرار می‌دهیم تا شکر خوب حل شود و مایع طلایی‌رنگ به دست بیاید. زعفران را با یک‌چهارم استکان آب حل می‌کنیم. سپس خلال بادام و زعفران را به مایع طلایی‌رنگ اضافه می‌کنیم و کمی هم می‌زنیم.

سپس ته سینی را چرب می‌کنیم و آماده می‌گذاریم. شعله اجاق را ملایم می‌کنیم در حدی که مایه‌ی سوهان فقط گرم بماند سپس با یک قاشق مرباخوری مایع را با سرعت درون سینی می‌ریزیم و گل‌های کوچکی درست می‌کنیم. سپس روی هر گل مقداری پودر پسته می‌ریزیم و می‌گذاریم تا سرد بشود. پس‌ازآنکه سوهان سرد شد با نوک کارد گل‌ها را از سینی جدا می‌کنیم.

قُطاب

مواد لازم:

زرده تخم‌مرغ ۱ عدد

ماست ۱۰۰ گرم

آرد ۱۵۰ گرم

پودر بادام ۲۵۰ گرم پودر قند ۱۵۰ گرم

هل سائیده ۱ قاشق سوپ‌خوری

طرز تهیه

ابتدا پودر قند و پودر بادام و هل را باهم خوب مخلوط می‌کنیم و آماده می‌گذاریم. سپس زرده تخم‌مرغ و ماست را خوب می‌زنیم تا باهم مخلوط شوند. بعد آرد را کم‌کم به مخلوط اضافه می‌کنیم و خمیر را با دست خوب ورز می‌دهیم به‌طوری‌که خمیر به دست نچسبد و زیاد سفت نشود. خمیر را در کیسه نایلونی می‌ریزیم و به مدت ۳ ساعت نگه می‌داریم تا خمیر خوب و یکدستی به دست بیاید. سپس روی میز یا تخته کمی آرد می‌پاشیم و خمیر را روی تخته می‌گذاریم و با نورد خمیر را به قطر نیم سانتی‌متر باز می‌کنیم.

پس‌ازآن با گردی استکان دایره‌هایی از توی خمیر بیرون می‌آوریم. خمیر گرد را در کف دست پهن می‌کنیم و یک قاشق چای‌خوری از مواد پرکننده‌ای را که قبلاً مخلوط کرده بودیم، در وسط خمیر می‌ریزیم و سپس یک‌طرف دایره را روی مواد برمی‌گردانیم و ملایم فشار می‌دهیم و بعد اطراف خمیر را به هم می‌چسبانیم و دور آن را می‌پیچانیم. سپس مقداری روغن در ظرف می‌ریزیم تا داغ بشود. سپس خمیرهای آماده‌شده را در روغن می‌گذاریم و دوروی آن را خوب طلایی می‌کنیم. بعدازآن که تمام قطاب‌ها را سرخ کردیم آن را در یک صافی می‌گذاریم تا روغن اضافی آن گرفته شود. سپس قطاب‌ها را در پودر قند می‌غلتانیم و در ظرف مخصوص می‌چینیم و می‌گذاریم تا خنک شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گز اصفهان

فروشگاه "به گز" بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی کشور و مرجع تخصصی انواع گز اصفهان، با گستره‌ای از کالاهای متنوع برای تمام اقشار جامعه و هر رده‌ی سنی، برای کاربران خود «تجربه‌ی لذت‌بخش یک خرید اینترنتی» را تداعی می‌کند. «ارسال سریع»، «ضمانت بهترین کیفیت» و «تضمین اصل بودن کالا» سه اصل اولیه است که "به گز" از نخستین روز تاسیس سعی کرده به آن پایبند باشد و با رعایت این سه اصل، هرسال، حوزه‌های تازه‌ای را در فروش کالا و خدمات، به دایره‌ی فعالیت خود افزوده است. گستره‌ای به وسعت انواع گز اصیل اصفهان (آردی، لقمه ای، سکه ای، شکلاتی، رژیمی و ... )، انواع پولکی (نارگیلی، زعفرانی، گل محمدی، لیمویی، پرتقالی و ...)، انواع نقل (بیدمشکی، بادام، شکرپنیر و ...)، سوهان (سوهان عسلی، لقمه ای، تخت، سوهان گز و...)؛ از برندهای متنوع، متعدد و سرشناس اصفهانی همچون کرمانی، مظفری، بلداجی، آریا، بوعلی، شیرین، نسرین، سلطانی، آنتیک، سکه و ... "به گز "، با داشتن مراکز توزیع در استان اصفهان، امکان تحویل کالا را به‌صورت رایگان در شهر اصفهان در همان روز ثبت سفارش فراهم کرده است. آدرس وب سایت www.behgaz.com

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]