اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904074393514610

تاریخ پرچم ایران

کد: 139904074393514610

https://bit.ly/31xCEsO

، تهران , (اخبار رسمی): پرچم ایران از دیرباز تغییرات گسترده ای به خود دیده از هر انقلاب از هر تغییر حکومتی و یا هر سلسله ای دچار دگرگونی شده است با این که قدمت پرچم در ایران به زمان هخامنشیان بر می گردد.اما پرچم ایران بیشتر از هر کشوری دچار تغییرات بوده و در مدت زمانی بوده است که ایران بدون نشان و پرچم بوده است.اما از ...

تاریخ پرچم ایران
پرچم ایران که بعد از انقلاب اسلامی مورد تائید و استفاده قرار گرفت.

پرچم ایران از کلمه لا اله الا الله در وسط که به صورت یک الله واحد در وسط قرار دارد و اشکال آن تداعی کننده ستون دین در اسلام می باشد.پرچم ایران با نوار های از کلمه الله اکبر...

پرچم ایران از گذشته دور تا به امروز

پرچم ایران در هر زمانی و در هر دوره از سلسله های که بر این کشور حکومت کردند متغیر بوده است.در سلسله هخامنشیان و در زمان پادشاهی کورش کبیر درفشی که  برای پرچم ایران انتخاب شد و بعد از کنار رفتن هخامنشیان و سر کار آمدن ساسانیان پرچم ایران نیز تغییر کرد.شاید در طی این چند هزار سال پرچم ایران به طور موثق و به طور که در تاریخ موجود است بیشتر از چند ده بار تغییر کرد.

پرچم ایران؛ سلسله هخامنشیان

قبل از به وجود آمدن سلسله هخامنشیان و به تخت نشستن کورش کبیر نقش که روی درفش های مردم ماد ها که به سرزمین پارس مهاجرت کرده بودند یک گاو بالدار بوده است .طبق تمامی مستندات تاریخی نام این پرچم  درفشا بوده است. پرچم درفشا را می توان کهن ترین پرچم سرزمین پارس ها نامید.
 پرچم ایران در دوره هخامنشیان

پس از آن زمان و در زمان سلسله هخامنشیان نقش روی پرچم به نشان یک پرنده شکاری که یک عقاب یا یک باز شکاری بود تغییر پیدا کرد.مورخان این پرنده را پرنده ای به نام شهباز می دانند.شهباز پرنده ای شکاری است که می توان آن را یکی از مهم ترین پرنده ها در فرهنگ ایرانیان نامید.این پرنده در اشعار شاعران بسیار از جمله خاقانی، اقبال و حتی برروی خودرو های که بسیار قدرتمند بودند نام گذاری و استفاده شد.

پرچم ایران؛ شهباز، پرنده ای اغواگر

دلیل انتخاب این پرنده را می توان در گذشته جستجو کرد در افسانه ای دور که در متون قدیمی وجود دارد.در زمانی که آریایی ها در بین سرزمین ها کوچ می کردند تا مکانی مناسب را برای اقامت پیدا کنند این پرنده با راهنمایی فرزندان هخامنش آنها را به سرزمین ایران راهنمایی کرده است.

در پرچم می توان نقش و قدرت پرنده شهبار را مشاهده کرد.پرنده شهبار در وسط  با پر و بال های باز با قدرت و صلابت زیر نور خورشید قرار گرفته است.

پرچم ایران؛ دوره اشکانیان

پس از پیروزی و به وجود آمدن حکومت اشکانیان بر بیگانگان سلوکی، آنان نیز اقدام به طراحی یک پرچم متفاوت برای خود کرده اند.به عقیده برخی از مورخان پرچم ها در زمان حکومت اشکانیان از یک شکل واحد و یک سمبل از پرچم برخوردار نبوده است.بلکه در دوره اشکانیان هر قوم و هر قبیله ای در دسته های هزارتایی دارای پرچم ها و نشان ها متفاوتی بوده اند.اما نظریه ای که تمامی مورخان بر آن بعد از گذشت دوره ای به آن اعتقاد دارند این است که پرچم ایران در آن زمان به یک پرچم واحد رسید و آن یک نشان از خورشید در وسط بوده است .این پرچم که نشان از سرزمین ایران که دارای آفتاب و قدرت ابدی است می باشد.این پرچم، پرچم واحد کشور و قوم پارت در زمان حکمفرمایی بر سرزمین ایران بوده است.نشان پرچم ایران از یک خورشید زرد رنگ در وسط پارچه تشکیل شده است.طبق نظریه مورخان لشکریان در زمان جنگ پرچمی با نقش اژدها بر روی پارچه ای از جنس ابریشمی را حمل می کردند.

برای مطالعه ادامه مقاله و حمایت از حقوق ناشر به این ایران پرچم مراجعه نمائید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ایران پرچم

شرکت ایران پرچم تولید کننده انواع پرچم و متعلقات پرچم در کوتاه ترین زمان و بهترین قیمت شرکت ایران پرچم با داشتن سابقه ای بیش از یک دهه در زمینه تولید و فروش پرچم توانسته یکی از بزرگترین مرجع های فروش پرچم در کشور باشد.شرکت ایران پرچم تمامی محصولات خود را با قیمتی مناسب و بدون واسطه به مشتریان گرامی برای خرید پرچم ارائه می کند.این شرکت توانسته جهت ارتقای سطح کیفی و کمی در صنعت چاپ پرچم با استفاده از جدید ترین دستگاه های چاپ پرچم در مجموعه گامی بلند در به روز آوری این صنعت در کشور انجام دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]