اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907224700914610

نمادهای موجود در پرچم کشور فرانسه

کد: 139907224700914610

https://bit.ly/2IGVyX4

، تهران , (اخبار رسمی): پرچم فرانسه از سه نوار عمودی آبی، سفید، قرمز تشکیل شده است. سه رنگ آبی، سفید و قرمز نمادی از آزادی است.

پرچم کشور فرانسه
نمونه پرچم فرانسه در مسابقات جام جهانی

پرچم فرانسه را می توان یکی از الهام بخش ترین پرچم ها در میان کشورهای جهان دانست به طوری که پرچم بیشتر کشور های اروپایی و جهان برگرفته از طرح سه رنگ پرچم فرانسه است.

پرچم فرانسه از سه نوار عمودی آبی، سفید، قرمز تشکیل شده است. سه رنگ آبی، سفید و قرمز نمادی از آزادی است. پرچم فرانسه را که در اوخر قرن هجدهم میلادی و با انتخاب ازادی خواهان و انقلابیون طراحی و مورد استفاده قرار گرفت، می توان یکی از الهام بخش ترین پرچم ها در میان کشورهای جهان دانست به طوری که پرچم بیشتر کشور های اروپایی و جهان برگرفته از طرح سه رنگ پرچم فرانسه است. پرچم فرانسه در در سال 1946 و با استناد به قانون اساسی این کشور به عنوان نشان ملی جمهوری فرانسه انتخاب شد.

تاریخ پرچم فرانسه

پرچم فرانسه تا قبل از تصویب و استفاده به عنوان نماد ملی فرانسه به تعداد زیادی و در هر گوشه و کناری به اشکال مختلفی وجود داشت. پرچم نظامی و نیروی دریایی فرانسه با اشکال گوناگون و ظریف دیده می شد. در این دوران یک سپر آبی رنگ و سه گل طلایی سوسن، نماد های ملی فرانسه بودند. در قرون وسطی پرچم سنت دنیس با رنگ های قرمز با لبه های تیز مورد استفاده قرار می گرفت. رنگ هایی که در پرچم فرانسه مورد استفاده قرار می گرفت نماد و نشانی از رنگ های حزب های حاکم در آن زمان فرانسه بوده است. اما در جنگ هایی که در فرانسه در این زمان رخ داد و به جنگ های صد ساله مشهور شد، پرچم فرانسه نیز تغییر کرد و همراه با صلیبی سفید در پس زمینه ای از رنگ های آبی و قرمز بود.

سرانجام رنگ آبی در پرچم این کشور ثابت شد و صلیب مورد استفاده در پرچم نمادی از نیروی های نظامی این کشور در پرچم شد. طرح صلیب سفید در پس زمینه آبی رنگ به صورت ثابت در پرچم فرانسه مورد استفاده قرار گرفت. در خلال جنگ هایی که در فرانسه روی داد و از آن به عنوان جنگ های صد ساله یاد می شود این پرچم توسط ژاندارک مورد استفاده قرار گرفت. با گذشت سالیان متمادی و با روی کار آمدن بوربون ها در فرانسه پرچم این کشور در سال های 1814 به پرچمی سفید رنگ با نمادی از بوربون ها در وسط پرچم تغییر پیدا کرد. اما به پایان کشمکش های داخلی و جنگ های سی ساله در فرانسه و قبل از انقلاب کشور فرانسه پرچم بوروبون ها با نماد هایی از قبیل گل های سوسن طلایی رنگ و نماد بوربون ها به پرچم اضافه شده بود.

رنگ های پرچم و طرح پرچم فرانسه با نماد هایی که در انقلاب این کشور مورد استفاده قرار گرفت تفاوت های اندکی دارد. در این دوران روبان های گرد که از سوی انقلابیون مورد استفاده قرار می گرفت به همین مورد استفاده شده در حالت امروزی پرچم فرانسه است. رنگ هایی که در پرچم فرانسه مورد استفاده قرار گرفته است نمادی از رنگ های سنتی شهر پاریس است و به وضوح می توان این رنگ ها را در شهر پاریس مشاهده کرد. در سال 1789 و در بحبوحه ی انقلاب این کشور احزاب راستی به سراغ استفاده از روبان های سبز رنگ رفتند و از این رو نیروهای شبه نظامی و مخالف با استفاده از روبان های آبی و قرمز خود را به انقلاب فرانسه می رساندند.

ادامه مطالب این مقاله را می توانید در اینجا مطالعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ایران پرچم

شرکت ایران پرچم تولید کننده انواع پرچم و متعلقات پرچم در کوتاه ترین زمان و بهترین قیمت شرکت ایران پرچم با داشتن سابقه ای بیش از یک دهه در زمینه تولید و فروش پرچم توانسته یکی از بزرگترین مرجع های فروش پرچم در کشور باشد.شرکت ایران پرچم تمامی محصولات خود را با قیمتی مناسب و بدون واسطه به مشتریان گرامی برای خرید پرچم ارائه می کند.این شرکت توانسته جهت ارتقای سطح کیفی و کمی در صنعت چاپ پرچم با استفاده از جدید ترین دستگاه های چاپ پرچم در مجموعه گامی بلند در به روز آوری این صنعت در کشور انجام دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی