اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101285821614610

متاورس چیست؟

متاورس و آینده دنیای مجازی

کد: 140101285821614610

https://bit.ly/3ryUtUR

، تهران , (اخبار رسمی): دنیای جدید متاورس به غیر از بازی برای کار، سینما رفتن، معاشرت و کنسرت می تواند استفاده شود.

متاورس و آینده دنیای مجازی
هدست واقعیت مجازی
متاورس و آینده دنیای مجازی
مارک زاکربرگ در حال معرفی متا و معرفی فضای مجازی آن
متاورس و آینده دنیای مجازی
هدست دنیای مجازی

فیس بوک ساخت متاورس را یکی از اولیت های اصلی خود قرار داده.این شرکت با صرف هزینه های هنگفت در ساخت هدست های واقعیت مجازی خود به نام اوکولوس توانسته آنها را با قیمتی پائین تر از رقبا به بازار عرضه کند.

متاورس چیست؟

به نظر برخی از کارشناسان، متاورس همان واقعیت مجازی یا VR با رنگ و لعابی متفاوت و جذاب تر است. اما به نظر برخی از کارشناسان این تکنولوژی پتانسیل تغییرات چشمگیر در اینترنت را دارد. در واقع چشم انداز این تکنولوژی را می توان نسبت به تلفن همراه های دهه 80 میلادی با ظاهری زمخت و کند در مقایسه با تلفن همراه های امروزی مقایسه کرد. در متاورس رایانه حذف شده و شما با استفاده از یک هدست به دنیاهای مجازی متصل می شوید. این قضیه زمانی شکلی متفاوت به خود گرفت که مارک زاکربرگ مالک فیس بوک از پروژه بلند پروازانه متا پرده برداری کرد.دنیای جدید متاورس به غیر از بازی برای کار، سینما رفتن، معاشرت و کنسرت می تواند استفاده شود.

چرا متاورس ناگهان مطرح شد؟

اخبار پیرامون واقعیت مجازی هر از چند گاهی به مسئله ای داغ تبدیل شده و بعد از مدتی کوتاهی فروکش می کند.ذوق و اشتیاق سرمایه گذاری در این فناوری برای افراد ثروتمند و غول های فناوری همواره جذاب بوده است به خصوص اینکه این فناوری یکی از آیندگان اینترنت است.امروز در دنیای واقعیت مجازی و متاورس به حدی پیشرفت داشته که آن را به آنچه که مورد انتظار است نزدیک کرده است. 

فیس بوک پیشگام در متاورس

فیس بوک ساخت متاورس را یکی از اولیت های اصلی خود قرار داده است.فیس بوک در جهت هماهنگی بیشتر این محصول با سایر محصولات و خارج شدن از نام تنها یک شبکه اجتماعی نام تجاری خود را به متا تغییر داد. این شرکت با صرف هزینه های هنگفت در ساخت هدست های واقعیت مجازی خود به نام اوکولوس توانسته آنها را با قیمتی پائین تر از رقبا به بازار عرضه کند. به رغم نظر برخی از کارشناسان این نوع عرضه برای فیس بوک ضرر به همراه خواهد داشت.این شرکت اپلیکیشن های واقعیت مجازی برای معاشرت‌های مجازی و همین‌طور برای فضاهای کاری ساخته ازجمله اپلیکیشنی که با دنیای واقعی هم تعامل دارد.

متا بر خلاف سابقه و سیاست کاری خود که شرکت های رقیب را می خرد این بار پیشنهاد همکاری داده است. این شرکت اعلام کرده است که نمی توان تنها و یک شبه این پروژه را به سرانجام رساند بلکه باید شرکت های مختلف با هم همکاری کنند.متا با سرمایه گذاری 50 میلیون دلاری در یک شرکت خصوصی و سپردن کنترل ساخت پروژه به آنها قول ساخت محصولی مسئولانه تر را داده است. پیش بینی ها حکایت از این دارد که 10 تا 15 سال برای به عموم رسیدن این تکنولوژی زمان نیاز است.

سرمایه گذاران و علاقه مندان دیگر

علاوه بر شرکت متا کسانی دیگری هم علاقه به سرمایه گذاری در این فناوری جدید را دارند. شرکت بازی سازی ایپک که بازی مشهور فورتنایت را ساخته است یکی از علاقه مندان به این پروژه می باشد. این شرکت علاقه بسیاری برای ساخت فناوری دارد که بتواند 10 کاربر را به یک بازی اضافه کند که این موضوع در متاورس قابل انجام می باشد.در سال‌های اخیر فورتنایت محصول خود را گسترش داده است. فورتنایت در دنیای مجازی خود کنسرت برگزار می‌کند، محصولات جدید مارک‌های معروف را تبلیغ و معرفی می‌کند و بسیاری فعالیت‌های دیگر در این دنیای دیجیتال انجام می‌دهد.

همه چیز بازی نیست

در دنیای واقعیت مجازی همه چیز بر اساس بازی طراحی و ساخت نمی شود. در این فضا اپلیکیشی به نام VR CHAT طراحی و ساخته شده که فقط بر روی روابط افراد برای آشنایی با هم ساخته شده است.این تکنولوژی به حدی در زندگی ما رسوخ خواهد کرد که شرکت خودرو سازی برای معرفی خودرو خود آنرا در واقعیت مجازی تبلیغ و معرفی می کند تا با آن یک دور بزنید. در این دنیا می توانید برای خرید یک لباس ابتدا آنرا امتحان کنیدو سپس سفارش دهید.

در حال حاضر امکان استفاده از این فناوری وجود دارد؟

تکنولوژی در هدست های واقعیت مجازی به طور قابل ملاحظه ای پیشرفت کرده است. تکنولوژی به شکلی در آنها پیشرفت کرده که می تواند چشمان شما را به راحتی گول بزند. با استفاده از این هدست های تمامی اجزا را به صورت سه بعدی به نمایش درآورده به شکلی که شما انگار در همان موقعیت هستید.قیمت هدست های بسیار مناسب شده به طوری که به یکی از محبوب ترین هدیه های در سال 2021 تبدیل شده بود. این دنیای مجازی نیازمند اینترنت قوی تر، بادوام تر و قابل اعتماد تری است. بهره بردای و استفاده از اینترنت 5G یک راه حل بسیار مناسب برای آن است.آینده این تکنولوژی به دست غول های فناوری است که به کدام جهت هدایت خواهند شد.

این مقاله توسط تیم تحقیق و توسعه ایران پرچم تولید کننده پرچم تشریفات، پرچم رومیزی، پرچم ساحلی و... همراه با چاپ پرچم طرح دلخواه شما تهیه شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت ایران پرچم

شرکت ایران پرچم تولید کننده انواع پرچم و متعلقات پرچم در کوتاه ترین زمان و بهترین قیمت شرکت ایران پرچم با داشتن سابقه ای بیش از یک دهه در زمینه تولید و فروش پرچم توانسته یکی از بزرگترین مرجع های فروش پرچم در کشور باشد.شرکت ایران پرچم تمامی محصولات خود را با قیمتی مناسب و بدون واسطه به مشتریان گرامی برای خرید پرچم ارائه می کند.این شرکت توانسته جهت ارتقای سطح کیفی و کمی در صنعت چاپ پرچم با استفاده از جدید ترین دستگاه های چاپ پرچم در مجموعه گامی بلند در به روز آوری این صنعت در کشور انجام دهد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | رسانه‌ها