اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904144406010978

خودروهای بدون سرنشین

کد: 139904144406010978

https://bit.ly/3eY9g2R

، اصفهان , (اخبار رسمی): خودرو بدون سرنشین وسیله نقیله ای است که قادر است محیط را تشخیص دهد و با امنیت بدون دخالت انسان به حرکت در آید.این خودروها برای شناخت محیط اطراف خود از ترکیبی از سنسورهای مختلفی ،دوربین ها،رادارها و هوش مصنوعی استفاده میکند.

خودروهای بدون سرنشین
خودروهای بدون سرنشین

خودرو بدون سرنشین وسیله نقیله ای است که قادر است محیط را تشخیص دهد و با امنیت بدون دخالت انسان به حرکت در آید.

این خودروها برای شناخت محیط اطراف خود از ترکیبی از سنسورهای مختلفی ،دوربین ها،رادارها و هوش مصنوعی استفاده میکند.سیستم های کنترل پیشرفته اطلاعات سنسور را برای شناسایی مسیرهای مناسب، جهت یابی و همچنین موانع و علائم مربوطه تفسیر می کنند.

در حال حاضر نقاط منفی درخصوص خودروهای بدون راننده وجود دارد که با تحقیقات بیشتر طی چند سال آینده برطرف خواهد شد.در هنگام بارندگی، سنسورهای روی سقف با مشکل مواجه می‌شوند و در هوای برفی، دوربین‌های این وسایل پوشانده شده و قادر به دیدن محیط اطراف نیستند.

مزایای خودروهای بدون سرنشین

این نوع خودروها می‌توانند با یکدیگر در ارتباط باشند و از طرف دیگر نیز می‌توانند با مراکز کنترل ترافیک در ارتباط باشند که این می‌تواند به کنترل ترافیک بسیار کمک کند.

از دیگر مزایای این نوع خودروها می‌شود به قابلیت اشتراک گذاری آن‌ها نام برد بدین گونه که شما می‌توانید این نوع خودروها را با توجه به نیازتان با دیگران مشترک شوید و فقط کافیست زمان کاری‌تان را از طریق یک اپلیکیشن به خودرو اطلاع دهید تا خود خودرو بین شما و دیگران در ارتباط باشد که  این ویژگی باعث کنترل و مدیریت زمان  می شود.

بر اساس تحقیقاتی که موسسه طبیعت و مهندسی دانشگاه واشنگتن انجام داده است، روبات‌ها می‌توانند بین ۴ تا ۲۵ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی به عمل آورند.

مطالعاتی که در بزرگراه‌های کشور آمریکا و انگلستان صورت گرفته، نشان می‌دهد که اکثر تصادفات به خاطر خطاهای انسانی رخ می‌دهند. در آزمایشی که توسط خودروی بدون راننده گوگل انجام شد ، این وسیله نقلیه توانست ۷۰۰ کیلومتر را بدون هیچ‌گونه تصادف بپیماید.

سطوح اتوماسیون خودروهای بدون سرنشین

سطح 0

در این سطح از سیستم به طور کاملا  توانایی کنترل مانند ترمز گرفتن،شتاب دادن و غیره بر عهده راننده خواهد بود.

سطح یک

در این سطح توانایی سیستم شامل کنترل فرمان یا سرعت را برعهده دارد اما همزمان کنترل هر دو را برعهده ندارد.در این سطح راننده وظیفه سایر اعمال رانندگی را برعهده دارد و مسئولیت کانل در قبال پایش جاده و نقص فنی سیستم برعهده وی می باشد.

سطح دو

در این سطح سیستم دیگر کنترل فرمان را برعهده دارد،هم چنین سایر اعمال مانند ترمز گرفتن و شتاب دادن را انجام میدهد.مسئولیت راننده این است که مانورهای تاکتیکی مانند پاسخ به علائم رانندگی یا تغییر خط بیشتر به عهده راننده است .

سطح سه

سیستم توانایی این را دارد که در شرایط درست ،بیشتر اعمال رانندگی شامل پایش محیط اطراف را مدیریت کند . این سیتم هنگامی به سناریویی برخورد کند که نتواند آن را هدایت کند به راننده اجازه دخالت می دهد .راننده باید همیشه برای در دست گرفتن کنترل خودرو در دسترس باش.

سطح چهار

خودرو می تواند بدون گرفتن ورودی از انسان یا نظارت عمل کند ، ولی فقط تحت شرایط انتخابی که با فاکتورهایی مانند نوع جاده و ناحیه جغرافیایی تعریف می شود. راننده بهتر است تا وقتی که خودرو وارد بزرگراه می شود ، همه وظایف رانندگی را روی سطح خیابان انجام دهد .

سطح پنج

خودروی بدون راننده می تواند در هر جاده ای تحت هر شرایطی رانندگی کند ، راننده انسان نیز می تواند با آن تبادل نظر کند .در این سطح راننده تنها  درگیری با خودرو به صرف  وارد کردن مقصد را دارد.

برخی از خودروهایی بدون سرنشین موجود  در بازار ، دارای سیستم کمک‌راننده Driver-Assistance Systems هستند که بخشی از فعالیت‌های رانندگی را در مقیاس محدود کنترل می‌کنند. اما این ویژگی با سیستمی که بتواند یک خودرو را از نقطه‌ای به نقطه دیگر و بدون درگیری هیچ انسانی منتقل کند، فاصله زیادی دارد.

مجله اینترنتی ژورنال دونت اعلام میدارد که، برندهایی که قرار است خودروهای بدون سرنشین را تولید تجاری کنند، عبارتند از: مرسدس بنز، جنرال، بی‌ام‌دبلیو، گوگل، موتورز، تویوتا و بسیاری از برندهای معروف دنیا تا سال ۲۰۳۰ وارد تولید تجاری خودروهای بدون سرنشین می‌شوند.

معرفی نمونه خودروهای بدون سرنشین

شرکت BMW به مناسبت صدمین سالگرد تأسیس خود، خودروی بدون سرنشین نسل آینده با قابلیت تغییر فرم را معرفی کرد. فرمان و چرخ‌های این خودرو با استفاده از سیستم لمسی تغییر طراحی می‌دهند. مراسم رونمایی از این خودرو در سال ۲۰۱۶ برگزار شد.

گوگل در سال ۲۰۰۸ به‌طور رسمی اعلام کرد که مشغول کار بر روی خودروی بدون سرنشین است. سخت‌افزارها و نرم‌افزارها و الگوریتم‌های به کار رفته در این خودرو سال‌هاست که در حال کار هستند و آزمایشات ایمنی و امنیتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. سیستم این خودرو در تعامل مستقیم با دوربین‌ها به منظور پردازش اطلاعات جهان واقعی و داده‌های حاصل از GPS و سرعت رانندگی به منظور تعیین موقعیت دقیق خودرو است. نرم‌افزار تمام اطلاعات دریافتی از ماژول‌ها را بصورت بلادرنگ و در لحظه پردازش می‌کند.

این اولین گام مرسدس بنز در تولید خودروهای بدون راننده است که با کمپانی ال‌جی کلید خواهد خورد. ال‌جی سیستم دوربین استریو را برای خودروهای مرسدس بنز خواهد ساخت تا هرچه سریع‌تر به دنیای خودروهای بدون راننده نزدیک شویم. این دوربین در بخش جلویی خودرو قرار خواهد داشت و ماشین‌ها و وسایل مقابل و فاصله آن‌ها را خواهد سنجید.

از جمله معایب خودروهای بدون سرنشین میتوان به موارد ذیل اشاره داشت:

این نوع خودروها در صورت نیاز به حرکت با سرعت‌های بالا به دلیل مسائل اورژانسی دارای احتمال خطای محاسبات بسیار هستند و اینکه ممکن است به دلیل نقص فنی در یکی از اجزای پردازنده این نوع خودروها به‌کل از کنترل خارج شوند.

از دیگر مشکلات بزرگ سر راه این نوع خودروها می‌شود به عدم وجود قوانینی برای این نوع خودروها اشاره کرد، زیرا هر نوع پدیده اجتماعی نیاز به داشتن قانون دارد وگرنه آن پدیده اجتماعی به‌خودی‌خود منجر به هرج‌ومرج در اجتماع می‌شود،

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت مهندسی کسرا

شرکت مهندسی کسرا؛ ارایه کننده راهکارهای جامع تحت وب در حوزه منابع انسانی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید