اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904254429714713

جای جوش، معمولا به صورت، چاله ها، بافت های ناهموار و منافذ پوستی دیده میشود

چطور جای جوش خود را درمان کنیم؟

کد: 139904254429714713

https://bit.ly/2OC8QDJ

، اهواز , (اخبار رسمی): جای جوش یا اثر آن نیز در موارد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و در برخی موارد مانند یک لکه سیاه و در برخی موارد مانند اثر سوختگی و یا حتی پس از بهبود کامل مانند یک فرو رفتگی کوچک بر روی گونه و صورت ممکن است باقی بماند.

چطور جای جوش خود را درمان کنیم؟
چطور جای جوش خود را درمان کنیم؟

نشاسته ی زیاد، جای جوش و لکه های پوست را محو می کند

چطور جای جوش خود را درمان کنیم؟
جای جوش، معمولا به صورت، چاله ها، بافت های ناهموار و منافذ پوستی پر شده ،دیده میشود
درمان جوش صورت و رفع جای جوش یکی از مهم‌ترین دغدغه کسانی است که به زیبایی خود اهمیت می‌دهند و درگیر این مشکل هستند. بدیهی است که هیچ‌کس دوست ندارد بر روی صورتش جای جوش داشته باشد! خود جوش نسبتا به‌راحتی از بین می‌رود، اما از بین بردن جای جوش گاهی بسیار سخت است. جای جوش معمولی، در مدت یک تا دو ماه از بین خواهد رفت. ممکن است گاهی بر اثر عوامل خاصی، جای جوش خطرناک‌تر شود. راه‌های زیادی برای درمان جوش صورت از طریق مواد طبیعی ضد‌التهاب و حتی ضدباکتری‌ها وجود دارد. این ترکیبات طبیعی کمک زیادی به از بین بردن جوش می‌کنند. اما گاهی جای جوش‌ها خیلی لج‌باز می‌شوند و به این راحتی‌ها از بین نمی‌روند.
در برخی موارد خود جوش صورت خیلی زود بهبود یافته اما جای آن مانند یک زخم کوچک بر روی صورت تا مدتها باقی می ماند. جای جوش یا اثر آن نیز در موارد مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و در برخی موارد مانند یک لکه سیاه و در برخی موارد مانند اثر سوختگی و یا حتی پس از بهبود کامل مانند یک فرو رفتگی کوچک بر روی گونه و صورت ممکن است باقی بماند.

از بین بردن قرمزی و جای جوش:

لیزر جای جوش:

از سالها پیش تاکنون اقدامات زیادی برای درمان جای جوش و زخم جراحی و اسکارهای باقی مانده و کلویید به کار رفته اند، از جمله تزریق داخل ضایعه، کرایوتراپی، پانسمان های فشاری و ژل های سیلیکونی، فلوئورویوراسیل،  رادیوتراپی، اینترفرون و جراحی مجدد و حتی لیزر، ولی هنوز درمان قطعی و پذیرفته شده ای برای تمامی بیماران  وجود ندارد.
در بعضی موارد حتی ممکن است پس از صرف مدت های طولانی و هزینه های سنگین مجددا اسکار و جای جوش و زخم جراحی ایجاد گردد. متاسفانه میزان عود این حالت حتی پس از استفاده از انواع روش های درمانی بالا است.
حداقل سن برای انجام لیزر حداقل 14 سال به بالا است.

درمان جای جوش با استفاده از یک پاک کننده:

مهم‌ترین قدم برای از بین بردن جوش‌ها شستن و پاک کردن صورت است، یک پاک‌کننده ملایم بدون چربی برای شستن پوست‌های چرب ایده‌آل است.

درمان جای جوش با  آلوئه ورا:

استفاده ی موضعی از آلوئه ورا می تواند پوست را مرطوب و بافت های آسیب دیده را بهبود بخشد، که همین امر باعث می شود آن را به یک ضد عفونی کننده ی ضروری و لازم تبدیل کند.
ژل آلوئه ورا را روی جای جوش بمالید و اجازه دهید که حدود نیم ساعت بر روی پوستتان بماند تا درون پوست نفوذ کند. سپس با استفاده از آب گرم (نه داغ)، آن را شست و شو دهید. پوست خود را با یک حوله ی نرم خشک کنید.

درمان جای جوش با روغن نارگیل:

حتماً از خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی پوست و مو شنیده اید. خوشبختانه، تحقیقات علمی هم این نکته را تأیید می کنند. این روغن منبعی غنی از ویتامین E و اسیدهای چرب است و به همین دلیل می تواند جای جوش از بین ببرد. استفاده از روغن نارگیل به حفظ سلامت پوست و درمان جوش نیز کمک می کند.
درمان جای جوش با سیب زمینی:

نشاسته ی زیاد، جای جوش و لکه های پوست را محو می کند. سیب زمینی سرشار از نشاسته است. برای از بین بردن جای جوش های خود باید:
•    سیب زمینی را رنده کنید. سپس، با کمک پارچه آب آن را بگیرید و تفاله ها را جدا کنید. آب سیب زمینی را روی جای جوش های خود بمالید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. بعد آن را بشویید.
•    یک برش ضخیم از سیب زمینی را به مدت یک دقیقه روی پوست خود بمالید. آب سیب زمینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید. بعد پوست خود را بشویید.

درمان جای جوش با آب خیار:

آب خیار، یک تونر پوستی مناسب است که بافت پوست را بهبود می بخشد خیارها، التهاب را کاهش می دهند، پوست را تسکین می دهند و زخم های ناشی از جوش را بهبود می دهند.

درمان جای جوش با روغن درخت چای:

روغن درخت چای، یکی از محبوب ترین داروها برای درمان مشکلات جوش است این روغن رقیق شده، را روی جوش اعمال کنید. یک باور قوی وجود دارد که این روغن، شامل Terpinen-4-ol است که فعالیت باکتری را از بین می برد و باکتری ها را به طور دائمی می کشد. باکتری های Propionibacterium و دیگر باکتری های خطرناک، که روی پوست شما ساکن هستند و به سرعت در معرض تبدیل شدن به جوش هستند را، خنثی می کند

درمان جای جوش با سفیده تخم مرغ:

سفیده‌ی تخم‌مرغ خاصیت ترمیم‌کنندگی شگفت‌انگیزی دارد که به بهبود جای جوش روی پوست‌تان کمک می‌کند و آنها را محو خواهد کرد. سفیده‌ی تخم‌مرغ سرشار از ویتامین‌ها و آمینو اسیدهایی است که با تنگ کردن منافذ پوست از ایجاد جوش‌های جدید هم جلوگیری می‌کنند.
سفیده‌ی تخم‌مرغ را در یک کاسه بریزید و آن‌قدر هم بزنید تا سفید شود و پُف کند. آن را به‌آرامی با انگشت روی پوست‌تان بمالید و بیشتر بر نقاط تیره و جاهای جوش متمرکز باشید. بعد از خشک شدن سفیده‌ی تخم‌مرغ روی پوست‌تان، یک یا دو دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب گرم بشویید. این کار را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید. اگر پوست‌تان خیلی خشک است بعد از شستن صورت‌تان با آب گرم می‌توانید از روغن زیتون استفاده کنید.

درمان جای جوش با روغن زیتون:

روغن زیتون سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و اسیدهای چربی است که باعث حفظ سلامتی و نرمی پوست شما می‌شود. بیشتر موارد استفاده‌ی این روغن به خاصیت لایه‌برداری آن برمی‌گردد. برای از بین بردن جای جوش با استفاده از این روش به روغن زیتون خالص، آب گرم، آهک، عسل و دانه‌های شکر نیاز دارید.
ابتدا صورت‌تان را با یک پاک‌کننده‌ی ملایم بشویید. با آب گرم پوست‌تان را مرطوب کنید. همه‌ی مواد بالا را با هم مخلوط کنید تا خمیری نرم به‌دست آید. خمیر را به‌آرامی روی صورت‌تان ماساژ بدهید. هر هفته این عمل را تکرار کنید تا جای جوش‌هایتان از بین بروند. این روش درمانی بی‌خطر است و در زمان بارداری هم می‌توان از آن استفاده کرد. بیشتر افراد به علت تغییرات ناگهانی هورمونی در دوران بارداری دچار جوش می‌شوند.

درمان جای جوش با یخ:

اولین درمان سریع جوش صورت، یخ است. برای جوشی که هنوز به طور کامل عفونی نشده است، استفاده از یخ به کاهش التهاب کمک می‌کند و غدد چربی را تشویق می‌کند منقبض شده و چربی اضافه و میکروب‌های درون آن را از آن بخش پوست بیرون برانند. یخ را در تکه‌ای پارچه گذاشته و روی بخشی که در حال جوش زدن است به مدت چند ثانیه نگه دارید.
چند دقیقه فاصله بگذارید و مجدد مرحله‌ی قبل را تکرار کنید.
این کار را به دفعات دلخواه تکرار کنید، جوش در عرض یکی دو روز از بین می‌رود.
 
درمان جای جوش با عسل:

می توانید از عسل به عنوان یک سلاح مرموز برای پاک کردن پوست و همچنین پاک کردن رد های جوش بر روی صورت استفاده کنید. از یک پنبه برای زدن عسل خالص به جای جوش ها به مدت 10 الی 15 دقیقه استفاده کرده و سپس با آب ولرم بشویید. حداقل یک بار در روز این کار را انجام دهید.

درمان جای جوش با ویتامین C:

ویتامین C التهاب مربوط به آکنه را کاهش می دهد.
ویتامین C علاوه بر اینکه باعث جوان تر شدن پوست چرب می شود بلکه برای افرادی که دارای پوست کدر  و خسته می باشند خاصییت شفاف کنندگی دارد . استفاده مداوم از ویتامین C باعث کمرنگ شدن لک های سطحی پوست می شود اما نمی تواند لک ها را از بین ببرد.
با توجه به اینکه ویتامین C ضدالتهاب است، احتمالا چنانچه به صورت موضعی استفاده شود می تواند به کاهش قرمزی و التهاب ناشی از آکنه کمک کند. بنابراین، انتظار می رود بتواند ظاهر ضایعات آکنه را بهبود بخشد.

چطور جای جوش خود را درمان کنیم؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی