اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139904284435614489

خرما کرونا را منتقل نمی کند

کد: 139904284435614489

https://bit.ly/32xRsIG

، بم , (اخبار رسمی): سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی (FAO) که زیر نظر سازمان ملل فعالیت می کند بطور کلی انتقال ویروس کرونا یا هر نوع ویروس دیگر از طریق مواد غذایی را رد کرد.

خرما کرونا را منتقل نمی کند
خرما کرونا را منتقل نمی کند

سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی (FAO) که زیر نظر سازمان ملل فعالیت می کند بطور کلی انتقال ویروس کرونا یا هر نوع ویروس دیگر از طریق مواد غذایی را رد کرد. دفتر این سازمان جهانی در ایران در پاسخ به نامه محسن رشید فرخی رییس انجمن ملی خرمای ایران که مشخصا درخصوص انتقال ویروس از طریق خرما سوال پرسیده بود، پاسخ داده که ویروس کرونا از طریق خرما منتقل نمی شود و این ویروس برای انتقال نیاز به میزبان "زنده" دارد. در حالیکه انتقال باکتریها برخلاف ویروسها از طریق موجودات زنده و غیرزنده نیز صورت می گیرد.
این موضوع از این بابت مهم است که در آستانه فصل برداشت خرمای بم و دیگر نقاط خرماخیز کشور هستیم و کشاورزان زیادی چشم انتظار فصل برداشت و اینکه احتمال بروز هرگونه شایعه ای در این خصوص در این زمان وجود دارد که موجب ضرر و زیان احتمالی کشاورزان خواهد شد. به همین منظور انجمن ملی خرما پیش از آغاز فصل برداشت اقدام به نامه نگاری رسمی با FAO کرده است.
این سازمان در ادامه پاسخ به نامه انجمن نکاتی را متذکر شده که باید کشاورزان و کارگران و سردخانه داران آنها رعایت کنند. آنها تاکید جدی بر رعایت بهداشت فردی و نظافت عمومی در مکانهای بسته بندی خرما و نخلستانها کرده اند. تب سنجی، شستن مرتب دستها با آب و صابون، رعایت فاصله فیزیکی و همه مواردی که امروزه مکرربه گوش می شنویم و به چشم می بینیم باید رعایت شود. گرچه خرما پس از بسته بندی ممکن است روزها و یا ماهها بعد به دست مصرف کننده برسد اما در توصیه های سازمان جهانی خواروبار آمده است که تا می توانید بسته بندیها را نیز در هر مرحله (اولیه، انتقال، بارگیری) تمیز و ضدعفونی کنید.

خرید لذیذ ترین خرمای ایران بدو واسطه از کشاورز در سایت www.cootrotab.ir

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کوت رطب

کوت رطب یک پلتفرم واسطه بین کشاورز و مصرف کننده ، که بر اساس سنجش کیفیت رطب مضافتی ، قیمت آن را مشخص می کند تا هم خریدار با خیالی آسوده از کیفیت وقیمت رطب مضافتی ،آن را خریداری کند و هم کشاورز از فروش رطب مضافتی خود با بالاترین قیمت بر اساس کیفیت محصولش آسوده خاطر باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی