اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990511446995068

پنج نکته‌ی خواندنی در مورد کفیر ناری

کد: 13990511446995068

https://bit.ly/3feJNl3

، آمل , (اخبار رسمی): نوشیدنی کفیر ناری برای اولین بار که بطری‌اش را باز می‌کنید ممکن است شما را متعجب کند. بعضی‌ها که به توصیه‌ی روش باز کردن بطری آن دقت نمی‌کنند، از میزان کف و سرریز آن تعجب می‌کنند. بعضی‌ها هم به اشتباه آن را دوغ کفیر می‌نامند.

پنج نکته‌ی خواندنی در مورد کفیر ناری
پنج نکته‌ی خواندنی در مورد کفیر ناری

کفیر محصول جدیدی در بازار ایران و حتی در بین محصولات شرکت کاله نیست. اما چیزی که باعث به عبارتی گُل کردن آن در بازار شده دو چیز است: اول کرونا که باعث شده مردم بیشتر سراغ محصولات سلامتی‌بخش همچون کفیر بروند، دوم برند جدید «کفیر ناری» که محصولات نوشیدنی و ماست کفیر کاله، با این برند جدید به بازار عرضه شده‌اند. بعضی‌ها عاشق طعم کفیر ناری می‌شوند ولی بعضی‌ها هم فقط به خاطر سلامتی آن را می‌نوشند. در این مطلب به چند حقیقت جالب در مورد این محصول جدید کاله می‌پردازیم.

1- کفیر ناری دوغ نیست؛ نوشیدنی کفیر است

در زمینه‌ی تفاوت دوغ و نوشیدنی کفیر باید گفت که دوغ یک نوشیدنی از ترکیب ماست و آب است، اما نوشیدنی کفیر از ترکیب شیر و قارچ کفیر تهیه می‌شود. در واقع باید آن را همان «نوشیدنی کفیر ناری» صدا کرد. حالا چرا طعم شیر نمی‌دهد؟ به خاطر قارچ کفیر است که در واقع یک سری باکتری‌های پروبیوتیک زنده هستند که در فرآیند تخمیری با شیر، ترکیب و طعم آن را تغییر می‌دهند. گفتیم باکتری زنده؛ این یعنی اینکه هرچه از زمان فعل و انفعال باکتری با شیر بگذرد، تخمیر بیشتر می‌شود و طعم آن تندتر و کف آن هم بیشتر می‌شود.

2- آنقدر کف زیاد کفیر ناری برای چیست؟ در آن گاز می‌زنند؟

جواب خیلی ساده «نه» است. هیچ گازی برای گازدار کردن کفیر ناری استفاده نمی‌شود. همانطور که در بالا گفته شد، فرآیند طبیعی تخمیر و فعل‌وانفعلات شیمیایی کفیر با شیر است که باعث این حجم زیاد گاز می‌شود که هرچه بیشتر از عمرش بگذرد بیشتر هم می‌شود. برای همین است که شرکت کاله روی بسته‌های کفیر ناری، یک راهنمای جالب برای طرز سرو کردن کفیر به صورت تصویری ترسیم کرده تا همه‌ی مهمانان در لیوان‌هایشان هم کفِ کفیر ناری و هم خود نوشیدنی را داشته باشند و میزبان هم با سرریز شدن نوشیدنی خجالت‌زده نشود.

3- چرا بعضی‌ها عاشق طعمش هستند و بعضی نه؟

کفیر، یک نوشیدنی سلامتی‌بخش است که به تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق باکتری‌های پروبیوتیک زنده‌ی درون خود کمک می‌کند. یعنی خیلی‌ها اصلا آن را برای سلامتی مصرف می‌کنند. گاز آن هم طبیعی و ناشی از تخمیر است. حتی در برخی کشورها و یا روش‌های درمانی از آن به عنوان یک دارو استفاده می‌شده و حتی هنوز هم توصیه می‌شود. بعضی عاشق طعم و کمی تندی و ترشی کفیر ناری می‌شوند ولی حتی کسانی که دوستش هم ندارند برای سلامتی‌شان آن را انتخاب می‌کنند. خبر خوب اینکه اگر با کف زیاد یا طعم نوشیدنی آن رابطه‌ی خوبی ندارید، ناری، ماست کفیر ناری را هم عرضه کرده که از لحاظ فواید سلامتی‌بخشی هیچ تفاوتی با نوشیدنی‌اش ندارد.

4- ادعای تقویت سیستم ایمنی بدن کفیر ثابت شده است؟

یک جستجوی ساده در اینترنت در سایت‌های معتبر داخلی و خارجی در مورد فواید و خواص کفیر گویای همه چیز است؛ استانداردهای جهانی و داخلی همچون وزارت بهداشت هم برای این ادعاها وجود دارد و کفیر ناری هم بر اساس همین استانداردها تهیه شده است. ناری حتی با داشتن بیش از حد کف استاندارد از باکتری کفیر در خود، آن هم از بهترین نوع کفیر موجود در دنیا، بیشتر می‌تواند به شعار تقویت سیستم ایمنی بدن خود ببالد. به تازگی هم بخش تحقیق و توسعه شرکت کاله که سال‌هاست بر اثر باکتری‌های پروبیوتیک بر بدن تحقیق می‌کند، یک گزارش کامل از نتایج تحقیقات علمی و آزمایشگاهی جهانی در مورد کفیر را منتشر کرده است.

5- کفیر ناری، علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن ضرر هم دارد؟

با اینکه خواص کفیر زیاد است و علاوه بر تقویت سیستم ایمنی کلی هم ویتامین و مواد مفید دیگر دارد، اما ممکن است برای همه مفید نباشد و لازم است به راهنمای استفاده از کفیر و فواید و مضرات آن توجه کرد. گرچه اغلب مصرف‌کنندگان کفیر بدون هیچ نگرانی می‌توانند هر روز سراغ آن بروند، اما مثل هر ماده دیگری، گروهی از افراد همچون کودکان زیر یک سال که امکان نوشیدن شیر گاوی ندارند یا بیماران دارای بیماری‌های خودایمنی، باید با احتیاط بیشتری آن را مصرف کنند و یا پیش از استفاده با پزشک مشورت کنند.

پنج نکته‌ی خواندنی در مورد کفیر ناری

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه صنایع غذایی سولیکو کاله

برند کاله باهدف بهبود و ارتقای سطح سبد غذایی مردم ایران در سال ۱۳۷۰ تأسیس شد. نتیجه فعالیت‌های انجام‌شده در این مجموعه طی سال‌های گذشته که همگی در راستای ارتقای سبد غذایی هم‌وطنان و سرافرازی ایران اسلامی است، این برند را در جایگاه ۴۸ام صنایع غذایی در جهان (به گزارش یورو مانیتور)، برند محبوب و برتر و ۷ سال تنها صادرکننده نمونه در فرآورده‌های لبنی در ایران قرار داده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید